Ga naar inhoud


Smartcardwissel bij TV Vlaanderen


lucdec2

Aanbevolen berichten

Ondertussen heb ik de oude seca 2 kaart terug in de server gestoken.

Deze werkt nog altijd perfect.

 

Nu krijg ik weer altijd de lokale kaart te zien als ik naar de TVV kanalen kijk.

De nieuwe seca 3 kaart neemt bij een reboot wel de ecm's aan lokaal maar als je dan zapt naar een ander TVV kanaal gaat die weer van een remote kaart coderen.

 

Dus voor mij blijft de oude kaart erin tot ze niet meer werkt of geen update meer krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 123
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Sinds gisteren ook nieuwe smartcard ontvangen.

 

Uiteraard onmiddellijk getest.

 

Resultaat:

 

* met zowel de diablo CAM (v2.3- FW 1.60) als originele TV-Vlaanderen Mediaguard CAM komt geen enkele zender door --> zeer droevig mad In het verleden werkte de diablo het beste. De Mediaguard Cam heeft altijd problemen gegeven bij de HD kanalen. TV-Vlaanderen heeft daar nooit melding van gemaakt, laat staan iets voor gedaan. Heeft mij uiteindelijk geld gekost.

 

* met de Matrix Revolutions CAM werkt de kaart nu het beste. Enkele MTV-zenders zijn zwart en sommige zenders geen klank.

 

* binnen enkele dagen komt er een nieuwe officiële firmware van mijn Vantage receiver uit. Er zal dan ook vlug een aangepaste emu software verschijnen. Ik kan dan de interne kaartlezer met de nieuwe smartcard testen. Voorheen geen enkel probleem met oude kaart en de Vantage kaartlezer.

 

Vind het niet kunnen dat de officiële CAM nu helemaal niet meer werkt!!! Nieuwe software lijkt mij dus zeer welkom. Ik ga dit probleem als trouwe klant bij TV-Vlaanderen aankaarten.

 

Wat mij ook bijzonder stoort uit de brief is het laten uitschijnen dat de nieuwe encryptie is ingevoerd ten dienste van de klant en dat de klant moet beveiligd worden. Onrechtstreeks wordt dit dan nog gekoppeld aan de insinuatie dat de kwaltiteit hierdoor verhoogt wordt.( 2 eerste zinnen brief) Larie en apekool!!! Mensen die technisch niets of heel weinig weten over digitale televisie gaan dit natuurlijk geloven.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: w8andc
* met de Matrix Revolutions CAM werkt de kaart nu het beste. Enkele MTV-zenders zijn zwart en sommige zenders geen klank.

aha - met wélke software : Zcas 1.x of Ucas 3.x of nog iets anders ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: w8andc
Vind het niet kunnen dat de officiële CAM nu helemaal niet meer werkt!!! Nieuwe software lijkt mij dus zeer welkom. Ik ga dit probleem als trouwe klant bij TV-Vlaanderen aankaarten.

Heb je op die CAM al eens nieuwe software gezet (via downloadkanaal TVV)?
Link naar reactie
Delen op andere sites

momenteel Matrix Revolutions met UCAS 3.1.

 

Heb deze al eens met ZCas geflasht. Dit lukte ook en het werkte zelfs beter met de oude smartcard. Maar om één of andere reden wordt de CAM na een tijdje niet meer herkent.

Zal er wel aan liggen dat ZCas niet bedoeld is voor deze CAM.

 

@Lithion

 

Mijn TV-Vlaanderen CAM heeft volgens mij de nieuwste software.

Het is al een hele tijd geleden dat daar nog software is voor uitgegeven. Tenzij ik iets gemist heb. Heb voor alle zekerheid OTA nog eens geprobeerd, maar niets gevonden.

 

gegevens TVV-cam:

 

* fabrikant: SmarDTV

* Software versie: CANALDIGITAAL 1.09.003

* frimware versie: 1.03.05

* download ID:8

 

 

 

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan allen die er kosten op hebben staan, ff bellen en ze crediteren het onmiddelijk.

 

Het zou om een " foutje " gaan...

 

Ben benieuwd als ik niet gebeld had of dat foutje ook was rechtgezet.

 

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jaap008
hoe gaan ze dat doen voor de mensen die per jaar betalen en niet per maand iemand enige ervaring ?gr jaap


Niemand betaald per maand en wat bedoel je met ''wat gaan ze doen''?

grtz

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Opuske
Ondertussen heb ik de oude seca 2 kaart terug in de server gestoken.
Deze werkt nog altijd perfect.

Nu krijg ik weer altijd de lokale kaart te zien als ik naar de TVV kanalen kijk.
De nieuwe seca 3 kaart neemt bij een reboot wel de ecm's aan lokaal maar als je dan zapt naar een ander TVV kanaal gaat die weer van een remote kaart coderen.

Dus voor mij blijft de oude kaart erin tot ze niet meer werkt of geen update meer krijgt.


waarom blokeer je die andere dan niet,dan heb je geen problemen en wordt enkel je lokale kaart gelezen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
Origineel bericht van: Opuske
Ondertussen heb ik de oude seca 2 kaart terug in de server gestoken.
Deze werkt nog altijd perfect.

Nu krijg ik weer altijd de lokale kaart te zien als ik naar de TVV kanalen kijk.
De nieuwe seca 3 kaart neemt bij een reboot wel de ecm's aan lokaal maar als je dan zapt naar een ander TVV kanaal gaat die weer van een remote kaart coderen.

Dus voor mij blijft de oude kaart erin tot ze niet meer werkt of geen update meer krijgt.


waarom blokeer je die andere dan niet,dan heb je geen problemen en wordt enkel je lokale kaart gelezen.


Dat is ook een mogelijkheid ja laugh
Goed idee......maar euhhhh de seca2 kaart geeft me ecm van 0.270ms en de seca3 geeft me 0.5 tot en met 2.8s ecm.
Is die seca 3 dan zoveel trager dan de seca2 of zou het zijn omdat er nog overal de seca 2 codering opstaat en de kaart precies niet goed weet wat die doen moet ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal ook per jaar.

Dus de uitspraak dat ze het crediteren was idd een beetje raar.

 

Ik vermoed dat er op de factuur ofwel niets komt staan ofwel een - + operatie.

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn brief werden wel geen kosten vermeld voor de nieuwe smartcard.

Maar wel een aansporing om voor 1 cent per maand extra het volledige zenderaanbod met het toppakket te nemen.

Ik heb momenteel het basispakket, pluspakket en HD-pakket.

 

Zoals ik in mijn posting van vrijdag reeds aangekonidigd had, is ondertussen een nieuwe firmware uit voor mijn Vantage receiver.

De aangepaste alternatieve emu software is ondertussen ook geüpdate. Gisterenavond de test gedaan.

 

Ik kan meedelen dat de nieuwe smartcard vlekkeloos werkt voor alle zenders met de interne kaartlezer van deze Vantage.

Gelukkig maar, want zoals ik al meldde werken noch de TV-Vlaanderen CAM, noch de Diablo CAM. De Matrix Revolutions CAM werkt het beste maar geeft problemen bij HD-kanalen en sommige SD kanalen.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...