Gast jacques61 Geplaatst: 22 februari 2009 Geplaatst: 22 februari 2009 Hallo, Ik heb een Philips ontvanger DST 5816 gekocht om op de camping toch de vrije zenders te kunnen ontvangen, maar nu vraagt de ontvanger steeds om een kaart in te voegen en blijft op RTL4 staan. Kan er verder niets mee doen! De schotel en bekabeling is wel aangesloten en ook de scart kabel naar het TV toestel. Is er iemand, die voor mij de oplossing heeft om de vrije zenders in te stellen! Alvast bedankt voor de reactie. Mvg. Jacques
paardengek Geplaatst: 22 februari 2009 Geplaatst: 22 februari 2009 Wanneer er officiele canal digitaal software erop staat, dan moet er een smartcard in, ook voor de fta zenders. Maar een oude seca 1 smartcard is al voldoende. P.S. Ik verplaats je topic naar de philips sectie. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Gast Ronaldinho- Geplaatst: 22 februari 2009 Geplaatst: 22 februari 2009 En met alternatieve software kan je zonder kaart naar FTA kijken.
Gast jacques61 Geplaatst: 22 februari 2009 Geplaatst: 22 februari 2009 Hoi, Wat bedoel je met alternatieve software en hoe kan ik dat installeren... mvg. Jacques
Johan45 Geplaatst: 22 februari 2009 Geplaatst: 22 februari 2009 Aller eerst nog even een welkom op Sat4all jacques61 Met alternatieve software wordt andere verbeterde software bedoeld. Dus niet de originele CanalDigitaal software. Hoe je deze software in je decoder zet vindt je in het sticky > Philips voor beginners. < Vult u rustig aan !!!
Gast jacques61 Geplaatst: 22 februari 2009 Geplaatst: 22 februari 2009 Bedankt voor de reactie. Ik heb een Philips DST 5816 ontvanger, maar geen kaartje. Kan ik dan toch de software downloaden... Ik ben een leek op dit gebied. In de handleiding heb ik gelezen dat het kaartje in de ontvanger moet zitten. De twijfel slaat bij mij nu toe! Graag een reactie. Mvg. Jacques
Johan45 Geplaatst: 22 februari 2009 Geplaatst: 22 februari 2009 Hallo jacques61 Om te weten of je zonder kaart je decoder kan gebruiken voor de FTA kanalen heb ik meer gegevens nodig. Welk type heb je van de onderstaande lijst. Of misschien heb je wel een ander type wat niet in het lijstje staat. Laat maar even weten. DST5816/13 DST5816/23 DST5816/33 Vult u rustig aan !!!
Gast jacques61 Geplaatst: 22 februari 2009 Geplaatst: 22 februari 2009 Hallo, Ik heb de DST 5816/23A Kun je hier wat mee... Gr. Jacques
Johan45 Geplaatst: 22 februari 2009 Geplaatst: 22 februari 2009 Ja daar kan je de 6071 RayhTec 9b firmware en de kanalenlijst voor DUO lnb inzetten. Met deze firmware kan je zonder kaart de FTA kanalen ontvangen. Verwar dit echter niet met de FTV kanalen Nederland 1, 2 en 3. Daar heb je altijd een werkende CanalDigitaal kaart voor nodig, wel zonder abonnements kosten. Je kan de firmware en kanalenlijst voor DUO lnb > HIER < downloaden. De handleiding om je decoder van nieuwe firmware te voorzien vind je > HIER < Vult u rustig aan !!!
Gast jacques61 Geplaatst: 23 februari 2009 Geplaatst: 23 februari 2009 Beste Johan, Hartelijk dank voor je genomen moeite; ik ga het binnenkort proberen en laat je nog weten als het is gelukt. mvg. Jacques Dag Johan, Toch nog een aanvulling op mijn vraag: Hoe zet ik dit bestand in de ontvanger... mvg. Jacques
Johan45 Geplaatst: 24 februari 2009 Geplaatst: 24 februari 2009 jacques61 Wat begrijp je niet. Is de handleiding om je decoder te flashen niet duidelijk (genoeg).? Vult u rustig aan !!!
Gast jacques61 Geplaatst: 25 februari 2009 Geplaatst: 25 februari 2009 Sorry, ik was enigszins te voorbarig. Ik moet eerst goed lezen; de handleiding is inderdaad duidelijk. Excuus! Mvg. Jacques61
Gast jacques61 Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 Hallo, Ik heb voor mijn Philips ontvanger DST 5816/23A een verlopen smartcard in mijn bezit gekregen. Deze in de ontvanger geplaatst en kon daarmee in het menu komen. Ik heb hierin wat gebladerd, maar kon bij technische gegevens geen signaal krijgen. Schotel met satellietzoeker in allerlei standen gezet, maar geen signaal. Wel zie alle oude zenders nog in het programmaoverzicht staan. Ik wil allen de FTA zenders ontvangen. Wie kan mij raad geven om weer zenders te kunnen ontvangen. Ik durf nog geen gebruik te maken van firmware. Alvast bedankt voor de reactie. PS de ontvanger heeft bij vorige eigenaar altijd met een geldige smartcard gewerkt! Mvg. Jacques
Johan45 Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 jacques61 Controleer of de voeding spanning van de LNB aan staat. Je kan dit vinden in het hoofd menu bij antenne instellingen. Een andere mogelijkheid is nog dat je coax kabel niet goed is. Controleer ook of de F connector's goed zijn gemonteerd. Vult u rustig aan !!!
Gast jacques61 Geplaatst: 1 maart 2009 Geplaatst: 1 maart 2009 Hallo, Alles nogeens kritisch nagelopen en opnieuw afgesteld. En ja hoor; ik heb de FTA zenders in de ontvanger staan. Signaal in groene balk (4). HET IS GELUKT... Met dank aan iedereen voor de goede adviezen! Gr. Jacques
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen