leo1949 Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Boven bij het dak zitten diverse pijpjes. Als je je coax door het goede pijpje laat zakken dan kom je in de keuken uit en is de weg naar de tv zo gevonden. Pak je het verkeerde pijpje dan is er nog nix aan de hand want dan is de weg naar de tv ook zo gevonden alleen zit je dan iets minder gemakkelijk op de wc. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 Net als WPW zegt: gewoon even een gat dwars door de muur raggen. Niet lang over nadenken...gewoon doen. Doe het wel even als moeder de vrouw aan het boodschappen doen is. Toen ik mijn beide grote schotels op heb dak heb gezet, deed ik dat ook toen mijn vrouw niet thuis was om eindeloos gezeik te voorkomen.
Eduard07 Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Toen ik mijn beide grote schotels op heb dak heb gezet, deed ik dat ook toen mijn vrouw niet thuis was om eindeloos gezeik te voorkomen. Maar hopen dat ze dit niet leest.. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
omanski Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 Citaat: Net als WPW zegt: gewoon even een gat dwars door de muur raggen. Niet lang over nadenken...gewoon doen. Volgens mij....wel even over nadenken !! Schuin omhoog bij van buiten naar binnen, of schuin omlaag bij van binnen naar buiten. Dit tegen inwateren hemelvocht !! Groetuhhh...Omanski. -------------------- CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.
Bopke Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 als je toch nog moet breken in je nieuwe huis , frees dan gelijk en extra pijpje in de muur
fdm Geplaatst: 1 maart 2009 Geplaatst: 1 maart 2009 of als je houten kozijnen hebt, een klein gaatje diam.8mm boren in een hoekje. Wel opletten dat je je dubbele beglazing niet lek boort...Voordeel: als je later de kabel weg haalt, beetje gupa (kneedhout) en overschilderen. Niemand die het ziet! Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.
omanski Geplaatst: 1 maart 2009 Geplaatst: 1 maart 2009 @fdm, Heb je niet goed gelezen, het gaat hier om kunststof kozijnen !! Groetuhhh...Omanski. -------------------- CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.
Fatfreddy Geplaatst: 1 maart 2009 Geplaatst: 1 maart 2009 Iron Maiden ? Loopt er ook geen buis vanaf de meterkast naar het punt waar de satontvanger komt te staan ? Anders net zoals WPW al aangeeft een gat schuin naar beneden toe boren ter hoogte van de plint dan kom je buiten misschien nog wel onder het straatwerk uit. Ik begrijp dat je schotel niet aan het huis zelf vastzit gezien het feit dat je rept over een "coax was lijn " dan zou ik de kabel tot aan de schotel onder de grond gooien.
fdm Geplaatst: 1 maart 2009 Geplaatst: 1 maart 2009 Voor kunstofkozijnen vind je tegenwoordig ook producten om de gaatjes weer te dichten. Een klein kleurverschil is echter wel te zien. Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.
edbe Geplaatst: 8 maart 2009 Geplaatst: 8 maart 2009 via de kruipruimte is dat wel een goed optie ?? wordt het niet vochtig onderin ??? je kunt altijd een electro buis door de muur leggen en in de muur freezen....dat heb ik ook bij mijn huis gedaan... 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Simon tS Geplaatst: 13 maart 2009 Geplaatst: 13 maart 2009 Ik ga er vanuit dat je een bakstenenmuur hebt, ik boor zelf altijd in de voeg, een voeg kan je later eenvoudig weer reparen. Nothing is worth more than this day
Fatfreddy Geplaatst: 14 maart 2009 Geplaatst: 14 maart 2009 Een beetje coaxkabel mits deze niet beschadigd is kan wel tegen vocht. Zou een mooie boel zijn als dat niet kon , dan zou een coaxkabel ook niet buiten gebruikt kunnen worden want ook daar is het wel eens vochtig.
TokeMUp Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 Je mag niet vergeten dat beton/cement invreet op de mantel van de coax kabel. Een kunstof buisje er omheen is zekker niet verkeerd voor de levensduur van uw kabel te verlengen. Voor het geval dat je de kabel door de voeg wil laten lopen. Kan je het stuk kabel afplakken met tape. mvg
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen