Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een experiabox (siemens) als ik van buiten af probeer te pingen naar mijn ipadres dan lukt dat niet,4x lost.Is dit een instelling in de experiabox,of kan er iets anders mis zijn.Ik draai ook een server,en daar kan ik wel verbinding mee maken,en dat vind ik zo vreemd.

Geplaatst:

idd instelling ping loopt via icmp protocol.

De experia blocked deze overduidelijk. Schaats eens wat door de menu's of je iets over icmp of external ping block kunt vinden.

Kun je niet iets vinden op dit thema dan houdt het op!

Het openzetten van poorten is kansloos, icmp werkt niet met poorten / udp of tcp.

Dus als de ping vanaf de wan-site wel of niet werkt zegt dus niets over werking van server services aan de lan-side en dat sluit weer helemaal aan bij jouw eigen ervaring wink

Geplaatst:
Origineel bericht van: theparasol

Het openzetten van poorten is kansloos, icmp werkt niet met poorten / udp of tcp.

icmp werkt wel degelijk met poorten (Protocol IdenD) PID

In de icmp frame kan je n.l. een type en een code meegeven
Type 8 = echo
type 0 = echo replay
type 3 code 1 host niet bereikbaar
enz enz
Geplaatst:
Origineel bericht van: pukje

icmp werkt wel degelijk met poorten (Protocol IdenD) PID

Ik stel voor dat je deze achtergrond informatie even goed doorneemt en stopt met het posten van onzin als je ergens geen kennis van hebt! Zeer verwarrend voor leken en ongewenst, er zijn al te veel fabeltjes in IT land. mad

http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_Control_Message_Protocol *** Uitgebreide info in het Engels ***

http://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_Control_Message_Protocol *** Nederlands maar minder uitgebreid ***
Geplaatst:

als je opmerkingen hebt moet je eerst alles lezen en niet

een regel eruit pikken en de omschrijving niet lezen

de wiki schrijvers poepten nog in hun broek toen ik al

tcpip stacks voor xt en unix schreef in assembleren k&r C

Geplaatst:

MOV AX,FFFF

PUSH AX

MOV AX,0000

PUSH AX

RETF

cry

XOR BX,BX

MOV AX,BX

DEC AX

PUSH AX

PUSH BX

RETF

smile

Je bent een fantast... de protocol idend, die zogenaamde pid van je is gewoon het ID wat de rest van de wereld meezendt en het is trouwens protocol ident. Maar je zondigt wel vaker met taal.

Poortjes zit alleen bij jou tussen de oortjes en hopelijk blijft dat ook zo mad

Geplaatst:

Nou nou heren. Kunnen we elkaar niet met wat beargumentatie bestrijden dan die onvriendelijke teksten.

En wat jullie buiten de boze woorden schrijven is iets waar ik en veel andere leden ook geen snars van begrijpen???

Geplaatst:

waarom geeft een normale ping dan port unreachable terug, als er sowieso geen ports zijn?

en ping moet niet icmp zijn, kan ook udp of wat dan ook.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Geplaatst:
Origineel bericht van: druid

en ping moet niet icmp zijn, kan ook udp of wat dan ook.

dit klopt precies ,zo ken ik een software pakket dat zend
het woordje "ping" in tcpip met poort 3600 en als antwoord
komt het woordje "pong" :D
Geplaatst:

De TS heeft het hier over de normale ping, afwijkende implementaties die je alleen tegenkomt in het museum of in maatwerk oplossingen behoeven naar mij mening in dit geval niet opgevoerd te worden. Het werkt verwarring alleen maar in de hand.

Hoe ping je dan een udp port? ik probeer het met plezier uit!

Geplaatst:
Origineel bericht van: AlanS
Nou nou heren. Kunnen we elkaar niet met wat beargumentatie bestrijden dan die onvriendelijke teksten.
En wat jullie buiten de boze woorden schrijven is iets waar ik en veel andere leden ook geen snars van begrijpen???

In assembler staat daar twee keer JMP FFFF:0000
Kortom: reset, je pc start opnieuw op.

De eerste implementatie gebruikt "trage" opcodes, de tweede is geoptimaliseerd!
Daarnaast gebruik ik een truukje, JMP FFFF:0000 is direct duidelijk, maar via de stack een return uitvoeren die
feitelijk een gemaskeerde jump is vond ik even wat geiniger wink

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen