Ga naar inhoud


[Topfield 7700 / 5000] Opnames vaak niet te bekijken


Marcel62

Aanbevolen berichten

Gedurende een aantal weken probeer ik te ontdekken hoe het komt dat opnames gemaakt met beide apparaten na korte tijd niet meer af te spelen zijn. De opnames van de TF5000 worden automatisch gedecodeerd en zijn dan vaak toch niet meer te bekijken; het beeld blijft zwart en het percentage van de weergave snelheid loopt te snel op.

 

De niet handmatig gedecodeerde opnames op de TF7700 zijn de volgende dag nooit meer terug te kijken. Dat zal ik dus op de dag zelf nog moet doen, ook dan komt het voor dat ze niet meer weer te geven zijn.

 

Maandagnacht heb ik de Oscar uitzending, niet te zien met mijn nieuwe SECA3 smartcard, toch opgenomen met de TF7700. Nu heb ik met de oude groene smartcard (SECA2?) van een kennis die Oscar Show toch kunnen decoderen en nu blijkt dat opnames die met SECA3 niet te zien zijn nog wel met de groene kaart te bekijken zijn.

 

Mijn constatering is dus dat de nieuwe SECA3 smartcards het plezier van het opnemen van programma's dus behoorlijk in de war gooien. Weet iemand of men bij CD hier nog mee bezig is? Of zijn er lotgenoten met andere oplossingen dan wachten?

 

Groet,

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet of het met opnemen van programma's heeft te maken. Mijn bevindigen:

 

*Ik heb een seca3 kaart.

*Ik kan alle programma's bekijken (en opnemen/terugkijken), behalve de filmnet kanalen van canaldigitaal (dan blijft het beeld zwart). De sportzenders werken overigens wel. Het zelfde geldt voor de HD-zenders.

*Als ik dezelde kaart in een oude philips ontvanger stop heb ik wel beeld op de filmnet kanalen.

Topfield TF7710HDPVR (23331) / 500gb / Powercam Pro / Duo LNB / Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan inderdaad ook al de genoemde kanalen bekijken en Film 1.1 en 1.2 zijn ook bij mij op beide ontvangers zwart. Dat van die sportkanalen was me nog niet opgevallen, maar het klopt.

 

Waar het vaak fout gaat is bij het terugkijken na de dag van de uitzending. In het geval van de TF5000 nog vreemder omdat deze de opnames immers 's nachts decodeert.

 

Gr,

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuws van de CD site;

 

24 februari 2008 Beelduitval op Nieuwe Smartcard

 

Er zijn abonnees die momenteel geen beeld meer hebben op hun nieuwe smartcard.

Het betreft hier abonnees die in de eerste week van februari de nieuwe smartcard hebben ontvangen.

 

Wij verzoeken deze abonnees hun oude smartcard op de juiste wijze in de satellietontvanger te steken.U dient dan direct weer beeld te hebben.Wij doen er momenteel alles aan om uw nieuwe smartcard weer van beeld te voorzien.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

 

Waarschijnlijk is dit de reden voor mijn problemen. Jammer dat ik iets te braaf de oude kaarten naar de postbus van CD heb gestuurd zoals in de brief stond.

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...