Gast m.boretti Geplaatst: 26 februari 2009 Delen Geplaatst: 26 februari 2009 Erg actueel door de vliegramp op Schiphol Airport, artikel op de website van Het Laatste Nieuws van 25 februari, nl. overzicht van de tien gevaarlijkste vleigvelden in de wereld. Waar ik naar toe gevlogen ben: op 2: Prinses Juliana Airport, Sint Maarten, Ned. Antillen op 4: Gibraltar Airport op 8: JFK, New York op 9: Funcahl, Madeira en op 10: Saba Airport, Ned. Antillen (binnenkort bijzondere Nederlandse gemeente). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Ronaldinho- Geplaatst: 26 februari 2009 Delen Geplaatst: 26 februari 2009 Wat heeft dit met vliegveld te maken.. Dit is weer een vliegtuig maarschappij geweest die geld belangrijker vondt dan een menselijke levens. En ik vindt die piloot verdient een lintje.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
edbe Geplaatst: 26 februari 2009 Delen Geplaatst: 26 februari 2009 maar we weten nog niks van de oorzaak 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast aart44 Geplaatst: 26 februari 2009 Delen Geplaatst: 26 februari 2009 Origineel bericht van: Ronaldinho- Dit is weer een vliegtuig maarschappij geweest die geld belangrijker vondt dan een menselijke levens. En ik vindt die piloot verdient een lintje.. Heb je dat al uitgezocht dat het de schuld van de maatschappij is?? Volgens mij is er nog niets bekend. En helaas in de cockpit waren dacht ik twee doden dus de gezagvoerder en een co piloot zullen het niet overleeft hebben. Dan zou het lintje posthuum uitgereikt moeten worden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pukje Geplaatst: 26 februari 2009 Delen Geplaatst: 26 februari 2009 Het toestel had nog onlangs problemen met de vleugel instelling. Heb nog geen foto kunnen vinder waarop je de vleugel kan zien en of ie in de landings stand staat Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeBeek Geplaatst: 26 februari 2009 Delen Geplaatst: 26 februari 2009 Je gelooft toch niet alles wat in de telegraaf staat. ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pukje Geplaatst: 26 februari 2009 Delen Geplaatst: 26 februari 2009 niet alleen telegraaf ook duitse nieuws zenders en cnn tukije Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Psychosammie Geplaatst: 26 februari 2009 Delen Geplaatst: 26 februari 2009 Hoe zet je een vleugel in de landingsstand???? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 26 februari 2009 Moderator Delen Geplaatst: 26 februari 2009 Flaps 30 graden! Dit zijn de beweegbare delen aan de achterkant van de vleugel, die uitgeschoven kunnen worden. Hierdoor wordt het vleugel oppervlak vergroot, en krijg je bij geringere luchtsnelheid toch hetzelfde draagvermogen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pukje Geplaatst: 27 februari 2009 Delen Geplaatst: 27 februari 2009 Ze zeggen dat ze volgende week met een (voorlopige) uitslag komen ,volgens mij duid dat erop dat het iets heel duidelijk is wat de oorzaak was. Motoren denk ik dan niet ,die moeten eerst naar de fabriek en dan stukje voor stukje onderzocht worden. vleugel problemen ,geen cerosine ,misaanweizig instrumenten kunnen ze snel achterhalen en daarom vermoed ik ook zo iets. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gigantaandemuur Geplaatst: 27 februari 2009 Delen Geplaatst: 27 februari 2009 In ieder geval is t nu nog te vroeg om iets te gaan roepen. "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time" Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Psychosammie Geplaatst: 27 februari 2009 Delen Geplaatst: 27 februari 2009 @ceesv Ik weet het, ik heb een brevet. Pukje had het over de vleugelstand. Ik was nieuwsgierig hoe hij dat voor zich zag :-) Overigens vraag ik mij af of die grote jongens ook flapless kunnen landen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 27 februari 2009 Moderator Delen Geplaatst: 27 februari 2009 Ja, dat kunnen ze, echter gaat dan de minimum airspeed speed fors omhoog. In de praktijk komt het door technische problemen wel eens voor dat men met minder of helemaal geen flaps grote verkeersvliegtuigen aan de grond zet. Ik vraag mij bij deze kist af, of de kist goed beladen was, of dat het center of gravity niet te ver naar achteren lag. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
snopper Geplaatst: 27 februari 2009 Delen Geplaatst: 27 februari 2009 Zooo nu weer on topic. Ik zag laatst op de WDR een bijdrage die ging over een Duitse piloot die voor de vliegmaatschappij (Drukair) van Bhutan vliegt. Je vliegt hier echt bijna door de bergen heen. Ik heb het lijstje niet gezien maar ben benieuwd of deze erop stond. Snopper Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast m.boretti Geplaatst: 28 februari 2009 Delen Geplaatst: 28 februari 2009 Turkse verkeersvliegers vragen zich af of het ongeluk met Turkish airlines niet te maken kan hebben met het geval dat een grotere Boeing te kort voor dit vliegtuig geland is en dat eventuele turbulenties het ongeluk veroorzaakt kunnen hebben. Uiteraard is Schiphol een veilig vliegveld. het ligt op een vlak stuk gebied en extreme weersomstandigheden hebben we ook niet in Nederland. Wat ik bedoelde te zeggen met het artikel is dat naar mate het vliegveld gevaarlijker is, de kans op ongelukken veel groter is. Wel eens op Saba gevlogen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen