Alphasat Geplaatst: 22 februari 2009 Geplaatst: 22 februari 2009 De freqentie voor SVT World (SVT Europa) via de Eurobird 9 satelliet gaat veranderen naar 11 919 MHz. Met een nieuw logo en een betere beeldkwaliteit ook uitzendingen in 16:9 binnenkort. Bron: SVT World. SVT Europa byter namn till SVT World SVT Europa som startade redan 1997, som SVT:s första digitala kanal, kan sedan fyra år tillbaka ses inte bara i Europa utan även i Afrika, Asien och Australien. Därför byts nu namnet till SVT World, men sändningsområdet omfattar fortfarande bara dessa fyra kontinenter. - Det finns vissa planer på att i framtiden utvidga sändningarna också till Nord-och Sydamerika, men inga beslut är fattade, säger Riffa Hänninen, chef för SVT World. - Vår verksamhet täcks av abonnentintäkter och först måste noggranna marknadsundersökningar göras. I Finland har samtliga antennhushåll tillgång till SVT World genom det digitala marknätet i operatören Plus TV:s kanalpaket. I rutan sker namnbytet senare på våren, när kanalen börjar sändas från samma programkontroll som övriga SVT-kanaler. Den nya programkontrollen ger SVT Worlds tittare flera förbättringar: Tittarna kan välja programmen i bildformatet 16:9 (hittills har programmen visats i 4:3 eller "letterbox") Bättre bildkvalitet Egen text-tv-sida för programtextning (sid 795) Tillgång till textning för alla program med svensk text (Idag kan time shift-programmen inte textas av tekniska skäl) Ny grafik i programskvarvar Time shift-program nattetid kl 03.00 - 06.00 CET för att erbjuda tittare i andra tidzoner bättre utbud // Redaktionen SVT World
waterpas Geplaatst: 22 februari 2009 Geplaatst: 22 februari 2009 Beetje lullig dat je dit niet even vertaald. Hejdo, waterpas In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
Noordzee Geplaatst: 22 februari 2009 Geplaatst: 22 februari 2009 Maar met een beetje goede wil kom je een heel eind. Ze passen dus kennelijk ook hun naam aan van SVT Europe naar SVT World. Wat ik jammer vind is dat ze niet FTA uitzenden. Het is toch een zender die te vergelijken is met BVN. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Amager95 Geplaatst: 23 februari 2009 Geplaatst: 23 februari 2009 Origineel bericht van: waterpas Beetje lullig dat je dit niet even vertaald. Hejdo, waterpas http://ordbok.lagom.nl/woordenboek.html
Gast aart44 Geplaatst: 23 februari 2009 Geplaatst: 23 februari 2009 En dit maakt Google translate er van. Citaat: SVT Europa is omgedoopt SVT Wereld SVT Europa sinds 1997, de SVT de eerste digitale zender, dan vier jaar moet worden gezien, niet alleen in Europa maar ook in Afrika, Azië en Australië. Dus nu de naam veranderd naar SVT wereld, maar omroep is nog steeds alleen betrekking op deze vier continenten. - Er zijn plannen in de toekomst uit te breiden van de uitzendingen naar Amerika, maar geen besluit is genomen ", zegt Riff Hänninen, hoofd van SVT Wereld. - Onze activiteiten worden gedekt door inkomsten en abonnees moeten eerst grondig marktonderzoek te doen. In Finland, alle antenne huishoudens toegang tot SVT Wereld via de digitale ether in de exploitant Plus TV kanaal pakketten. In de doos is de naam verandert later in het voorjaar, wanneer de zender beginnen uitzenden van hetzelfde programma controle SVT andere kanalen. Het nieuwe programma geeft controle SVT Worlds kijkers een aantal verbeteringen: De kijker kan kiezen programma's in het 16:9-beeldverhouding (tot nu toe de programma's in de 4:3 of "brievenbus") Betere beeldkwaliteit Aangepaste pagina voor ondertiteling van teletekst (pagina 795) Toegang tot de ondertitels voor alle programma's met Engels tekst (Vandaag, time-shift-programma's zijn niet ondertiteld om technische redenen) Nieuwe afbeeldingen in programskvarvar Time shift "-programma 's nachts om 03.00 uur - 06.00 uur aan te bieden de kijkers in andere tijdzones beter assortiment / / Editor SVT Wereld
Sverige Geplaatst: 24 februari 2009 Geplaatst: 24 februari 2009 Origineel bericht van: Noordzee Wat ik jammer vind is dat ze niet FTA uitzenden. Het is toch een zender die te vergelijken is met BVN. Ja, dat is zeker jammer... Ze vragen echter evenveel abonnementsgeld als het "lokal" pakket wat je via Canaldigital kan abonneren... Dus je krijgt echt wel heel veel minder met het SVT World abo... Ook worden alle "buitenlandse" producties weggelaten in de programmering... Naast de naamsverandering gaan ze dus ook in betere kwaliteit uitzenden (hopelijk zo goed als SVT1 & 2) en wordt er voortaan in 16:9 beeldverhouding uitgezonden... nu was dit 4:3 of letterbox. Ook zullen de programma's een eigen text-tv krijgen zodat je altijd zweedse ondertiteling kan oproepen... ook bij de time shift programma's ten behoeve van andere tijdzones. Gelukkig kijk ik gewoon via een binnenlands abo... want ik vind dit "world" abo echt veel te duur voor wat je krijgt. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Gast Alerius Geplaatst: 8 maart 2009 Geplaatst: 8 maart 2009 Ik heb het altijd heel vreemd gevonden, dat omroepen als de Zweedse voorheen wel kapitalen investeerden om mensen in Europa en de rest van de wereld te vertellen hoe goed het allemaal was in Zweden met alle fading en storingen die daarbij horen, o.a. met een knalharde peperdure middengolfzender ergens rond de 1187 kHz of zoiets, maar nu het eenmaal technisch mogelijk is om prachtige kleurenbeelden van hun land te laten zien ze ineens "niet thuis" spelen en de hele handel achter de decoder zetten. Raar gevoel voor PR en toerisme bevordering hebben die makkers...
Sverige Geplaatst: 9 maart 2009 Geplaatst: 9 maart 2009 Volgens mij is er weleen verschil Alerius. De middengolfzenders hebben (hadden) in principe een internationaal programma in diverse europese talen. Slechts als "opvulling" kon je luisteren naar P1, een binnenlandse radiozender met veel informatie. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen in europa het Zweeds niet kunnen verstaan... dus vanuit het PR gebeuren bekeken, hab je er niet veel aan om Zweedstalige programma's te verspreiden. Ik geef wel toe dat je erg veel leert over een land door naar de TV te kijken... maar bedenk wel dat wat je op de tv of radio hoort niet exact de maatschappij weerspiegelt. Het coderen heeft helaas te maken met auteursrechten. Ik hoop dat dit ooit nog eens geregeld wordt op europees nivo. Ondanks dat ik een felle tegenstander ben van de EU, is dit iets wat volgens mij goed zou moeten kunnen functioneren in zo een unie... Auteursrechten kunnen prima afgedragen worden per kijker... of deze zich nu in ierland , finland of zweden bevindt... - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Amager95 Geplaatst: 9 maart 2009 Geplaatst: 9 maart 2009 Origineel bericht van: Sverige Volgens mij is er weleen verschil Alerius. De middengolfzenders hebben (hadden) in principe een internationaal programma in diverse europese talen. Slechts als "opvulling" kon je luisteren naar P1, een binnenlandse radiozender met veel informatie. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen in europa het Zweeds niet kunnen verstaan... dus vanuit het PR gebeuren bekeken, hab je er niet veel aan om Zweedstalige programma's te verspreiden. Ik geef wel toe dat je erg veel leert over een land door naar de TV te kijken... maar bedenk wel dat wat je op de tv of radio hoort niet exact de maatschappij weerspiegelt. Het coderen heeft helaas te maken met auteursrechten. Ik hoop dat dit ooit nog eens geregeld wordt op europees nivo. Ondanks dat ik een felle tegenstander ben van de EU, is dit iets wat volgens mij goed zou moeten kunnen functioneren in zo een unie... Auteursrechten kunnen prima afgedragen worden per kijker... of deze zich nu in ierland , finland of zweden bevindt... Hej Sverige, Het coderen om auteursrechten wordt wel altijd als argument genoemd maar gaat volgens mij mank. Ten minste zeer zeker voor Nederland. Op de NL'se publieke tv is bijna geen aangekochte programma meer te zien, op wat detectives na van de KRO en AVRO. De meeste programma's zijn vrij te zien en te ontvangen via BVN. M.i. zendt SVT Europa ook alleen eigen programma's uit (in het Zweedse dus). Dit zou dus ook best ongecodeerd kunnen. De auteursrechten zouden geen rol moeten spelen. Opvallend is dat SR (Zweedse radio) bijna alle zenders via de satelliet coderen, terwijl de Denen, Noren en Finnen dat niet doen en de Nederlanders voor de helft. Maar inderdaad ik hoop dat dit ooit nog eens op Europees nivo wordt opgelost. Hej då,
Sverige Geplaatst: 10 maart 2009 Geplaatst: 10 maart 2009 SR verspreidt HELAAS zijn diverse zenders NIET via de satelliet... dus ook niet gecodeerd. Je kan wel ergens SR P4 beluisteren (ongecodeerd overigens), afwisselend per provincie... dus niet het hele radio gebeuren van de staatsomroep. Wel zijn diverse radiostations (gecodeerd) te ontvangen van de MTG group... niet via Canaldigital maar via het Viasat platform. De enige weg om Zweedse radio te beluisteren is dus via internet. De auteursrechten... je hebt gelijk dat op svt europa geen buitenlandse zendingen te bekijken zijn. Ze rekenen voor de kaart echter hetzelfde bedrag als voor het "Lokal paket" cab CD. Ik vermoed dat dit in dit geval inderdaad niet alleen over buitenlandse auteursrechten gaat, maar meer om de kosten te dekken voor sat-verspreiding. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Amager95 Geplaatst: 11 maart 2009 Geplaatst: 11 maart 2009 Origineel bericht van: Sverige SR verspreidt HELAAS zijn diverse zenders NIET via de satelliet... dus ook niet gecodeerd. Je kan wel ergens SR P4 beluisteren (ongecodeerd overigens), afwisselend per provincie... dus niet het hele radio gebeuren van de staatsomroep. Wel zijn diverse radiostations (gecodeerd) te ontvangen van de MTG group... niet via Canaldigital maar via het Viasat platform. De enige weg om Zweedse radio te beluisteren is dus via internet. De auteursrechten... je hebt gelijk dat op svt europa geen buitenlandse zendingen te bekijken zijn. Ze rekenen voor de kaart echter hetzelfde bedrag als voor het "Lokal paket" cab CD. Ik vermoed dat dit in dit geval inderdaad niet alleen over buitenlandse auteursrechten gaat, maar meer om de kosten te dekken voor sat-verspreiding. ja wel hoor P4 en Radio Sweden zenden wel via de satelliet uit. Of op zijn Engels: SR P4 en Radio Sweden Deze twee radiozenders ontvangen je tezamen met het abonnement op SVT World (voorheen SVT Europa) op de Eurobird 9(A).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen