Ga naar inhoud


digitenne in de auto


seije017

Aanbevolen berichten


heb zelf een goedkoop 7 inch setje met als antenne een kleefvoet van 12 cm ,het betreft een passieve antenne

de ontvangst is goed te noemen echter zijn de goedkope sets niet met een chipset/antenne uitgerust die bij hoge snelheden nog beeld geeft

dan zul je toch dieper in de buidel moeten tasten

in het verleden is daar al eens een draadje over geweest

oh ja bij mij is het bij 50 á 60 km/u afgelopen met het beeld

maar ja ik zeg maar zo ,houd liever de ogen op de weg dan op het scherm

groeten satzoeker

satzoeker`

 

No,No y No

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Lenco van KPN maar ook daarmee is het ronduit slecht.

Als externe antenne een Hirschmann van een online electronica shop die ook truckers gebruiken maar tijdens rijden bijna continu bevriezen/wegvallend signaal.

Alleen stilstaand en binnen een straal van 2km van een mast goed beeld... en dan moet er geen vrachtwagen of brommer voorbijkomen want dan valt het beeld ook weg. Er is een fabrikant die een ontvanger levert waarop je 2 antennes moet aansluiten en dan moet je er ook nog een scherm bij kopen. Maar die kosten al gauw meer dan 300 euro.

 

Bekende merken zijn Alpine, Bullit en Hirschmann. FF googlen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de BULLIT DVB-T ontvanger in de auto en kijk elke ochtend het nieuws. Het beeld wil wel eens wegvallen daar je natuurlijk van zendmast naar zendmast gaat. De ontvanger moet dan afstemmen op de andere frequentie. In gebieden waar voldoende overlap is van de zenders merk je daar niet zoveel van.

Binnekort ga ik mijn standaard antennes vervangen voor types met meer versterking. Hiermee verwacht ik een nog betere ontvangst.

Ook op hoge snelheden werkt het perfect daar de ontvanger is uitgevoerd met 2 tuners.

post-3133-1318260164,3805_thumb.png

post-3133-1318260164,3953_thumb.png

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat absoluut ook het probleem is in de pioneer ontvanger is de software versie.

dit verschilt namelijk per tuner heel erg. wij in nederland zijn de enige die alles verticaal gepolariseerd hebben en met een abbovorm werken. dit is gigantisch van invloed op de werking van je digitenne in de auto.

bijvoorbeeld de hirschmann en bij de clifford tv tuners zijn er continu software updates geweest om alle veranderingen bij te houden. deze 2 zijn dan in mijn optiek ook verreweg het beste voor digitaal tv ontvangst in de auto.

 

verder moeten de antennes verticaal in het voertuig geplaatst worden. het liefst 1 op de voorruit en 1 op de achterruit.

 

als ik mij niet vergis is de pioneer ook nog een fase 1 tuner. dus deze zal je kanalen niet zelf volgen maar zal je handmatig moeten zoeken/swichten.

DM8000HD, DM800HD, DM7000 nu nog NSLU2 en dit alles in een gigabit netwerk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb:

1 antenne vertikaal midden op de achterruit zitten.

1 antenne heb ik achter de binnenspiegel geplakt zodat deze redelijk vertikaal hangt. Daar de voorruit nogal schuin loopt leek mij dit een beter plek.

 

In Duitsland blijft de ontvangst ook met snelheden van ruim 180 stabiel.

 

Bij deze snelheden durf ik geen tv te kijken :D

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Ik hoop dat er snel een verbod komt op deze apparatuur waarbij het benut kan worden door de bestuurder.

Dus op de achterbank prima voor de kids, voorin absoluut uit den boze.



Origineel bericht van: Lambik61
Ik heb:
1 antenne vertikaal midden op de achterruit zitten.
1 antenne heb ik achter de binnenspiegel geplakt zodat deze redelijk vertikaal hangt. Daar de voorruit nogal schuin loopt leek mij dit een beter plek.

In Duitsland blijft de ontvangst ook met snelheden van ruim 180 stabiel.

Bij deze snelheden durf ik geen tv te kijken :D


Nu begrijp ik waarom ze het weleens over een "kijkersfile" hebben. :D

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...