Ga naar inhoud


welk apparaat kan automatisch een SMS versturen?


gerrit B

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een apparaat waarin ik vooraf een aantal telefoonnummers kan zetten met een SMS bericht en welke vervolgens bij activering een SMSje naar deze gsm's stuurt.

 

Ik heb al wel diverse software gevonden die dat kan, maar dat is niet de bedoeling.

Immers dan moet de hele tijd een computer aan staan en moet een persoon ergens op een knop drukken.

Wat ik zoek moet gewoon geheel standalone werken en waarin een stuk of 10 telefoonnummers gezet kunnen worden.

Ontstaat er een storing dan moet iemand op een knop drukken en moet direct naar alle ingevoerde nrs. hetzelfde SMSje gestuurt worden zodat er actie ondernomen kan worden.

 

Wie kent zo iets?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


misschien zoiets:.....

 

Adapt Geo Tracker features:

-Lichtgewicht GPS-tracker op zakformaat

-Combinatie van GPS, GPRS/GSM-technologie

-Met 4 telefoons te koppelen

-Noodknop verzendt SMS met locatie

-72 uur gebruikstijd met oplaadbare batterij

-Melding bij verlaten "veiligheidszone"

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel alarmsystemen hebben hier een uitbreiding voor.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, maar die gaan allemaal stuk voor stuk een nr. kiezen en een smsje versturen.

Met als gevolg dat de laatste zijn smsje pas krijgt als de 1e al aanwezig is.

 

Ik wil direct naar alle aangesloten GSM's een smsje kunnen sturen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn gsm modules genoeg die een aantal vooraf ingestelde gsm nummers kunnen bellen, of een sms kunnen sturen.

Alleen is de beperking vaak het maximaal aantal in te vullen nummers.

Deze worden aangestuurd via een potentiaal vrij contact.

OOk kan er vanaf een gsm een relais worden geactiveerd.

En afhangkelijk van de uitvoering zijn er meer contacten.

 

Of via de dienst van providers.

Groeps SMS

Dan gaan er in 1 keer bv 100 Sms,s uit.

Wordt ook gebruikt bij bv BHV bij bedrijven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is betaalbaar.

 

De GSM module stuurt SMS meldingen naar maximaal 4 mobiele telefoons.

 

SMS meldingen worden gestuurd bij:

 

- het activeren van 1 van de alarmingangen

 

- het aanbrengen van de voedingsspanning. (hierdoor kunt u de module zodanig gebruiken dat deze in rust geen stroom vraagt).

 

Tevens kunt u via uw GSM 2 relais aansturen door een SMS naar de module te sturen.

 

 

post-464-1318260153,2814_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het aparaat welke wij veel gebruiken. Als er een ingangetje wordt gemaakt dan begint het apparaat te sms-en, en bij geen reactie te bellen. Alle data wordt in eeprom opgeslagen en is dus niet gewist na een spannings onderbreking. Verder zit er ook nog een back-up accu in die bij spanningsuitval melding kan gaan geven.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
Dit is het aparaat welke wij veel gebruiken. Als er een ingangetje wordt gemaakt dan begint het apparaat te sms-en, en bij geen reactie te bellen. Alle data wordt in eeprom opgeslagen en is dus niet gewist na een spannings onderbreking. Verder zit er ook nog een back-up accu in die bij spanningsuitval melding kan gaan geven.

groeten,
Peter.


Deze gebruiken wij ook veel, tevens de ModAlarm, deze zijn eenvoudig in te stellen via Hyperterminal met een nulmodem kabeltje.

Je kunt hier meerdere telefoonnummers in kwijt en meerdere alarm meldingen mee versturen. Pracht apparaat!
Adesys heeft nog meer van dit soort apparaatjes, voor sim-kaart of directe lijn.

Groeten,

 

Hendrik

 

Dreambox 7025+

Dreambox 800HD PVR

80cm op DiSEqC H-H motor

70cm op 19,2 en 23,5 oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de verschillende apparaten bekeken maar elk heeft het nadeel dat ze stuk voor stuk de meldingen na elkaar versturen dus eerst naar telnr. 1 dan telnr. 2 enz.

 

Wat ik zoek is dat het smsje direct naar alle GSM's gelijktijdig wordt verstuurt zoals bij een groeps sms.

Maar waar ik ook zoek ik zie geen apparaat die zoiets kan anders dan een gewone GSM telefoon waarin je een groep gebruikers aan kunt maken en dan één smsje naar de hele groep kunt sturen.

 

Bestaat er geen dienst waar je een smsje naar toe kunt sturen en welke die dan direct doorstuurt naar alle gebruikers?

 

suc6

 

Gerrit

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...