Ga naar inhoud


[XSAT 410] Deel geheugen kwijt na Power-Off?


a33

Aanbevolen berichten

Ik heb er ook nog een (twee zelfs) en gebruik hem nog steeds (op zolder).

Werkt prima met de nieuwe SECA 3 kaart!

Ik gebruik firmware versie 1.9.42 (alleen Mediaguard).

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar de vraag was momenteel of het prima werkt met de BBC ondertitels.....

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, dat werkt hier zonder problemen zoals ik al eerder vermeld heb (werkt perfekt). Ik neem wel aan dat de ondertiteling via de TV wordt geregeld?

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha fijn! Toch nog een paar meer XSAT410-gebuikers, al is het dan op zolder...

 

Het gaat mij om de ondertiteling via de XSAT! Dus niet via de TV/teletekst, da's omslachtig steeds. Via de XSAT gaat dat namelijk automatisch, als je bij voorkeuren de taal op engels zet en display van de ondertitles dus op Auto. En dan even checken bij de zender met twee keer op toets Audio drukken (afstandsbediening), of-ie inderdaad aan-staat. Even naar een andere zender zappen en terug, en ziedaar de (vaak, niet bij iedere ondertiteling) verspringende ondertitels....

 

Ik merkte het doordat de ondertitels wat op mijn zenuwen werkten, en toen ontdekte ik dus steeds het even verspringen van de lettergrootte. Het is met iedere nieuwe ondertitel steeds even een flitsje, en dan heeft-ie zijn definitieve grootte/plek gekozen. Hoewel hij hem soms in één keer goed pakt, zonder verspringen.

 

En ik heb het probleem dus ook bij de firmware MMA 1.9.42, die Seca3 gebruikt (maar dus niet in de MMA 1.11.1, maar die is dus mogelijk verantwoordelijk voor mijn geheugenprobleem..). En het probleem is er ook met de VM-versies 1.8.103(gewoon, gamma en delta), maar dus weer niet met de oudere VMA 1.8.25.

 

Die LLXSXTWCA.mfl kan ik niet vinden, helaas. Op xsat.rtfm.be leiden de links voor de firmware naar reclame-sites, niet naar een download.

Waterpas, weet jij waar die nog te downloaden zijn? Of heb jij misschien één of meer versies die je me via een PM kunt sturen of zo? Dan kan ik die ook eens proberen.

 

Ben benieuwd of jullie het toch ook zien, dat verspringen, met de instelling die ik hierboven geschetst heb.

 

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt 'n PM

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Xsat410 met de Delta firmware heeft geen enkel probleem met de BBC ondertitels.

De decoder is reeds 6 a 7 jaar in gebruik, heeft ook al meerdere keren kennis gemaakt met de soldeerbout.

Kan er geen afstand van doen, werkt zelfs probleemloos met de nieuwe Seca 3 kaart.

 

Kijk even in het menu bij "televisie", ik heb hier de volgende instelling: beeldformaat = 16/9, standard video = Pal/NTSC, Video uitgang = RVB

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit weekeinde ook even gekeken, maar de ondertiteling op BBC en ITV werk gewoon prima. Het is wel zo dat bij'live uitzendingen, het nieuws bijvoorbeeld, de ondertiteling wat laat is, maar dat zal zijn omdat iemand mee zit te typen. Bij een film is het gewoon prima, in twee kleuren, voor de doven, om aan te geven dat verschillende mensen praten.

 

Firmware: 1.8.103 Delta (http://xsat.rtfm.be/firm/xsat410/llxsxtvma_1_8_103d.exe)

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat jullie niet hetzelfde probleem hebben als ik, met dezelfde firmware. Hebben jullie ook de ondertiteling standaard op Auto gezet? Want alleen dan treedt volgens mij het ondertitelingsprobleem op.

 

Ik heb mijn TV-instellingen normaliter op Letterbox 4/3, en alleen PAL (geen PAL/NTSC), en ook RVB. Ik heb zonet geprobeerd of het met de instellingen van Gamgra beter gaat, met de 1.8.103delta die ik had (ik ga die van Its_Johan ook nog proberen, zou er een fout in mijn versie zitten? Dat zal haast niet, omdat ik het probleem ook bij andere firmware had).

Maar helaas, ik houd hetzelfde probleem, ook met formaat 16/9 en met PAL/NTSC i.p.v. alleen PAL.

 

Ik zal het ook eens met de WC-firmware (Mediaguard, viaccess, conax) proberen van Waterpas. En wellicht ook met Allcam-firmware, zou dat nut hebben? Maar ik vind het wel gek, dat kennelijk alleen mijn ontvanger dit probleem te zien geeft..

 

A33

 

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo iedereen,

 

Ondertitel-probleem nu zo goed als opgelost!

 

Ik zat eerst flink te balen, dat jullie het probleem niet hadden/zagen. Ik dacht: Ben ik nu gek, of….

 

Maar vanwege het mindere weer heb ik laatst weer een middagje geexperimenteerd met verschillende firmwares. Meestal flashte ik alleen de firmware, zonder favorieten. En dan had ik steeds het ondertitelprobleem op BBC en ITV.

Maar nu was ik na een flash een keer mijn favorieten kwijt, en flashte ik die dus terug, nadat ik een andere firmware geflasht had. En wat bleek: Ondertitels van BBC en ITV deden het probleemloos!

 

Het probleem was dus kennelijk, dat na het flashen van de firmware opnieuw de favorieten erin geflasht moesten worden, omdat kennelijk met de oude instellingen van de favorieten iets niet goed was!

 

Ik zie nu alleen bij de zender More4 nog het verspringen van de ondertiteling (en weer niet bij More4 +1 !).

Ik geloof dat alle andere zenders nu goed zijn. Het probleem is dus nu beperkt tot hanteerbare proporties; als het maar bij één of een paar zenders is, is het niet zo erg.

Al snap ik niet waarom het dan toch nog bij één zender voorkomt; valt dat ook nog te voorkomen of te herstellen?

 

En nu eens afwachten of dit ook gevolgen heeft voor mijn oorspronkelijke “geheugen”-probleem. Want daar had ik dus ook de indruk, dat dat te maken had met de ondertiteling-inschakeling.

Dus wellicht zit/zat er een onvolkomendheidje in de ondertiteling-software, waardoor mijn ontvanger instabiel was?

 

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog een aanvulling:

 

Na een nieuwe satellietscan ontstaat meteen weer het ondertitelingsprobleem!

Vreemd! Je zou toch denken dat een simpele scan nooit voor problemen zou mogen zorgen, normaalgesproken.

 

Maar gelukkig weet ik dus nu hoe het op te lossen: door een flash van de instellingen+favorieten. Kennelijk slaat hij die op een computer "zuiverder" op, dan (na in een scan) in de receiver zelf.

 

Hebben jullie zoiets ook al eens eerder meegemaakt?

 

Groeten,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...