CB1 Geplaatst: 25 februari 2009 Geplaatst: 25 februari 2009 Aangezien vele problemen met de live box van online(vroegere orange) (geen telefoon enz) en na vervanging van dit modem ben ik toe aan een andere provider. Ik had zelf Alice in de gedachten want die is qua prijs en snelheid gelijk aan online. Aangezien deze geen contractsduur van een jaar heeft wou ik dit eens proberen. Ook is het bij sommige providers aan locatie gebonden waar ze goed of minder zijn. Wie heeft er ervaring met Alice in het oosten van het land? Gr Cb1
Gast wanderer Geplaatst: 25 februari 2009 Geplaatst: 25 februari 2009 volgens mij moet je hiervoor in het "Breedband internet"-topic zijn...
cosmos Geplaatst: 25 februari 2009 Geplaatst: 25 februari 2009 Origineel bericht van: CB1 Aangezien vele problemen met de live box van online(vroegere orange) (geen telefoon enz) en na vervanging van dit modem ben ik toe aan een andere provider. Ik had zelf Alice in de gedachten want die is qua prijs en snelheid gelijk aan online. Aangezien deze geen contractsduur van een jaar heeft wou ik dit eens proberen. Ook is het bij sommige providers aan locatie gebonden waar ze goed of minder zijn. Wie heeft er ervaring met Alice in het oosten van het land? Gr Cb1 Alice (BBNED) is wel een goede provider hoor als je kiest voor Tel + ADSL anders moet je KPN hebben dit is weer niet zo bij Wanadoo/Orange/Online (France Telecom) Het enige is dat je niet vast zit aan een jaar contract maar elk moment kan opzeggen. Ik ga van Alice naar Online omdat daar 20 Mb voor 20 euro geen KPN kosten worden berekend voor de lijnhuur. Online telefonie via Livebox is niet meer zo en worden er standaard Alcatel SpeedTouch 706 modems uitgeleverd waarop ADSL, VoIP, router en WiFi aanwezig zijn. De oude Livebox werkt met H323 protocool voor het bellen, een van de eerste, nu is VoIP het meest geactepteerde protocool en werkt dat prima. Je zou Orange/Online kunnen bellen voor een migratie van protocool en het modem vervangen voor de ST706. @wanderer, dit is het Breedband internet gedeelte. DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3 DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3 Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|
Gast wanderer Geplaatst: 25 februari 2009 Geplaatst: 25 februari 2009 de 706 is toch alleen voor internet? voor voip wordt toch de 716 geleverd? @cosmos ja dit is het goede topic, stond eerst bij "Off-topic" vandaar...
CB1 Geplaatst: 25 februari 2009 Auteur Geplaatst: 25 februari 2009 Hoi, Sorry voor het verkeerd plaatsen. Ik begrijp hieruit dat Alice op zich goed is. Online ook wel maar niet met de oude livebox van orange omdat die met een ander protocol werk. Ik zal Alice eens bellen want als ik op internet vergelijk is de prijs hetzelfde al wat ik nu heb. Nu heb ik dus orange (online) Alle info is welkom. Telfort heeft ook ongeveer voor hetzelfde geld dezelfde snelheid. Gr Cb1
cosmos Geplaatst: 26 februari 2009 Geplaatst: 26 februari 2009 Origineel bericht van: wanderer de 706 is toch alleen voor internet? voor voip wordt toch de 716 geleverd? @cosmos ja dit is het goede topic, stond eerst bij "Off-topic" vandaar... Heb hier een ST706 liggen die gratis geleverd worden door Online/Orange, deze heeft VoIP. Apparaat is wel geblokeerd voor vreemde providers. DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3 DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3 Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|
Gast wanderer Geplaatst: 26 februari 2009 Geplaatst: 26 februari 2009 Met excuses, heb me in de luren laten leggen door het aantal aansluitingen op de ST706, blijkbaar zit de splitter in het modem ingebouwd....zodat je zonder splitter direct van het ISRA-punt naar het modem gaat en de telefoon (analoog/kpn of VOIP) sluit je direct op het modem aan... ze zijn zo knap tegenwoordig.....
CB1 Geplaatst: 26 februari 2009 Auteur Geplaatst: 26 februari 2009 Kan ik nu beter overstappen naar Alice of moet ik online laten migreren. Het is allemaal ook zo`n wirwar. Gr Cb1
Gast wanderer Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 alice heeft ook haar eigen "box", net zoals online, alhoewel ik zo te zien wel een standaard st706 modem toegestuurd heb gekregen, maar wie weet zit daar wel een online eigen chip in, zodat je bij online alleen maar dat modem kunt gebruiken voor internet en bellen.... gebruik nu nog steeds alleen mijn fritzbox (alleen internet) en dat gaat prima....maar telefoon denk niet dat het gaat met de fritz...
CB1 Geplaatst: 27 februari 2009 Auteur Geplaatst: 27 februari 2009 Heb net met Alice gebeld en men zegt dat ik van online nu een digitale lijn heb. Ik moet eenmalig 69 euro betalen om mijn digitale lijn te laten omzetten naar analoog. Nu slaat bij mij alles dicht. Dus mijn telefoonlijn is nu digitaal en om Alice te nemen moet die weer analoog worden. Welke provider werkt er dan nu digitaal en welke analoog? Gr Cb1
Ome Merde Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Alice is niet beschikbaar voor ISDN abonnee's, wel voor analoge klanten. Telfort maakt hierin geen onderscheid, wellicht is dat wat ? merDe deze ruimte is te huur
CB1 Geplaatst: 28 februari 2009 Auteur Geplaatst: 28 februari 2009 Ik zal een s kijken. Maar ik heb nog nooit geen isdn gehad. Ik heb toen ik hier ben komen wonen geen telefoon van kpn gehad. Heb me toen rechtstreeks bij orange aangemeld. Die hebben de kpn opdracht gegeven om mij aan te sluiten. Dus wel raar allemaal. Ik heb dit huis gekocht van een oude vrouw die naar een bejaardentehuis ging dus ik neem aan dat die ook geen isdn heeft gehad. Ik zal telfort eens bellen. Iemand daar ervaring mee? Gr Cb1
theparasol Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 Origineel bericht van: CB1 Heb net met Alice gebeld en men zegt dat ik van online nu een digitale lijn heb. Ik moet eenmalig 69 euro betalen om mijn digitale lijn te laten omzetten naar analoog. Nu slaat bij mij alles dicht. Ze bedoelen dat je spraak gedeelte bij Online via VOIP verliep = digitaal. Die VOIP moet eenmalig omgezet worden naar vanouds bekende bellen over PSTN Je koperlijn is en was van de smaak Annex A / PSTN, de 69 euro heeft dus betrekking op omzetten VOIP -> PSTN. Daarom had je bij online ook geen splitter nodig, er viel immers niets te splitten
CB1 Geplaatst: 28 februari 2009 Auteur Geplaatst: 28 februari 2009 Is Tele2 ook analoog? Want daar levert men bij het modem ook een splitter. Maar de telefoon komt gewoon in het modem. Heb ik nu ook. Bij Alice komt de telefoon dan in de splitter ipv in het modem? Dat is toch oud? Gr Cb1
CB1 Geplaatst: 4 maart 2009 Auteur Geplaatst: 4 maart 2009 Nog een keer een vraag. Kan ik nu beter bij een digitale provider blijven of maakt het niet uit en kan ik rustig alice nemen? En ook in mijn vorige vraag, is tele2 digitaal of analoog. Ivm omzetten kpn. Gr Cb1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen