MR_B Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Ik heb een besmette HDD externe aan mijn laptop hangen. hiervan wil ik de data in de map bureaublad en mijn documenten redden. alleen kan ik niet in deze mappen komen en zoek dus een programma om die mappen rechten te geven. wie kan me helpen? Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Ome Merde Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 XP professional o.a, eigenaar worden van de genoemde mappen en klaar : http://support.microsoft.com/kb/308421 merDe deze ruimte is te huur
MR_B Geplaatst: 27 februari 2009 Auteur Geplaatst: 27 februari 2009 Origineel bericht van: Ome Merde XP professional o.a, eigenaar worden van de genoemde mappen en klaar : http://support.microsoft.com/kb/308421 merDe dat werkt helaas niet omdat de windows niet meer opstart en de HDD dus nu extern aan een andere computer hangt. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
WPW Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Booten met een linuxCD, die heeft sch**t aan windows rechten. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
theparasol Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Origineel bericht van: MR_B dat werkt helaas niet omdat de windows niet meer opstart en de HDD dus nu extern aan een andere computer hangt. Werkt altijd, druk op tabblad beveiliging, daarna knopje geavanceerd en dan eigenaar aanpassen en dan rechten vervangen. Hoge klikfactor maar dan is het wel klaar. Jah of als dat te lastig is zoals WPW al zei: linux bootcd
Ome Merde Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 dat werkt helaas niet omdat de windows niet meer opstart en de HDD dus nu extern aan een andere computer hangt. dat bedoelde ik dus ook ... je moet de externe schijf aan een andere PC knopen zoals je al gedaan had om er vervolgens in die installatie eigenaar van te worden. merDe deze ruimte is te huur
WPW Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 Dit werrukt ook prima maar.... met virusen en zo niet aan te bevelen. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
MR_B Geplaatst: 28 februari 2009 Auteur Geplaatst: 28 februari 2009 Origineel bericht van: theparasol Origineel bericht van: MR_B dat werkt helaas niet omdat de windows niet meer opstart en de HDD dus nu extern aan een andere computer hangt. Werkt altijd, druk op tabblad beveiliging, daarna knopje geavanceerd en dan eigenaar aanpassen en dan rechten vervangen. Hoge klikfactor maar dan is het wel klaar. Jah of als dat te lastig is zoals WPW al zei: linux bootcd iK MIS HET TABBLAD BEVEILIGING. zie de print screen Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
WPW Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 Kwestie van zoeke he gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
MR_B Geplaatst: 28 februari 2009 Auteur Geplaatst: 28 februari 2009 Origineel bericht van: WPW Kwestie van zoeke he dat had ik al gevonden, werkt wel op mijn locale schijf maar niet op de externe. Kan mischien zijn dat de externe op XP home heeft gedraaid. dus.... Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
theparasol Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 En ook met xp home kan het gewoon in veilige modus met netwerk mogelijkheden. Of lees hier verder. Heb geen zin om alles voor te kauwen Hier ook nog een linkje naar een ms artikel
theparasol Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 Eindelijk iemand die mijn linkjes met tips uitprobeert
MR_B Geplaatst: 1 maart 2009 Auteur Geplaatst: 1 maart 2009 Origineel bericht van: theparasol En ook met xp home kan het gewoon in veilige modus met netwerk mogelijkheden.Hier ook nog een linkje naar een ms artikel het is gelukt met XP in veilige modus met netwerk mogelijkheden. Alle hartelijk dank. Kn ik eindelijk gaan formateren. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen