seije017 Geplaatst: 23 februari 2009 Geplaatst: 23 februari 2009 ik heb sinds kort digitenne in de auto. wel het is een 2e hands setje van pioneer. nu ben ik niet echt tevreden over de ontvangst. heeft iemand ook digitenne in de auto ! ik zou graag willen weten welke keuze antenne het beste op dit systeem past
satzoeker Geplaatst: 23 februari 2009 Geplaatst: 23 februari 2009 heb zelf een goedkoop 7 inch setje met als antenne een kleefvoet van 12 cm ,het betreft een passieve antenne de ontvangst is goed te noemen echter zijn de goedkope sets niet met een chipset/antenne uitgerust die bij hoge snelheden nog beeld geeft dan zul je toch dieper in de buidel moeten tasten in het verleden is daar al eens een draadje over geweest oh ja bij mij is het bij 50 á 60 km/u afgelopen met het beeld maar ja ik zeg maar zo ,houd liever de ogen op de weg dan op het scherm groeten satzoeker satzoeker` No,No y No
Skysurfer Geplaatst: 24 februari 2009 Geplaatst: 24 februari 2009 Ik heb de Lenco van KPN maar ook daarmee is het ronduit slecht. Als externe antenne een Hirschmann van een online electronica shop die ook truckers gebruiken maar tijdens rijden bijna continu bevriezen/wegvallend signaal. Alleen stilstaand en binnen een straal van 2km van een mast goed beeld... en dan moet er geen vrachtwagen of brommer voorbijkomen want dan valt het beeld ook weg. Er is een fabrikant die een ontvanger levert waarop je 2 antennes moet aansluiten en dan moet je er ook nog een scherm bij kopen. Maar die kosten al gauw meer dan 300 euro. Bekende merken zijn Alpine, Bullit en Hirschmann. FF googlen.
Sjattuh Geplaatst: 24 februari 2009 Geplaatst: 24 februari 2009 Ik hoop dat er snel een verbod komt op deze apparatuur waarbij het benut kan worden door de bestuurder. Dus op de achterbank prima voor de kids, voorin absoluut uit den boze. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
seije017 Geplaatst: 24 februari 2009 Auteur Geplaatst: 24 februari 2009 het gaat om een pioneer tuner met 2x antenne aansluiting. zitten nu antenne's op die gevoed worden door de tuner en hebben 2 sprieten.
Lambik61 Geplaatst: 24 februari 2009 Geplaatst: 24 februari 2009 Ik heb de BULLIT DVB-T ontvanger in de auto en kijk elke ochtend het nieuws. Het beeld wil wel eens wegvallen daar je natuurlijk van zendmast naar zendmast gaat. De ontvanger moet dan afstemmen op de andere frequentie. In gebieden waar voldoende overlap is van de zenders merk je daar niet zoveel van. Binnekort ga ik mijn standaard antennes vervangen voor types met meer versterking. Hiermee verwacht ik een nog betere ontvangst. Ook op hoge snelheden werkt het perfect daar de ontvanger is uitgevoerd met 2 tuners. CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
klinkie Geplaatst: 24 februari 2009 Geplaatst: 24 februari 2009 heb een hirschmann cartv versie 2.0 volgens de spec. heb je met 200km/h goed beeld (nog niet geprobeerd) set is met 2 antenne`s moet zeggen de overschakeling van dvbt masten gaat prima. geen klagen dus.......... dat zeg ik ..............linux
lars2611 Geplaatst: 25 februari 2009 Geplaatst: 25 februari 2009 wat absoluut ook het probleem is in de pioneer ontvanger is de software versie. dit verschilt namelijk per tuner heel erg. wij in nederland zijn de enige die alles verticaal gepolariseerd hebben en met een abbovorm werken. dit is gigantisch van invloed op de werking van je digitenne in de auto. bijvoorbeeld de hirschmann en bij de clifford tv tuners zijn er continu software updates geweest om alle veranderingen bij te houden. deze 2 zijn dan in mijn optiek ook verreweg het beste voor digitaal tv ontvangst in de auto. verder moeten de antennes verticaal in het voertuig geplaatst worden. het liefst 1 op de voorruit en 1 op de achterruit. als ik mij niet vergis is de pioneer ook nog een fase 1 tuner. dus deze zal je kanalen niet zelf volgen maar zal je handmatig moeten zoeken/swichten. DM8000HD, DM800HD, DM7000 nu nog NSLU2 en dit alles in een gigabit netwerk!
seije017 Geplaatst: 25 februari 2009 Auteur Geplaatst: 25 februari 2009 is er een software update van dit produkt ?. en ik heb nu bijde antenne's dus onder de hoedeplank zitten. als ik het goed begrijp dan moet ik er een voor in de auto plaatsen. bij het voor raam.
Lambik61 Geplaatst: 25 februari 2009 Geplaatst: 25 februari 2009 Ik heb: 1 antenne vertikaal midden op de achterruit zitten. 1 antenne heb ik achter de binnenspiegel geplakt zodat deze redelijk vertikaal hangt. Daar de voorruit nogal schuin loopt leek mij dit een beter plek. In Duitsland blijft de ontvangst ook met snelheden van ruim 180 stabiel. Bij deze snelheden durf ik geen tv te kijken CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
seije017 Geplaatst: 25 februari 2009 Auteur Geplaatst: 25 februari 2009 kom nu net op de site van rondevries de antenne set tegen. de funke antenne van 99 euro. wel nu moet deze nu verticaal of rechtop geplaatst worden. en is dit wel een goede set voor de pioneer.
JosFop4Sat Geplaatst: 25 februari 2009 Geplaatst: 25 februari 2009 Origineel bericht van: Sjattuh Ik hoop dat er snel een verbod komt op deze apparatuur waarbij het benut kan worden door de bestuurder. Dus op de achterbank prima voor de kids, voorin absoluut uit den boze. Origineel bericht van: Lambik61 Ik heb: 1 antenne vertikaal midden op de achterruit zitten. 1 antenne heb ik achter de binnenspiegel geplakt zodat deze redelijk vertikaal hangt. Daar de voorruit nogal schuin loopt leek mij dit een beter plek. In Duitsland blijft de ontvangst ook met snelheden van ruim 180 stabiel. Bij deze snelheden durf ik geen tv te kijken Nu begrijp ik waarom ze het weleens over een "kijkersfile" hebben. You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
marco24 Geplaatst: 25 februari 2009 Geplaatst: 25 februari 2009 Citaat: Nu begrijp ik waarom ze het weleens over een "kijkersfile" hebben. dan heb je onderweg nog niet naar spice platinum gekeken
Lambik61 Geplaatst: 25 februari 2009 Geplaatst: 25 februari 2009 Ja Spice zit ook in het digitenne pakket. Ik zet spice niet op,daar al die rooie oortjes van de medeweggebruikers niet om aan te zien is. CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen