Ga naar inhoud


Ziggo high bitrate kanalen opnemen via DM600 op NAS, kan dat?


Gast Ixus74

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb deze vraag ook al in het Dreambox forum gesteld, maar kreeg niet echt een bevredigend antwoord, misschien heb ik hier meer succes smile

 

Ik heb een DM600C met PLi via een 100Mb netwerk gekoppeld aan een NAS (Linksys NSLU2 met Debian). Ik heb hier een SMB Share gemaakt en kan deze goed mounten. Echter bij het opnemen van kanalen als Ned1..3 en RTL4 krijg ik stotterende opnamen met allerlei MPEG artifacten.Ik heb getest of dit door het opnemen of afspelen kwam, echter krijg ik de zelfde problemen als ik de opgenomen bestanden op mijn PC afspeel, ik ga er dus van uit dat dit door het opnemen komt. Ik heb met de read en write buffers gespeeld van de mount, maar ik krijg geen beter resultaat, wel slechter. Omdat de NSLU2 niet meer zo'n jong beestje is heb ik ook getest met een share rechtstreeks op Core2Duo PC 2,3Ghz, 4 Gb en gigabit netwerk (Vista als OS), echter met het zelfde resultaat.

 

Nu zit ik te denken om toch maar een interne disk te plaatsen.... maar dan moet ik er wel vrij zeker van zijn dat dit probleem hiermee opgelost wordt, hebben jullie nog (andere) suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij moet er wel een notebook drive in, deze kosten toch al gauw 50 euro (120 Gig). Das een hele week boodschappen smile

 

Maar goed heeft hier iemand een Dreambox DM600 met interne HD, waarmee Ned 1,2 en 3 en RTL 4 goed op te nemen zijn, en weer af te spelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan evt ook aan de signaal kwaliteit liggen,

 

ik heb dat hier nl ook op mijn dbox2 met bepaalde zenders.

als je ernaar kijkt zie je geen problemen maar soms mist ie een data pakket en dan is de stream heel kort onderbroken, dit vindt de opname applicatie niet zo grappig, bij mij breekt ie dan meestal af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier geen problemen met opnemen en ard en zdf hebben hoge bitrates.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het koste me wat tijd om NFS op mijn NSLU2 te installeren (ik draai Debian), maar hij lijkt het nu inderdaad te doen. Mocht het nu toch mis gaan dan zal ik wel een harddisk in mijn DM600 plaatsen.

 

Dank voor alle reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...