Gast The big J Geplaatst: 25 februari 2009 Geplaatst: 25 februari 2009 De titel zegt het eigenlijk al. Wat heeft de voorkeur digitale tv (incl. HDTV) via de kabel of via schotel? Ik zit met de volgende situatie: 1 x TV in de woonkamer (HDTV gewenst) 1 x TV in de keuken (HDTV niet noodzakelijk) 1 x TV in de slaapkamer (HDTV niet noodzakelijk) Mogelijkheden: Optie 1: Ziggo 3 in 1 pakket (TV, internet, telefonie) Kosten per maand 50Euro + 3,95 voor het HD-pakket 53,95 Euro (incl. internet en telefonie) Kosten HD-tuner 99Euro In de keuken en de slaapkamer blijf ik dan voorlopig analoog kijken. Optie 2: Canal digitaal Kosten per maand basispakket 9,50Euro + 9,95 voor het HD-pakket 19,45Euro per maand (excl. internet en telefonie) Kosten tuners 1 x Dreambox 800HD tbv woonkamer +/- 400Euro 2 x Dreambox DM 500 of 600 +/- 200Euro per stuk 1 x schotel met lnb('s) +/- 100Euro Totale kosten 900Euro De voorkeur gaat uit naar Dreambox omdat ik daar al enigszins mee bekend ben en om te kunnen card-sharen over de 3 ontvangers. Ik ben altijd een groot voorstander geweest van schotel. Het punt waar ik een beetje tegenaan hik is echter de hoge aanschafprijs (+/-900 tegenover 99Euro) Plus dat de totale maandkosten waarschijnlijk iets hoger zullen liggen (TV + internet + telefoon) Wat zou voor jullie een reden zijn om toch voor schotel te kiezen? Extra informatie: Ik ga binnen afzienbare tijd samenwonen en begin qua apparatuur en abonnementen dus met een schone lei.
aaannk Geplaatst: 25 februari 2009 Geplaatst: 25 februari 2009 Hallo, De hoge aanschafprijs zit je tegen aan te hikken geef je aan schotel tov kabel. Schotel geeft je de mogelijkheid om zelf min of meer de zenders die jij wil ontvangen te bepalen (multifocusopstelling astra 1/2/3 etc), bij kabel ben je gebonden aan het pakket dat zij aanbieden. Maar als je gedeeltelijk nieuwe satspullen en tweedehands satspullen aanschaft kun je voor veel lager bedrag dan de door jou aangegeven 900 euro de boel installeren. Het is aan jou natuurlijk om het een en het andere af te wegen. Veel succes met de keuze! Groet Wiljo
droompje Geplaatst: 25 februari 2009 Geplaatst: 25 februari 2009 het kan veel goedkoper dus de vergelijking ie je maakt is niet helemaal eerlijk. Gr, Droompje (2 maal EVO Enfinity Xcombo +, Echostar1.20 draaibaar met jaguer positioner, triax 0,64 met quad lnb, Viasat 78cm met 3 keer quad lnb)
Gast The big J Geplaatst: 26 februari 2009 Geplaatst: 26 februari 2009 Origineel bericht van: droompje het kan veel goedkoper dus de vergelijking ie je maakt is niet helemaal eerlijk. Wil je me wat hints geven over hoe het goedkoper zou kunnen?
Ou-Tannu Geplaatst: 26 februari 2009 Geplaatst: 26 februari 2009 per zender ben je met DVB-S veel goedkoper klaar tel maar eens hoeveel zenders je kan vissen vanaf Astra 1 tel daar de zenders van Astra 2(en Eurobird 1) en 3 en Hotbird nog eens bij op HB 13E: 1142 FTA A1 19.2E: 962 FTA A2 28.2E: 288 FTA A3 23.5E: 176 FTA EB1 28.5E 339 FTA optelsom: 2744 FTA kanalen oftewel dat zou op 900 euro aanschaf 3 euro per zender zijn :+ (bagger zenders en betaal pakket niet mee geteld he ) Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Gast wanderer Geplaatst: 26 februari 2009 Geplaatst: 26 februari 2009 Origineel bericht van: Ou-Tannu optelsom: 2744 FTA kanalen oftewel dat zou op 900 euro aanschaf 3 euro per zender zijn :+ (bagger zenders en betaal pakket niet mee geteld he ) zo rekent cd..... echter denk dat het ca 30 eurocent per zender is..... 900/2700!!!
Gast The big J Geplaatst: 26 februari 2009 Geplaatst: 26 februari 2009 Origineel bericht van: Ou-Tannu per zender ben je met DVB-S veel goedkoper klaar tel maar eens hoeveel zenders je kan vissen vanaf Astra 1 tel daar de zenders van Astra 2(en Eurobird 1) en 3 en Hotbird nog eens bij op HB 13E: 1142 FTA A1 19.2E: 962 FTA A2 28.2E: 288 FTA A3 23.5E: 176 FTA EB1 28.5E 339 FTA optelsom: 2744 FTA kanalen oftewel dat zou op 900 euro aanschaf 3 euro per zender zijn :+ (bagger zenders en betaal pakket niet mee geteld he ) Dat is waar, maar het gaat mij niet echt om de hoeveelheid zenders. Meer om de kwaliteit (en natuurlijk ook om de prijs) De zenders die ik in ieder geval wil kunnen ontvangen zijn de zenders die in de pakketten zitten die ik heb aangegeven. Dus zowel bij Ziggo als bij CanalDigital het basispakket + HDTV pakket. Nog even een andere vraag: De Dreambox 800HD lijkt mij nog steeds een prachtig apparaatje alleen is deze geschikt om HD films vanaf een server te bekijken? En hoe is hij met MP3 weergave? (ook weer vanaf de server) Ik zit namelijk ook aan een apparaat als de PCH110 of HDX1000 te denken (mediastreamers) Als de 800HD dit echter kan vervangen sla ik twee vliegen in 1 klap. Doordat ik de mediastreamer dan niet meer aan hoef te schaffen kan ik dat geld besteden aan een Dreambox. Of ik hem dan voor DVB-S of DVB-c ga gebruiken kan ik dan nog gaan beslissen.
Ou-Tannu Geplaatst: 26 februari 2009 Geplaatst: 26 februari 2009 nog een koopje Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
druid Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 waarom koop je voor de kabel ook niet die dreambox800 plus voor boven en de keuken een 600? xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar
Gast The big J Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Origineel bericht van: druid waarom koop je voor de kabel ook niet die dreambox800 plus voor boven en de keuken een 600? Dan kan ik net zo goed ook nog een schotel erbij kopen Werkt de dreambox 800 voor wtb mediastreamen net zo goed als bijvoorbeeld een Popcornhour 110 of een HDX1000?
Tonskidutch Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Citaat: maar het gaat mij niet echt om de hoeveelheid zenders. Meer om de kwaliteit (en natuurlijk ook om de prijs) tja dan is inderdaad de vergelijking mank, met dat 99 euro hdtv receivertje, dat besef je dan toch hoop ik. (als ik die standaard box van ziggo bedien, wordt ik helemaal gek en ga liever een eindje wandelen) je maakt echter ook mbt de telefonie+tv+internet een rare prijsvergelijking (opmerking inclusief exclusief) die ik niet kan volgen daar je geen abonnementskosten aangeeft voor een DVB-s met internet en telefonie. hier ben ik 40 euro kwijt voor 3 cd kaarten inclusief een familie + kompleet + hdpakket en moet daar boven op nog 40 euro betalen aan internet en telefonie ( uh sorry,foutje 20/mnd ) dus ben ik dik 60 euro per maand kwijt (met 3 dreamboxies) dat abonnement 3in1 van ziggo levert welk zenderpakket? chiao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Neptunus Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Origineel bericht van: The big J . Nog even een andere vraag: De Dreambox 800HD lijkt mij nog steeds een prachtig apparaatje alleen is deze geschikt om HD films vanaf een server te bekijken? En hoe is hij met MP3 weergave? (ook weer vanaf de server) Ik zit namelijk ook aan een apparaat als de PCH110 of HDX1000 te denken (mediastreamers) Als de 800HD dit echter kan vervangen sla ik twee vliegen in 1 klap. Doordat ik de mediastreamer dan niet meer aan hoef te schaffen kan ik dat geld besteden aan een Dreambox. Of ik hem dan voor DVB-S of DVB-c ga gebruiken kan ik dan nog gaan beslissen. Dit is een goede vraag, ik zit namelijk ook tegen een PCH aan te hikken maar zal ook zeker de DM8000 kopen als die beschikbaar komt, hoe is het gesteld met het streamen van HD content vanaf een server? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Psychosammie Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Ik zit veel meer te denken aan een servertje met MediaPortal erop, FloppyDTV kaartje erin en dan streamen. Geen idee wat het kost maar biedt wel veel meer mogelijkheden. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast The big J Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Citaat: tja dan is inderdaad de vergelijking mank, met dat 99 euro hdtv receivertje, dat besef je dan toch hoop ik. (als ik die standaard box van ziggo bedien, wordt ik helemaal gek en ga liever een eindje wandelen) Hier stel je dus, neem ik aan, dat de kwaliteit van de Ziggo HD ontvanger slecht is t.o.v. een Dreambox. Je bedoelt dan met name het bedieningsgemak? Dat is wel iets om mee te nemen in de besluitvorming. En nee sorry dat besefte ik niet. Heb nog nooit een Ziggo ontvanger gehad dus geen flauw idee over het bedieningsgemak (of gebrek hieraan) Citaat: je maakt echter ook mbt de telefonie+tv+internet een rare prijsvergelijking (opmerking inclusief exclusief) die ik niet kan volgen daar je geen abonnementskosten aangeeft voor een DVB-s met internet en telefonie. hier ben ik 40 euro kwijt voor 3 cd kaarten inclusief een familie + kompleet + hdpakket en moet daar boven op nog 40 euro betalen aan internet en telefonie ( uh sorry,foutje 20/mnd ) dus ben ik dik 60 euro per maand kwijt (met 3 dreamboxies) dat abonnement 3in1 van ziggo levert welk zenderpakket? chiao In eerste instantie was ik van plan om ook telefonie en internet van Ziggo te nemen. Dan kom je dus vanzelf uit op een alles in 1 pakket. Vandaar dat ik telefonie en internet meenam in de kosten. Als je alleen TV afneemt van Ziggo betaal je 16,95 voor het basispakket + 3,95 voor het HD-pakket. Voor een HD-ontvanger betaal je dan 199,00 Op de overige TV zou ik dan (in eerste instantie) analoog blijven kijken. Bij CD betaal je 9,50 voor het basis-pakket + 9,95 voor het HD-pakket. Wat hier nog extra overheen komt voor 2 extra kaarten met alleen het basispakket weet ik niet. Ik neem aan dat dit geen wereldbedrag is, dus de maandelijkse kosten zullen min of meer overeen komen. Jij stelt nu dat de Ziggo ontvanger slecht is dus zou ik hiervoor een Dreambox 800HD willen. De prijs hiervoor is +/- 400,00 Zou ik alles via de schotel willen dan ben ik ook die 800HD nodig + 2 x een eenvoudigere ontvanger. Bijv Dreambox 500DM (indien nog leverbaar) of 600DM. Kosten ongeveer 200 Euro per stuk. Ook ben ik dan nog een schotel + lnb enz nodig. Kosten +/- 100Euro Het verschil in aanschafprijs is dus +/- 500 Euro. Ik zoek dus eigenlijk een goed argument om het prijsverschil te rechtvaardigen.
Tonskidutch Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Citaat: Jij stelt nu dat de Ziggo ontvanger slecht is ja er zijn enkel een paar topmodellen onder de andere merken die dvb-c ontvangen met bijna gelijkwaardige functionaliteit en gebruiksgemak maar niet in het gamma dat ziggo als voorkeur ontvangers heeft. bovendien besef wel dat een dreambox gedecodeerd opneemt op hdd of NAS, dus nadien (ook vijf jaar nadien) geen problemen met afspelen andere receivers die gecodeerd opnemen kunnen hun opnames niet meer afspelen als de tijd verstreken is. met een dm800 c kun je fantastisch aan de slag (ondanks mijn persoonlijke afkeur van het enigma2 > insiders) maar er zijn echt ook wel veel voordelen aan DVB-s ik vind er meer (voordelen) dan nadelen en ik ben niet door een of andere programmaraad en ziggo fantasievolle zenderpakketten gelimiteerd. overigens voor DVB-s zijn er ook menig andere sat-receivers (ontvangers) die alleszins nog steeds beter zijn dan de ziggo voorkeur ontvangers met veel mediacenter gehalte je hoeft niet persee een dreambox... mbt tot opnemen van hd zenders heb ik heel wat maanden ervaring en dat kan heel goed op een deugdelijke NAS QNAP en/of Synology bijvoorbeeld chiao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen