robbedoeske Geplaatst: 25 februari 2009 Geplaatst: 25 februari 2009 Ik heb een experiabox (siemens) als ik van buiten af probeer te pingen naar mijn ipadres dan lukt dat niet,4x lost.Is dit een instelling in de experiabox,of kan er iets anders mis zijn.Ik draai ook een server,en daar kan ik wel verbinding mee maken,en dat vind ik zo vreemd.
theparasol Geplaatst: 25 februari 2009 Geplaatst: 25 februari 2009 idd instelling ping loopt via icmp protocol. De experia blocked deze overduidelijk. Schaats eens wat door de menu's of je iets over icmp of external ping block kunt vinden. Kun je niet iets vinden op dit thema dan houdt het op! Het openzetten van poorten is kansloos, icmp werkt niet met poorten / udp of tcp. Dus als de ping vanaf de wan-site wel of niet werkt zegt dus niets over werking van server services aan de lan-side en dat sluit weer helemaal aan bij jouw eigen ervaring
robbedoeske Geplaatst: 25 februari 2009 Auteur Geplaatst: 25 februari 2009 Oke bedankt voor dit supersnelle antwoordt,ga es snuffelen in de menu`s
Thomas2000 Geplaatst: 26 februari 2009 Geplaatst: 26 februari 2009 Is er wel een 'ping' voor tcp-ip? Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
pukje Geplaatst: 26 februari 2009 Geplaatst: 26 februari 2009 Origineel bericht van: theparasol Het openzetten van poorten is kansloos, icmp werkt niet met poorten / udp of tcp. icmp werkt wel degelijk met poorten (Protocol IdenD) PID In de icmp frame kan je n.l. een type en een code meegeven Type 8 = echo type 0 = echo replay type 3 code 1 host niet bereikbaar enz enz
theparasol Geplaatst: 26 februari 2009 Geplaatst: 26 februari 2009 Origineel bericht van: pukje icmp werkt wel degelijk met poorten (Protocol IdenD) PID Ik stel voor dat je deze achtergrond informatie even goed doorneemt en stopt met het posten van onzin als je ergens geen kennis van hebt! Zeer verwarrend voor leken en ongewenst, er zijn al te veel fabeltjes in IT land. http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_Control_Message_Protocol *** Uitgebreide info in het Engels ***http://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_Control_Message_Protocol *** Nederlands maar minder uitgebreid ***
pukje Geplaatst: 26 februari 2009 Geplaatst: 26 februari 2009 als je opmerkingen hebt moet je eerst alles lezen en niet een regel eruit pikken en de omschrijving niet lezen de wiki schrijvers poepten nog in hun broek toen ik al tcpip stacks voor xt en unix schreef in assembleren k&r C
theparasol Geplaatst: 26 februari 2009 Geplaatst: 26 februari 2009 MOV AX,FFFF PUSH AX MOV AX,0000 PUSH AX RETF XOR BX,BX MOV AX,BX DEC AX PUSH AX PUSH BX RETF Je bent een fantast... de protocol idend, die zogenaamde pid van je is gewoon het ID wat de rest van de wereld meezendt en het is trouwens protocol ident. Maar je zondigt wel vaker met taal. Poortjes zit alleen bij jou tussen de oortjes en hopelijk blijft dat ook zo
Gast AlanS Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Nou nou heren. Kunnen we elkaar niet met wat beargumentatie bestrijden dan die onvriendelijke teksten. En wat jullie buiten de boze woorden schrijven is iets waar ik en veel andere leden ook geen snars van begrijpen???
druid Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 waarom geeft een normale ping dan port unreachable terug, als er sowieso geen ports zijn? en ping moet niet icmp zijn, kan ook udp of wat dan ook. xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar
pukje Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Origineel bericht van: druid en ping moet niet icmp zijn, kan ook udp of wat dan ook. dit klopt precies ,zo ken ik een software pakket dat zend het woordje "ping" in tcpip met poort 3600 en als antwoord komt het woordje "pong"
theparasol Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 De TS heeft het hier over de normale ping, afwijkende implementaties die je alleen tegenkomt in het museum of in maatwerk oplossingen behoeven naar mij mening in dit geval niet opgevoerd te worden. Het werkt verwarring alleen maar in de hand. Hoe ping je dan een udp port? ik probeer het met plezier uit!
theparasol Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Origineel bericht van: AlanS Nou nou heren. Kunnen we elkaar niet met wat beargumentatie bestrijden dan die onvriendelijke teksten. En wat jullie buiten de boze woorden schrijven is iets waar ik en veel andere leden ook geen snars van begrijpen??? In assembler staat daar twee keer JMP FFFF:0000 Kortom: reset, je pc start opnieuw op. De eerste implementatie gebruikt "trage" opcodes, de tweede is geoptimaliseerd! Daarnaast gebruik ik een truukje, JMP FFFF:0000 is direct duidelijk, maar via de stack een return uitvoeren die feitelijk een gemaskeerde jump is vond ik even wat geiniger
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen