Ga naar inhoud


Smartcardwissel bij TV Vlaanderen


lucdec2

Aanbevolen berichten

Vandaag ook nieuwe kaart ontvangen.

Alles werkt naar behoren . In de kaartlezer van de Clarke-Tech 3100 geplaatst en na enkele seconden gewoon beeld . Ook op de dreamboxen met CCcam geen probleem . ActionNow/Etalage werkt hier wel maar op Jim geen beeld . Nog iemand ?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 123
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Intussen beeld op JIM , dus alle zenders OK smile

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Opuske
Een kleine bevinding is wel dat cccam nu een remote kaart kiest ipv mijn lokaal kaartje als ik zap naar een van onze kanalen.
met de oude kaart kreeg ik de ecm's altijd lokaal nu met de nieuwe krijg ik ze van een peer ipv de lokale kaart.

is deze kaart gewoon trager dan de oudere kaart dan of hoe zit dat ???


Volgens mij krijgt CCcam telkens een eerste keer een foute ECM, telkens je zapt tikt hij een foute ECM.

Controleer dat maar eens door je C: lijnjtes te verwijderen en enkel naar de kaart te kijken.

In de server trouwens tikt de kaart geen foute ECM's...

Ik denk dat het wat te maken heeft met de nog meegzonden seca2 codering. Hij krijgt een fout antwoord en gaat meteen over naar een remote kaart of anders probeert hij gewoon een tweede keer.

Grtz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefke
Origineel bericht van: Opuske
Een kleine bevinding is wel dat cccam nu een remote kaart kiest ipv mijn lokaal kaartje als ik zap naar een van onze kanalen.
met de oude kaart kreeg ik de ecm's altijd lokaal nu met de nieuwe krijg ik ze van een peer ipv de lokale kaart.

is deze kaart gewoon trager dan de oudere kaart dan of hoe zit dat ???


Volgens mij krijgt CCcam telkens een eerste keer een foute ECM, telkens je zapt tikt hij een foute ECM.

Controleer dat maar eens door je C: lijnjtes te verwijderen en enkel naar de kaart te kijken.

In de server trouwens tikt de kaart geen foute ECM's...

Ik denk dat het wat te maken heeft met de nog meegzonden seca2 codering. Hij krijgt een fout antwoord en gaat meteen over naar een remote kaart of anders probeert hij gewoon een tweede keer.

Grtz


Hmm dit zou best kunnen.....zal het morgenvroeg als ik thuis ben weer eens controleren.
Wat ik inderdaad zag na een reboot van de server was dat de kaart wel degelijk gelezen werd maar als ik zapte weer meteen naar een remote kaart ging.
Nou ja we zullen morgen een goed kijken wat het allemaal doet smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Simean
Is het ook bij onze nederlandse buren zo dat ze voor de nieuwe kaart activeringskosten moeten betalen ?

Fijn dat ze hun beveiliging willen verbeteren maar wel een beetje raar dat wij dat moeten bekostigen ? toch ?


Is het wel zo dat er voor de nieuwe kaart activeringskosten moeten betaald? Ik heb dit nergens kunnen terugvinden. Dit zou inderdaad overdreven zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een manier om mensen die niet het top pakket hebben toch een hoger pakket te laten nemen.

 

Indien je een hoger pakket neemt vervallen de activeringskosten.

 

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht dit probleem zich niet oplossen direct kun je ook nog filters in cccam plaatsen zodat de CD-zenders die ook in het TVV pakket zitten niet aangesproken worden zoals bijv.

Ned1,2,3 action now, hallmark, MGM, Nickelodeon, JimJam, etc

gewoon hun channel nr in de lijntjes erachter zetten met een :0 en dan zal hij automatisch je lokale kaart aanspreken.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amazor
Het etalagekanaal blijft idd zwart met de nieuwe smartcard en werkt alleen via de oude kaart.
Wel zijn de Waalse radiozenders nu beschikbaar (RTBF en RTL-zenders), maar dit was bekend dat ze pas kunnen ontvangen worden met de nieuwe kaart.
Niet dat ik ze echt mis, maar het had leuk geweest dat ook de Waalse TV-zenders beschikbaar kwamen. Ik snap wel dat ze niet nòg met een andere satellietpositie voor de dag willen komen, maar concurrentieel gezien zou dit niet slecht zijn. Ze zijn bij alle andere Vlaamse TV-aanbieders in het basispakket beschikbaar. Ze zouden ze zonder tamtam beschikbaar kunnen maken en wie ze wil moet maar evt. zijn satellietconfiguratie aanpassen.


Dorcel TV werkt niet met de nieuwe kaart, maar wel met de oude.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, op mijn DM800 met CCCam werkt deze nieuwe kaart maar half. Ik krijg regelmatig hickups en als je kijkt naar de stats van CCCam zie je duidelijk ECM's verhogen. Bij iedere hickup lopen beiden ECM tellerkes twee meer achter. Ik heb dit op alle vlaamse zenders.

 

Wat die activeringskosten betreft: als ik het goed voorhand stondt in beide brieven (toppakket + vlaams pakket) dat de smartcard gratis vervangen werd. Er zou nogal protest komen om terug een activeringsvergoeding te vragen.

 

Verder zat er bij het vlaams pakket ook een aanbod om te upgraden naar een basispakket om zo extra zenders te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor diegenen met een basispakket is het nochthans niet mis te verstaan in alinea drie van de brief staat duidelijk

"activering 12,5 euro bij eerstvolgende fakturatie"

behalve bij uitbreiding naar pluspakket.

ik vraag mij trouwens af of dit wel wettelijk is?

ik betaalde in juni 2008 zowat 80 euro en 30 euro activatie.

nu minder dan een jaar later moet ik voor een kaart die mij ongevraagd is opgestuurd weer 12,5 euro betalen.

ik mag er toch van uitgaan dat een gekochte kaart minstens 2 jaar werkzaam blijft m.a.w. 2 jaar garantie zolang ik mijn abo maar netjes betaal. ?

Aan beveiliging heb ik geen boodschap als gebruiker. dit is een zaak voor de aanbieder waar ik niet moet voor opdraaien toch?

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat alleszins niks in de algemene voorwaarden dat ze kosten aanrekenen om een smartcard te vervangen (enkel als de schuld bij u ligt). Als dit voor u zo is, zou ik al eens een klacht neerleggen bij test-aankoop. Dit geeft wat slechte reclame wink Dit is volgens mij zelfs niet wettelijk, net zoals de voorwaarde ivm de prijsverhoging.

 

Het is er wel aan te zien dat Yannick daar de commerciële boel leidt. Dit was vroeger een Telenet-manneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar er een probleem kan liggen. Ik heb gisteren mijn nieuwe smartcard ontvangen met een leuke brief erbij die me vertelde dat de wissel gratis was en of ik mijn oude kaart wilde vernietigen. Heb de nieuwe in mijn smartwi gestopt en het ding werkte meteen naar mijn twee ontvangers toe zonder dat ik de slaves diende te herladen. Fluitje van een cent dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat die activatiekosten van 12,50 Euro een grap zijn.

 

Er is al betaald voor de kaart bij aankoop, een activatiekost in rekening gebracht en nu - omwille van een door de klant ongevraagde kaartwissel - zou nog eens moeten betaald worden.

 

Volgens mij is dit totaal onwettelijk. Niet contractueel voorzien en totale dwangverkoop. (zonder betaling geen beeld meer)

 

Als mij dit wordt aangerekend, zie ik geen andere oplossing dan de Economische Inspectie in te lichten, het is een manifeste overtreding van de Wet op de Handelspraktijken en de bescherming van de consument.

 

Ik heb per mail de vraag gesteld aan TVVL. Benieuwd naar het antwoord.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...