Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisterenavond lag m'n PC-XP stil???

Opnieuw opgestart en ie vroeg steeds administrator PW, en was niet tevree met dit PW???

Uiteindelijk Win-XPprof-SP2 opnieuw geinstalleerd...

Alles verliep goed, hardware volledig geinstalleerd en Avast antivir ook...

Nu stopt dit kreng en reboot ie automatisch...

En tussendoos via Avast zag ik een virus/worm in doc & settings reader-s.exe staan. Ik wil die deleten en ie reboot...

Dan via Hijackthis een scan en er wordt tijdens booten 3x een reader opgestart...

Nu wil ik in dos modus de dir removen, maar win-xp kent cd\ vooral de \ niet???

Ie blijft in c:\windows>: staan.

Kan ik vanop de install cd booten zonder dat ie het operating systeem van de HD benadert, en zo met verkenner erop los gaan?

Hoe dit varkentje wassen?

Nog iets vergeten:

Bestaat er geen mini PCtools of norton die op een diskette kan en daarme gaan in dosmode editeren?

Ik weet niet of de USB stick in die PCtoestand het doet en zo een dosprog opstarten?

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Linux is ook geen keuze aangezien er te veel tijd in Windows is gestoken en alles opnieuw leren en die terminologie en commando's leren is te veel van het goede...

Enige oplossing is de roeiriemen herstellen en verder roeien tot linux het win niveau van gebruiksvriendelijkheid en gemak heeft gehaald...

Heb NCD. exe even uit de ouwe truckendoos gehaald maar die herkent de HDDpartitie van 10Gb niet....

Ondertussen blijft de XP-PC lange tijd staan wachten in zijn bios opstartscherm, en dan blijft ie hangen in zijn PCI device listing scherm...???

Geplaatst:

30 mnd....

Heb de SATA dvd datakabel losgemaakt en nu start ie vlot op...

Vlug de Avast virscan laten lopen en die zegt een virus in werkgeheugen...

De DVDrw is een OPTIARC AD7170 geloof ik...

Ik vermoed dat die conflicten veroorzaakt, een loopt ie perfekt soms miserie...

Wat is aktueel een goede Blue-ray/DVD/CD WRITER in SATA uitvoering en zwart panel?

Ondertussen is AVAST vlijtig aan het werk...

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jan Ambers
Linux is ook geen keuze aangezien er te veel tijd in Windows is gestoken en alles opnieuw leren en die terminologie en commando's leren is te veel van het goede...

Hij doelde waarschijnlijk gewoon op een linux live cd waarmee je op de hd zou kunnen komen om het bestand eraf te (kunnen) halen!

Ook zou het niet zoveel moeite kosten zoals je doet overkomen maar goed dat is jouw idee. Het is gewoon windows/desktop/muis besturing dus dat zou je snel moeten en kunnen oppakken smile
Geplaatst:

Doe hier alles met een BARTPE CD. Gewoon windows booten en lekker vanuit een vertrouwde omgeving alles bewerken/herstellen etc.

Werkt ook prima !

Snap alleen niet hoe je een virus op een nieuw geinstalleerde PC kan krijgen. Heb je WEL geformatteerd voordat je ging installeren ?

Met een FULL FORMAT NTFS is de schijf echt schoon en zouden er geen virii meer in moeten zitten.

Geplaatst:

Vraag me meer af wat Jan allemaal aan het doen is, dit is volgens mij niet de eerste keer...

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Ook dat vermoeden kreeg ik ook....

Een systeem dat normaal beveiligd is kan tijden draaien zonder enig probleem. Zelfde als bij je auto, als je maar netjes de beurtjes bijhoud dan kan er bijna niets mis gaan.

Zo ook bij een PC. Virusdefinities op tijd bijwerken, firewall van windows laten draaien, af en toe Ccleaner erover en klaar is klara....

• Moderator
Geplaatst:

Ik denk dat klara juist het probleem is.

Jan heeft zijn zaakjes altijd op orde.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Avast meldde dat er diverse files besmet zijn met WIN32: VITRO...

Heb terug de dvd Optiarc aangesloten en ie werkt terug normaal???

Ga in dosmodus een format doen van de C(Windows partitie) en terug windows opnieuw installeren...

Kwa beveiliging, zit er een router tss, dan firewal dan Avast Pro en Hijack en Spybot...

Geplaatst:

Ik zo het idee dat deze thread nog lang niet ten einde is.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Inderdaad...

Doe een nieuwe steup van windows en vraag de Cpartitie in NTFS te formatteren, en bij de setup daarna zegt ie dat er al een windows dir bestaat??? Die was bij formatteren toch weg?

Nu ben ik met de setup bezig en dan terug avast erop en scannen maar!

Geplaatst:

Dan heb je toch niet goed geformatteerd en is je virus dus ook niet weg.

Als het formatteren problemen geeft dan via de setup cd eerst de C: partitie verwijderen, vervolgens weer aanmaken en formatteren.

Ik zou trouwens niet al die programma's laten draaien, dat is zinloos, en geeft eerder problemen dan dat je ze voorblijft.

Gebruik 1 virusscanner en 1 firewall en verder niks.

Gebruik spybot ed alleen als on-demand scanner. dat is voldoende.

Een fatsoenlijke virusscanner scant ook op spyware ed.

Geplaatst:

Ik vroeg me dat ook af wat die dir betrof...

Ik formatteer niet, de Windows-XP-SP2 cd beveelt dat... ik kijk nerveus toe vanop m'n stoel, en ik had er ook vragen bij, en heb die nog, maar blijkt dat de format toch gewerkt heeft!

Win is geinstalleerd, en avast heeft een startupscan gedaan en NIKS meer gevonden: NADA!!! Dus all de beestjes zijn uit mijn vlooiencircus verwijderd! Gelukt!!!

Men ziet er wel tegenaan om al die programma's terug te installeren, en dat was de reden van dit topic... had het via een handig ommetje gegaan, dan had ik dit lekker meegenomen ipv de C-drive te formatteren..., allé, vandaag de 2de aanmelding/registratie van m'n systeem bij Uncle Bill...

Dan de updates naar SP-3... Zo blijven we jong!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen