Ga naar inhoud


Het grote (vage) nieuwberichten topic


Gast hummiesat

Aanbevolen berichten

Om de grote hoeveelheden individuele berichten over het zoveelste vage nieuwsbericht wat in te dammen bij deze een poging om dat te centraliseren in een verzameltopic.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij deze dan ook de aftrap:

 

Citaat:
***************************************

Belgische rechter:160 km/u mag best

 

***************************************

` In België is ophef ontstaan over het vonnis in een zaak rond een dodelijk

ongeluk uit 2007.Een dronken man botste toen met zeker 160 km/u op een andere

automobilist,die daardoor verongelukte.

 

De politierechter in Hasselt legde de verdachte negen maanden voorwaardelijk

en een rijverbod van zeven maanden op. Volgens de rechter was de man slechts

gedeeltelijk schuldig,omdat 160 km/u 's nachts op een rustige snelweg een

normale snelheid zou zijn.

 

De uitspraak leidde meteen tot kritiek, onder meer van de Vlaamse minister van

Verkeer,Van Brempt.Volgens haar is het vonnis "flagrant onrechtvaardig".

 

Bron: NOS Teletekst

 

Rare rechters daar in Belgie. Ondanks dat ik me als burger wel kan inleven in zijn uitspraak zou een rechter gezien zijn functie toch beter moeten weten. Zeker omdat het weer om een zuiplap gaat die een ander de vernieling in rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijven belgen natuurlijk. laugh

 

Maar zelfs dan... Het gaat hier om de zoveelste zatlap die een ander de dood in heeft gereden.

Zo iemand zou nooit meer achter het stuur mogen komen te zitten.

Uit de uitspraak van die rechter kan ik alleen maar de conclusie trekken dat de veroordeelde niet de enige bezopen figuur in deze zaak was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oorzaak van het ongeval heeft veel meer te maken met het feit dat de man dronken was dan met de snelheid.

Ik kom net terug van een weekje Italië en ik vind het in Duitsland zalig om te rijden. Minstens 50% rijd daar harder dan 150km/u. Maar iedereen heeft groot respect voor zijn medeweggebruikers.

Er is maar 1 keer iemand komen flikkeren met zijn lichten en het was toch wel een Geel-Zwarte plaat.

Let wel ik ben niet tegen snelheidsbeperkingen.

Maar op het moment wordt het hier in België belachelijk. Wegen waar ik nog nooit een ongeval heb weten gebeuren gaan van 90km/u naar 70 naar 50 op een jaar tijd. Maar als ze een dorpskern heraanleggen sturen ze alle fietsers de baan op met als resultaat 5 doden op een jaar.

Elke verkeersdode is er één teveel maar snelheid is niet altijd de oorzaak.

Quo signo nata es?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfadude
Maar op het moment wordt het hier in België belachelijk. Wegen waar ik nog nooit een ongeval heb weten gebeuren gaan van 90km/u naar 70 naar 50 op een jaar tijd.

Misschien een keer op maandag de krant bekijken?
Als mijn Belgische collega, Het Belang van Limburg (Krant) laat zien, zijn op maandag de eerste pagina's gevuld met "foutparkeerders".
Tegen gevels, tegen bomen, frontaal op elkaar, het werd eens een keer tijd dat er ingegrepen ging worden.
België heeft na Griekenland en Portugal de meeste verkeersdoden van Europa.
Verkeersonveiligheid kunnen we ook uitdrukken in slachtoffers per gereden kilometer.
In België vallen per miljard afgelegde kilometers 17,6 doden. Het Europese gemiddelde ligt op 12,9.
Link naar reactie
Delen op andere sites

En wie zegt dat dit altijd aan overdreven snelheid ligt.

Hier heb je ook slecht gebruik van fietssuggestiestroken, verkeersremmers, verkeerseilanden. Dingen die zogezegd de veiligheid verhogen maar waar ik vervolgens alleen ongevallen zie gebeuren.

Verder heb je nog slechte signalisatie. En hier in België als topper de slechte staat van het wegdek.

Maar nee, elke keer als er een ongeval gebeurd is het door overdreven snelheid.

Zie me nu niet als wegpiraat. Op 13 jaar rijervaring heb ik 1 keer een boete gehad voor 82 te rijden waar 70 mocht.

 

Quo signo nata es?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Dus het rechts gevoel is in belgie zo,

Ik houd mij niet aan de wet als het maar niet aan
het licht komt crazy


Versta me niet verkeerd. Die zatlap hoor inderdaad met een rijverbod voor het leven verder te gaan.

Maar in deze rechtstaat ben je nog altijd onschuldig tenzij schuldig bevonden.
Is in Nederland niet anders dacht Ik.

Dus met andere woorden als je met 300 Km/uur over de autosnelweg scheurt en niets tegen komt, ben je onschuldig. Zo is dat nu eenmaal. Maak je een ongeval of nemen ze een pasfoto dan word er een opmeting gedaan en hebben ze U met uw p**tje.
Ik weet het sommigen zouden de wereld liever zien zoals in "The Matrix" waar je niets verkeerd mag doen of de boeman ziet het door de ogen van medeburgers.

Er zijn natuurlijk grenzen in een normaal rij gedrag. Tegen 300 Km/uur over autosnel weg in het holst van de nacht, kan Ik mee leven.

Ik woon in een doodlopende straat (staat duidelijk aangegeven) ongeveer 600 meter lang. Veel spelende kinderen + doorgang voor voetgangers en fietsen (zonder voetpad en fietspad) voor de achterliggende wijk. Hier durven ze ook wel eens tegen 100+ Km/uur door rijden en even snel er weer terug uit want ze hebben het bordje niet gezien aan het begin van de straat.

Maar als je nu bij die lui in de straat rijd met dezelfde snelheid dan staan ze met hun handen te wapperen.

Ze zien de splinster in andermans oog maar de balk in eigen oog merken ze niet op.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...