Ga naar inhoud


Betalen voor de nieuwe kaart.


Gast thomas999

Aanbevolen berichten


  • Reacties 173
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En dit staat te lezen op de website van Canal Digitaal bij veel gestelde vragen:

 

4. Moet ik betalen voor de nieuwe smartcard?

Voor de overgrote meerderheid van de abonnees is de nieuwe smartcard gratis.

 

Dus er zijn kosten verbonden voor de kaartwissel bij sommige abonnees. Welke deze zijn staat niet op de website van Canal Digitaal.

Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0,

Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hier het bericht van Dutchmedia,

 

Citaat:
Canal Digitaal en TV Vlaanderen vragen basispakketabonnees bijdrage voor nieuwe smartcard

 

Categorie: Overige — David de Jong - 20:36 uur, 27 February 2009

 

De Nederlandse satelliet-tv aanbieder Canal Digitaal en de Vlaamse aanbieder TV Vlaanderen zullen beiden voor abonnees van het zogeheten basispakket een verwerkingsbijdrage verlangen bij de ontvangst van de nieuwe Mediaguard3/Nagravision smartcard. Abonnees van hogere pakketten hoeven deze bijdragen niet te betalen. De smartcard is benodigd om via satelliet ontvangst te hebben bij een abonnement op Canal Digitaal, resp. TV Vlaanderen. Voor TV Vlaanderen-abonnees zal voor de basispakketkijkers de gevraagde bijdrage 12,50 euro zijn. Canal Digitaal wil op voorhand niet bekend maken hoe hoog die bijdrage zal zijn, maar die zou volgens welingelichte kringen circa 10 euro bedragen. Bij Canal Digitaal zullen houders van een settopboxpakketabonnement en een standaardregistratie (voor de publieke zenders) ook moeten betalen voor de nieuwe smartcard. Abonnees op het zogeheten Toppakket, combipakket, entertainmentpakket en familiepakket hoeven niet te betalen. Bij TV Vlaanderen hoeven abonnees op het Pluspakket en Toppakket ook niet te betalen voor de nieuwe smartcard die ze krijgen toegezonden. Klanten worden per brief gefaseerd geinformeerd.

 

Bij TV Vlaanderen zullen de nieuwe smartcards de komende periode worden bezorgd tot aan 19 juni aankomende. Bij Canal Digitaal worden de nieuwe smartcards voor familiepakketabonnees nog tot en maart bezorgd; entertainmentpakket, combipakket en Toppakket-abonnees kunnen die in de periode maart/april verwachten. Abonnees met de optie van het HD-pakket kunnen die uiterlijk de eerste weeek van maart verwachten, opdat ze vanaf dan ook het per 3 maart toe te voegen MTVNHD kunnen zien. Basispakketabonnees zullen de nieuwe smartcard in de periode april tot en met juni kunnen verwachten. Er is nog geen planning voor de settopboxpakket abonnees en de standaardregistratie-smartcardhouders. Alle ontvangers van de nieuwe smartcard hebben 3 weken lang beeld op nagenoeg alle zenders (behoudens Film1/Sport1/ManX). In Vlaanderen wordt voor de basispakketabonnees ook een aanbieding gedaan om op te waarderen naar een pluspakket, waarbij geen verwerkingsbijdrage wordt gerekend bij die aanbieding.

 

Basispakketabonnees betalen bij TV Vlaanderen 9,90 euro per maand; in Nederland 9,50 euro per maand. Eind 2003 werd bij de invoering van Mediaguard2 destijds door Canal Digitaal geen bijdrage bij de omwisseling gevraagd. Volgens een woordvoerder van TV Vlaanderen maakt het bedrijf kosten voor de nieuwe smartcard die niet gedekt worden door de reguliere abonnementskosten. Kopers van een TV Vlaanderen smartcard uit de afgelopen zes maanden hoeven de bijdrage overigens ook niet te betalen. In Nederland dienen relatief nieuwe klanten bij Canal Digitaal deze de bijdrage volgens een Nederlandse woordvoerder wèl te voldoen. Sedert 1 december worden bij de aanschaf nieuwe Mediaguard3/Nagravision smartcards vergeven. Bij de operator-afhankelijke satellietontvangers is de smartcard meegeleverd. Indien een losse smartcard wordt aangekocht zijn de totale kosten voor een werkende smartcard circa 110 euro (zijnde 79 euro voor de smartcard en 29,95 euro voor de registratie).

 

“We vragen een bijdrage in de administratiekosten. Je ziet dat de pakketten waar we dit bij doen relatief goedkoop zijn; het is niet goedkoop om een kaartwissel te doen,” aldus Martijn van Hout van Canal Digitaal die er op wijst dat de kosten uiteindelijk uit de lengte of de breedte moeten komen. Destijds werd bij een omwisseling van Irdeto1 naar Irdeto2 een forse bijdrage gevraagd; maar die werd niet gevraagd bij de omwisseling van Mediaguard1 naar Mediaguard2. Volgens de Nederlandse en Vlaamse woordvoerder worden nu aan de basispakketabonneees niet alle kosten gevraagd. TV Vlaanderen heeft in totaal meer dan 75.000 klanten. Canal Digitaal heeft naar schatting meer dan 1 miljoen smartcards uitstaan bij naar schatting meer dan 750.000 klanten. Hoe het onderscheid in de pakketten zit bij de klanten is onbekend.

 

Bron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Ik vind dit te schandalig voor woorden. Canal Digitaal kiest er zelf voor om over te stappen op een nieuwe codering.

 

Dan kan je de abonnees niet opzadelen met die kosten.

Ik adviseer iedereen deze belachelijke "verwerkingsbijdrage" niet te betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad verwerpelijk. Omdat CanalDigitaal de gaatjes wil dichten moeten abonnee's van kleine abonnementen voor deze antipiraterij actie betalen.

Dat is echt de omgekeerde wereld.

Ik zou alleen niet willen adviseren om niet te betalen. Dan krijg je uiteindelijk incassokosten en kom je in de problemen.

Mijn advies is simpelweg: Opzeggen en de buurman lief aankijken!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe zit het met de mensen die alleen ftv kijken?

nederland 1 nederland2 nederland3?

 

moeten die ook een kaartwissel doen?

 

en wat kost het dan? of blijft de seca2 kaart werken?

 

nu lees ik dat het voor de ftv kijkers ook 10 euro gaat kosten... sorry had ik niet gezien eerst...

krijgen geregistreerde kijkers van ftv zenders automatisch van c+ bericht?

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Kan de NPO hier geen stokje voor steken?

Tenlotte moet het kijken naar de publieke omroep gratis zijn omdat iedereen al kijkgeld betaalt daarvoor via de belastingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Mijn advies is simpelweg: Opzeggen en de buurman lief aankijken!
Ron

Zit je, met dat cardwissel gedoe, dan nog aan dat vermaledijde jaarcontract vast?
In het CDS-vriendelijke forum zal ik het maar niet vragen want ze zetten snel al een slotje op dit onderwerp... wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Punt is dat je dat tientje bijdraagt in de onkosten voor de omschakeling van de codering.

Het heeft dus niets te maken met het betalen om de uitzendingen van de NPO te kunnen ontvangen.

 

Ik zou eens even gaan graven onder welke voorwaarden je destijds het contract hebt afgesloten. Ik meen me te herinneren dat er passage inzat over vervanging van de smartcard. Hoewel ik een family contract heb en dus geen bijdrage behoef te leveren ben ik het ook niet eens met deze handelswijze van CDS.

 

Tientje betalen en bezwaar aantekenen en creditering sommeren.

Hoewel je voor een tientje 3 weken kunt genieten van volledig pakket, dat hebben ze zelf zo gedaan en het is niet iets waar de klant om gevraagd heeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

“We vragen een bijdrage in de administratiekosten. Je ziet dat de pakketten waar we dit bij doen relatief goedkoop zijn; het is niet goedkoop om een kaartwissel te doen,” aldus Martijn van Hout van Canal Digitaal die er op wijst dat de kosten uiteindelijk uit de lengte of de breedte moeten komen. Destijds werd bij een omwisseling van Irdeto1 naar Irdeto2 een forse bijdrage gevraagd; maar die werd niet gevraagd bij de omwisseling van Mediaguard1 naar Mediaguard2. Volgens de Nederlandse en Vlaamse woordvoerder worden nu aan de basispakketabonneees niet alle kosten gevraagd. TV Vlaanderen heeft in totaal meer dan 75.000 klanten. Canal Digitaal heeft naar schatting meer dan 1 miljoen smartcards uitstaan bij naar schatting meer dan 750.000 klanten. Hoe het onderscheid in de pakketten zit bij de klanten is onbekend.


Betalen voor een omruil?
Lijkt me vreemd.
Ik heb ooit een officiele smartcard gekocht en heb een basisabonnement.
Voor deze functionaliteit betaal ik dus gewoon.
Als Canaldigitaal zo graag een nieuw soort card wil introduceren vind ik het prima maar ik ben niet van plan er (extra) voor te gaan betalen. Ik betaal immers al een maandelijkse bijdrage en uit dat bedrag moeten ze de omwisseling dan maar bekostigen.
De vraag is overigens ook wat het je als consument oplevert. Niets!
Alles blijft zoals het is. Het voordeel van de nieuwe card is dus niet voor de consument, in die zin is een bijdrage in de kosten dan ook onnodig en ongewenst.

De website van CanalDigitaal zegt:
Citaat:

Daarnaast is de nieuwe smartcard geschikt voor toekomstige ontwikkelingen die CanalDigitaal in staat stelt haar abonnees zo goed mogelijk van dienst te kunnen blijven zijn.

Hoezo "zo goed mogelijk van dienst kunnen blijven"?
Kan dat dan niet met de huidige card? Een flauwekul argument dus.

Verder staat op de website dit:
Citaat:

4. Moet ik betalen voor de nieuwe smartcard?
Voor de overgrote meerderheid van de abonnees is de nieuwe smartcard gratis.


Het overgrote deel van de abonnees heeft naar mijn idee een Set Top of Basis pakket en niet het duurste Combi of Top pakket.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit ook nagevraagd bij CDS. En helaas dus waar. Mijn bek viel open om vervolgens over te slaan in pure woede. Heb een Top-pakket, Combi pakket en een tweetal Settop. Die Set-Top moet ik betalen. Ze wisten nog niet hoeveel. Ik briestte: "Ik wel! Helemaal niets". Vandaag de aangetekende brief de deur uit. Vanaf juli dus ex-lid. Ben toch al lid geweest sinds 1991. Stelletje randdebielen daar.

 

Vandaag een UPC box gehaald en geinstalleerd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoppy

Het overgrote deel van de abonnees heeft naar mijn idee een Set Top of Basis pakket en niet het duurste Combi of Top pakket.


Als ik me niet vergis is het vanaf family card de wissel al kostenloos, de vrijstelling is dus niet alleen
voor de luxe abonnees.

Het treft dus voor zover ik dat weet settop, basis en recreatie abbonees.

Even gedachtensprongetje:

De kaartwissels worden immer veroorzaakt door piraterij, inkomsten derving.
Als CDS hierdoor geen diensten meer kan verlenen daar schieten we ook niets mee op.
Dat tientje betaal je dus voor en door alle parasieten om je heen.
Sommigen gaan zelfs nog meer betalen omdat hun tuner ook vervangen moet worden omdat deze niet met de seca3 overweg kan.

Ergens vind ik het daarom niet terecht om CDS de zwarte piet toe te schuiven, ook zij handelen uit nood, ook voor hun is deze cardwissel net zo vervelend als voor de klant.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mimisiku
Vanaf juli dus ex-lid. Ben toch al lid geweest sinds 1991. Stelletje randdebielen daar.


Zeer begrijpelijk actie van je!

Niet handig van CDS, voor (groot)gebruiksituaties als jou zouden beslist andere regels moeten gelden.
Ik vraag me werkelijk af of ze bij CDS wel nadenken voordat ze beleid maken!

[stookmode=on]

Trouwens, volgensmij ben je gedurende de kaartwissel dus nog verplicht abbonee en betaal je die twee tientjes alsnog.

[stookmode=off]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...