Gast AlanS Geplaatst: 23 februari 2009 Geplaatst: 23 februari 2009 Mijn printer een Canon MP610 geeft error 5100. Dit onderdeel kwam er uit vallen. Iemand enig idee waar het thuis hoort? Het is een dun plastic lintje met aan beide einden een breed gaatje.
Gast Graafje Geplaatst: 23 februari 2009 Geplaatst: 23 februari 2009 Bij mij zit er een gelijkaardig stuk in mijn HP. Gaat van het vast gedeelte naar de beweegbare printerkoppen. Die gaan van links naar rechts in de printer bij het afdrukken. Gerard
Gast wanderer Geplaatst: 23 februari 2009 Geplaatst: 23 februari 2009 ff gogelen zoekterm canon mp610 error 5100 een hele bladzijde vol....
Gast AlanS Geplaatst: 23 februari 2009 Geplaatst: 23 februari 2009 Code: 5100 is a carriage error, check the timing strip for contamination(plastic strip about 1/4" in width) The unit is not homing, check for obstructions. Okee dat verklaart de storing maar waar hoort dat lintje. Heb lopen turen maar zie niet echt waar het vast moet zitten. iemand met dezelfe printer die kan kijken?
Gast AlanS Geplaatst: 23 februari 2009 Geplaatst: 23 februari 2009 De stoute schoenen aangestrokken en complete printer uit mekaar getrokken. Lint loopt van rechts naar links. Dus zit niet aan bewegende delen vast. Aan de linkerkant zit een verend ijzertje die het lint gespannen houdt en daar kom je niet bij zonder hem uit elkaar te houden. Een behoorlijke klus om printer uit mekaar te halen maar hij doet het weer als vanouds :-)
NINjak Geplaatst: 23 februari 2009 Geplaatst: 23 februari 2009 Ik zou zeggen: gelijk even solliciteren bij Canon
Gast AlanS Geplaatst: 24 februari 2009 Geplaatst: 24 februari 2009 Bij Canon repareren ze het niet eens meer want dat kost te veel geld. De moeilijkheid is hem uit elkaar te halen doordat alles geklikt is. In totaal maar 4 schroefjes. Er achter komen hoe het allemaal vastgeklikt zit is het meeste werk. Maar goed ik ben weer voldaan.
Gast Mimisiku Geplaatst: 6 maart 2009 Geplaatst: 6 maart 2009 Sterker nog: Canon repareert zelf niets. Alles gaat naar E****s in Roosendaal. Ze willen zelfs geen nieuwe printkop leveren omdat een nieuwe printer naar hun zeggen goedkoper is! Mag ik dat misschien *zelf* even uitmaken? Ik betaal liever 70 euro voor een kop, dan dat ik een nieuwe plastic bak koop die in 1 jaar kapot is... Ik heb een 560i met een sterke stalen walsgeleider en wagen.. En die print dus nog als nieuw..
theparasol Geplaatst: 12 maart 2009 Geplaatst: 12 maart 2009 Niet jammeren: deze instap printertjes kosten geen 400 euro. Wat mij aangaat al die goedkope meuk de markt uit en laten ze maar weer duurzaam en degelijke producten gaan fabriceren! Heb gelukkig nog een goede HP business inkjet, kopjes per kleur separaat van de inkt te vervangen en grote tanks aan boord. Voor mono tekst zorgt een Brother laser met duplex unit. Trouwens, voor betere fotowerk laat ik altijd online ontwikkelen. Als je alle kosten reeël doorrekend en de kwaliteit en houdbaarheid ook belangrijk is kan thuis fotoprinten niet uit!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen