Ga naar inhoud


dg-station mutant 200s leest geen kaart


nonkelwilly

Aanbevolen berichten

Goeie morgen iedereen,

 

Nadat TV-Vlaanderen me een nieuwe smartkaart heeft toegestuurd(i.v.m.nieuwe codering),leest de kaartlezer van mijn ontvanger mutatn 200s niet langer meer de kaart,waardoor ik de gecodeerde zenders van TV-vlaanderen niet meer te zien krijg.De image is fantacy 2.9.final van 11-08-2006.

Zou er nieuwere soft bestaan of eventueel een andere image die de nieuwe kaart wel leest??

 

Beste dank bij voorbaat en groetjes uit wevelgem

willy

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je gebruikt Fantacy zie ik,dit is een van de oudste images.Als ik jou was zou ik er een enigma image opzetten,is veeeeel stabieler en je kunt zo vanuit het menu Cams installeren.Persoonlijk heb ik het liefst een Abcom image.Kijk en meld je even aan op denktenk(google)Daar vind je echt alles over deze box.

 

NB volgens mij kun je bij Fantacy op de blauwe knop drukken en dan kom je als het goed is in het plugins menu.Daar kun je een Cam selecteren.Volgens mij kan Fantacy niet hoger den versie 1.71. Ook als je de box opstart moet er een melding komen welke cam er gestart wordt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan verhaal van Robbedoeske alleen maar bevestigen, in de 200s is de laatste enigma van Abcom het best werkende image.

 

Geen problemen met de genoemde kaarten.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Robbedoeske,

 

ik ben er in geslaagd van de Abcom Enigma relaese 12/02/2009 te installeren en het werkt,doch mijn kaart van TV-Vlaanderen wordt nog altijd niet gelezen.Ik zou graag weten hoe ik nu kan zien welke cam er in gebruik is,want denkelijk is dat de oorzaak(geen CCcam 2.011)Ik vermoed ergens via menu en dan??????

beste dank voor de al geboden hulp en hopelijk voor de uitleg van die cam-historie

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

De abcom enigma images hebben standaard geen mogelijkheid om cam's te installeren. Je gaat eerst het " all in one panel " moeten installeren . In bijlage vind je een rar bestand met de software en de handleiding ( Engels ) om dit te installeren.

 

Even in het kort wat je moet doen.

- Download en unrar de bijlage.

- Kopieer via ftp de file „addon version powerpc.ipk“ naar de map /tmp.

- druk op de blauwe en dan op de rode knop om in de lijst te komen met available packages.

- Ga naar available packages [Feed:TEMP]

- Selecteer de file addon_version_powerpc.ipk en klik op de groene knop om te instaleren.

- Na het instaleren de blauwe knop indrukken en nu zal je zien dat er veel meer beschikbaar is. Druk nu nogmaals op de rode knop en ga naar available packages [Feed:Addons]

- Druk op de groene knop om de lijst up te daten.

- Selecteer dan de cam die je wil installeren en druk op de rode knop om de installatie door te voeren.

- Ga via exit terug naar het all in one panel en ga naar het client select vak ( pijltjes op en neer ) en selecteer daar de cam die je hebt geïnstalleerd ( pijltjes links rechts ).

- Druk nu op de groene knop om de cam te starten en het menu te verlaten.

- Als alles goed is moet nu je cam starten en heb je beeld.

 

Verdere info/opties vind je in de handleiding in bijlage.

 

Succes dermee,

 

Duche

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nonkelwilly
cejean,
ik ben het volledig met jou eens,bedankt Duche,en ik laat iets weten over het resultaat,maar het kan een tijdje duren

Geen probleem, ik hoor het wel als het gelukt is.

Succes,

Duche
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Goeie morgen iedereen,

aan allen die me hier op dit forum goeie raad hebben gegeven,hartelijk dank,want het is me gelukt abcom enigma te laden,dan het controlepanel te installeren om uiteindelijk Cccam 2.0.11 te activeren,waardoor mijn mutant 200s nu weer behoorlijk werkt met mijn kaartje van tv-vlaanderen,nogmaals aan allen :BEDANKT!!!!!!!!!!!

willy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

hallo iedereen,

 

mijn tweede kaartje van tv-vlaanderen(enkel de vlaamse zenders)

heeft de update-impuls ontvangen tot eind augustus 2009,doch het managment is blijven staan op 18 mei,waardoor ik geen beeld meer heb.Op verschillende forums heb ik gelezen dat,door CCcam 2.1.1 te installeren,dit zou verholpen zijn,doch hoe zet ik CCcam 2.1.1 in mijn mutant,i.p.v. CCcam 2.0.11???

ik zie ook soms dat de CCcam-config kan worden aangepast,en hoe gebeurt dat??

 

met de meeste dank bij voorbaat aan iedereen voor de eventuele hulp en nog een mooie dag verder.

willy

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon de CCcam 2.1.1 hernoemen naar het bestand wie in je mutant staat in normaal gesproken /var/bin en dan de rechten op 755 zetten en klaar dan heb je er CCcam 2.1.1 in staan alleen zou hij wel aan geven dat de oude er nog in zit maar dat mag geen punt zijn toch ?

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...