Ga naar inhoud


Moeielijk Probleem


Gast

Aanbevolen berichten

loa

 

Wij (mijn broer en ik) hebben beide een HSS1000 met 1 bisat schotel en twee duo LNB's en twee diseq's

 

maar nu :

 

als ik naar ned1 kijk (astra) en mijn broer gaat naar hotbird hebben we allebei geen beeld meer (geen of slecht signaal), maar (!) als ik b.v. naar Cartoon Network kijk op astra en mijn broer naar CN op hotbird is nix aan de hand???

 

iemand hier ervaring mee>??????

 

we hebbben al verschillende LNB's en Diseq's 1.0 / 1.1 geprobeerd maar nix liijkt te werken

 

hopend op un reactie

 

mvg

 

Guido

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik neem aan dat jullie in het bezit zijn van een universele LNB met 2 uitgangen. Op beide uitgangen is een receiver aangesloten.

Dit mag geen problemen opleveren.

Tenzij: de voeding van de LNB via één receiver of beide receivers gaat.

Probeer eens de opties voeding aan of uit van een 2e receiver.

Ben wel benieuwd. Laat het me weten of hier de oplossing in zit.

 

<small>[ 11-04-2002, 23:58: Bericht gewijzigd door: Feiko ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, twee dubbelle LNB's.

 

De voeding hebben we al eens aan en uitgezet; voeding uit --> geen beeld (maw als 1 van de twee de voeding uitzet heeft deze ook geen beeld meer, de ander wel nog)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het is opgelost; het bleek in de DiSeq-switches te zitten. We hebben nu 2 2.0 DiSeq-switches ertussen zitten ipv 2 1.0 DiSeq-switches.

 

Ook zijn intussen de LNB's verrnieuwd; waren eerst 2x ALPS , hierna 1 ALPS en 1 MTU en als laatste 2 brainwave LNB's (probleem is nog steeds). Pas na het vervangen van de DiSeq's kunnen we onafhankelijk van elkaar naar astra of hotbird kijken (wat een genot!!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...