Ga naar inhoud


matige optische uitgang


robinhoed

Aanbevolen berichten

Hallo, wie heeft er ook matige tot slechte ervaring met de optische uitgang van de AB Ip 910HD? Voorheen Dreambox gehad 7020si, klonk veel en veel mooier op mijn Cambridge Azur 540R in combinatie met KEF surroundset. Is deze optische uitgang te vervangen voor een kwalitatief betere??Wie o wie...Ook de stereo uitgang houdt niet over...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hier een DM500 en een DM7020 naast een IPBox9000 en 910 staan. Ik hoor geen verschil tussen beiden en ben wel redelijk critisch.

 

Ik zal de analyzer er eens aan hangen om ze te vergelijken.

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vast bedankt voor het testen/meedenken. Kan het met gebruikte software te maken hebben, of mag/kan dit niet van invloed zijn?

Bij de dreambox gegevens staat ook bij optisch uit: DTS ondersteuning. Dit vind ik niet terug bij de gegevens van de ip box.Dus vraag ik me af of er verschil zit tussen decoders/geluidskaarten ofzo in de verschillende sateliet receivers. Het verschil hier is namelijk best wel groot, ik ben geen mierenn....r.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net aan een bitrate analyzer gehangen en dit bevestigt wat ik al dacht. De output is exact het zelfde.

 

Dit is op zich ook logisch, want hij zou alleen de met de MUX meegestuurde audio stream 1 op 1 door moeten geven. Tijdens het encoden van de MPEG stream worden de audio sporen bijgevoegd. De ontvanger doet niets anders dan deze bitstream uitvoeren op de SPDIF interface.

 

De ontvanger heeft geen weet van DTS of Mono of Stereo. Het is dus alleen een soort doorgeef luik.

 

Ik denk dus dat er iets anders aan de hand is. Kan je je dreambox er nog eens naast zetten?

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het uitvogelen en de duidelijke uitleg. Wat er aan de hand kan zijn geen idee, en de dreambox is reeds verkocht.

Wel merk ik ook dat ik de versterker verder open moet zetten( harder dus) om hetzelfde uitgangsvolume te krijgen, maar dat heeft niks met de geluidskwaliteit te maken.

Maar goed, ik leg me er maar bij neer, maar wel jammer.

Ben natuurlijk wel benieuwd of er in de toekomst meerdere gebruikers van de box zijn die dezelfde ervaring hebben.

Nogmaals in ieder geval bedankt en de geoetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...