Ga naar inhoud


Betalen voor de nieuwe kaart.


Gast thomas999

Aanbevolen berichten

Ik vind het wel terecht om CDS de zwarte piet toe te schuiven. Zij hebben in het verleden dus gehandeld met een onveilig coderingssysteem. Ik heb daar niet om gevraagd en ik heb al helemaal niet om een kaartwissel gevraagd.

 

Toen CDS ineens de tweede en derde kaart ongevraagd van een Euro naar twee vijftig ging opwaarderen klom ik al in de hoogste boom. Ik heb CDS toen op niet mis te verstande wijze duidelijk gemaakt dat ik van dit soort handelswijze niet gediend ben. Een kaartwissel waar ik voor moet betalen accepteer ik dus al helemaal niet.

 

Om een gelijksoortige reden ben ik indertijd bij Multikabel weggegaan: mijn ontvanger werd waardeloos en ik moest dus maar even een nieuwe kopen. Niet dus, die nieuwe tuner kwam er wel maar dat werd een sattuner: Multikabel kreeg een brief dat ik geen zin meer had in hun diensten.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 173
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Pjotrb
Ik vind het wel terecht om CDS de zwarte piet toe te schuiven. Zij hebben in het verleden dus gehandeld met een onveilig coderingssysteem.


Dat systeem was toen veilig genoeg. Doordat er gasten coderingen lopen te hacken en het publiek moeten maken en er zelfs commercieel beter aan worden moet het vervangen worden.
Besef je wel dat CDS en hun medewerkers de schoorsteen moet blijven roken?
Ben erg nieuwsgierig hoe je reageert als jouw werkgever je ontslag geeft omdat de werkzaamheden teruglopen en bedrijf moet sluiten en de oorzaak is dat er te veel beunhazen de klussen wegkapen!
Is het dan ook de schuld van je werkgever immers die had maar andere werkzaamheden moeten kiezen het was te voorzien dat over 5 jaar de markt overgenomen zou zijn door beunhazen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

En de TV Vlaanderen abonnees zijn altijd de klos. Daar moet iedereen vanaf het basisabonnement €12,50 betalen voor de nieuwe smartcard.

 

Ik vind dit gewoon een associaal beleid naar je klanten toe. Sorry, ik heb er geen andere woorden voor!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Canaal D. inbreekt in je contract, heb je het recht om direct op te zeggen. Als je dat niet wil, vraag ik mij het volgende af.

Het contract met Canaal D. loopt normaal gesproken één jaar, en wordt stilzwijgend steeds voor één jaar verlengd.

Als CD veranderingen in het contract pleegt, nl. een andere kaart en de consument daarvoor laten betalen, vraag ik mij af of CD geen contractbreuk pleegt.

Per vervaldatum zou men wel veranderingen kunnen toepassen, maar in het basispakket heb je recht op vervanging bij verlies.

Als je je kaart nu net verliest voor de kaartwissel, welke nieuwe kaart zou je dan toegestuurd krijgen?

Als je nieuwe kaart (seca 3) toegestuurd zou krijgen, en je moet er voor betalen, is dit dan niet in tegenspraak met het artikel in het basispakket, nl. de gratis vervanging van de kaart bij verlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Echt weer een goeie zet van CanalDigitaal.

 

Eerst trekken ze je het vel over de oren met die belachelijke aanschafprijs van een smartcard, en nu moet ik straks nog betalen voor een nieuwe?

 

het was toch kosteloos?

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
Echt weer een goeie zet van CanalDigitaal.

Eerst trekken ze je het vel over de oren met die belachelijke aanschafprijs van een smartcard, en nu moet ik straks nog betalen voor een nieuwe?

het was toch kosteloos?



Hoe je het ook bekijkt zou de omwissel voor iedere abonnee gratis moeten zijn.
Je hebt immers al een keer een smartcard moeten kopen van rond de € 70.
De werkelijke kostprijs ligt vast (veel) lager, toekomstige upgrades zouden dus inclusief moeten zijn.

Dat men zonodig de codering en beveiliging wil aanpassen (in eigen belang!) is de zaak van CD.

Ik blijf dan ook bij het standpunt wat CD zelf op hun site schrijft en dat is dat het grootste deel van de abonnees niets hoeft te betalen.
De uitgebreidere pakketten zijn in de minderheid, dus dat bevestigt het antwoord uit de vragen/antwoorden op de site.

Opzeggen bij CD lijkt me geen optie.
Het alternatief (kabel TV) is sowieso een stuk duurder. Die trekken ook het vel over je neus door je eerst het standaard analoge abo tarief te laten betalen en dan nog eens extra te rekenen voor de digitale pakketten. Dat is dus al dubbel zo veel als CD.
Nee, naar UPC krijg je me niet zo gauw meer heen, maar de praktijken van CD zijn ook niet helemaal zuiver.

Als ultime oplossing hebben we natuurlijk nog als uitwijk de regeling dat als je je kaart verliest of beschadigd raakt, deze gratis vervangen wordt door CD. (bij het basis pakket en verder). Dat staat in de voorwaarden.
Het lijkt me stug dat men een oude Seca2 kaart terug gaat sturen, dat zal dan een nieuwe card moeten zijn. Ik ga het nog niet proberen want wacht eerst even af wat CD nu echt gaat doen.
Wellicht passen hun beleid omtrent de omwisseling nog aan.


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zal mij benieuwen.

 

Maar wat ik nog het meest vreemde vind is dat er dit staat op de speciale website:

 

4. Moet ik betalen voor de nieuwe smartcard?

Voor de overgrote meerderheid van de abonnees is de nieuwe smartcard gratis.

 

En dan moet je via een 3e partij vernemen dat men voornemens is om sommige abonnees een vergoeding te vragen voor het wisselen van kaartjes.

 

Echt helemaal nergens op de gehele website van CD wordt gerept over betalen voor smartcards.

 

zo jammer dit...

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de abonnees van TVVlaanderen aan wie dit wordt aangerekend en die zich willen beklagen, hierbij een reeds ingevuld klachtenformulier (met uitzondering van de eigen gegevens van ieder abonnee) dat te versturen is aan de Economische Inspectie op volgende wijze:

 

" Waar en hoe klacht indienen?

 

Elke klacht moet schriftelijk ingediend worden bij de Algemene Directie Controle en Bemiddeling. Dit is de reden waarom zij u een klachtenformulier ter beschikking stelt dat u kunt terugsturen:

 

* per e-mail naar eco.inspec.fo@economie.fgov.be,

* per fax naar nummer (02) 277 54 52

* per brief naar de Algemene Directie Controle en Bemiddeling,WTC III,Simon Bolivarlaan 30 te 1000 Brussel.

 

Het is dan ook zeer belangrijk dat u dit formulier gebruikt! Dit doende stelt u de Algemene Directie Controle en Bemiddeling in staat uw vraag zo efficiënt mogelijk te beantwoorden."

 

Volgende motivering kan gebruikt worden:

 

" Ik ben abonnee van TVVlaanderen sinds de start van deze dienst in juni 2006. Zoals U misschien weet, biedt TVVlaanderen televisiezenders aan via de satelliet. Om van de diensten van TVVlaanderen gebruik te maken, is bepaalde hardware nodig, zoals een geschikte satellietontvanger met schotelantenne. Omdat het signaal gecodeerd is (om gratis kijken tegen te gaan) dient tevens een smartcard te worden aangekocht, dewelke het signaal decodeert. Ik heb in juni 2006 deze smartcard voor een bedrag van 65,29 Euro aangekocht. Bovendien heb ik om deze kaart te laten activeren aan TVVlaanderen een éénmalige activeringsvergoeding betaald van 29,95 Euro. TVVlaanderen biedt verschillende zenderpakketten aan, waaronder een basispakket, pluspakket, toppakket, enz. Heden ontving ik bericht van TVVlaanderen dat om reden eigen aan haar organisatie (meer bepaald omdat de gebruike coderingswijze gekraakt schijnt te zijn door hackers, waardoor bepaalde personen gratis toegang kunnen krijgen tot de zenders) zal worden overgegaan tot het wijzigen van het coderingssysteem (van Seca II naar het tegen hackers meer performante Seca III) waardoor de noodzaak bestaat tot het verwisselen van de oude smartcards door nieuwe smartcards. (zie bijlage 1: bericht van TVVlaanderen) Deze wissel van de smartcards is gratis voor alle abonnees (hetgene mij niet meer dan logisch lijkt), behalve voor de abonnees van het laagste pakket, zijnde het basispakket aan 9,95 Euro per maand, dewelke de administratieve kost van 12,50 Euro enkel kunnen vermijden door over te stappen naar een duurder pakket. De algemene voorwaarden van de abonnementsovereenkomst voorzien nergens dat deze kosten kunnen aangerekend worden en deze vergoeding gaat dan ook in tegen de contractsvoorwaarden (zie bijlage 2: overeenkomst met algemene voorwaarden). Deze praktijk maakt m.i. een inbreuk uit op de Wet op de Handelspraktijken en meer bepaald en niet limitiatief een gebrek aan voorlichting van de consument dewelke wordt geconfronteerd met kosten dewelke hem bij afsluiten van de overeenkomst niet werden uiteengezet, evenals een praktijk strijdig met de eerlijke handelsgebruiken waardoor een consument wordt geschaad. Ter info, TVVlaanderen beweert 75.000 klanten te hebben, als daarvan al maar 30.000 klanten slechts een basispakket hebben, is de opbrengst van deze vergoeding gigantisch, daar waar het gaat om een verandering van smartcards dewelke beweerdelijk wordt genoodzaakt doordat het aan TVVlaanderen eigen coderingssysteem (pas in gebruik genomen in 2006) niet meer veilig zou zijn tegen hackers. De vervanging van de smartcards (waarvoor reeds werd betaald) is een bedrijfskost eigen aan TVVlaanderen dewelke niet éénzijdig door de consument dient te worden gedragen. Mag ik U dan ook verzoeken huidig schrijven te willen beschouwen als een klacht en de nodige demarches ter onderzoek en vervolgen te willen instellen. "

 

 

Greets

Klacht TVVlaanderen.doc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...