Ga naar inhoud

heb ik adsl2 of toch niet?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoe kan ik zien of ik adsl2 heb, geeft mijn modem aan wat dit modem kan of geeft het de werkelijke soort aansluiting aan....

zou wel raar zijn want de postcodecheck geeft adsl aan en zoals je kunt zien heb ik ook maar max 8mb/1mb bij een abbo van 20mb/1mb (online adsl extra zonder tel)...

post-8661-1318260168,0625_thumb.jpg

Geplaatst:

dat is dus die "attainable data rate" ?

dan kan kpn/online/isp toch gewoon die 12mb geven?

post-8661-1318260168,1051_thumb.jpg

Geplaatst:

Idd, dat is die max te behalen speed.

Spul is dus gecapped op 8 Mbit.

Ik heb ook geen idee waarom dat niet op 12 Mbit gebeurt.

Incompatiblity met oudere modems?

Wellicht om geen voordelen te geven tov andere klanten bij andere providers?

Geplaatst:

heb je al na gevraagd? normaal gesproken kan je ook 2+ draaien als adsl2 goed draait en dus wat extra mbitjes erbij krijgen, hoort ook bij je 20/1 abbo. Misschien foute config in de centrale?

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Geplaatst:

navragen bij wie?...kpn?...online?...

en als je al weet bij wie, weet je wel wat dat kost?.....en ik heb ervaring met antwoorden van de helpdesk....en ook met antwoord via de mail waar je nietszeggende antwoorden en algemene opmerkingen krijgt....dus ...zucht...daar heb ik heeeeeel veel moed voor nodig...

Geplaatst:
Origineel bericht van: druid
heb je al na gevraagd? normaal gesproken kan je ook 2+ draaien als adsl2 goed draait en dus wat extra mbitjes erbij krijgen, hoort ook bij je 20/1 abbo. Misschien foute config in de centrale?

Bij herhaling blijf ik vragen bij de provider maar als beheerder van het DSL netwerk bv KPN zegt: wij leveren max 8 Mbit in dat postcodegebied dan heb je het daarmee te doen. Niet alleen de klant zit daarmee maar ook de provider cry
Geplaatst:

dat klopt en is vergelijkbaar met hier in duitsland. Daar is ADSL2+ gelimitiert op 16mbps. Daarboven gaat Telekom niet

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Geplaatst:

In Duitsland zijn de telefoonlijnen nog langer en slechter in de buitengebieden is het daar helemaal prut.

Hoe hoger de topspeed hoe groter de problemen (overspraak andere lijnen / instabiliteit)

Gast wanderer
Geplaatst:

ik zit volgens de test bij bbned op ca 120 m van de wijkcentrale....dus dat kan bijna geen problemen opleveren...

Geplaatst:

Zonde he, ik heb dat ook, zit ook vlak bij de centrale maar als je niet beter wist is het gewoon een stenen schuurtje van attractiepark slagharen.

Volgensmij redeneren ze gewoon: ze mogen al blij zijn als ze in dat gat adsl hebben. Die boeren hebben zat aan 8 Mbit.

Zal wel een afgedankt adsl2 dslamp van hardenberg zijn ofzo.

Wellicht is de backbone ook niet vlot genoeg om bandbreedte van de adsl2+ abbo's af te kunnen en wordt om die reden alleen tegenwoordig trage snelheden aangeboden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen