Ga naar inhoud


Betalen voor de nieuwe kaart.


Gast thomas999

Aanbevolen berichten


  • Reacties 173
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast thomas999
Origineel bericht van: rienk

wel eens van digitenne gehoord ? daar zijn ned 1 2 en3 vrij te ontvangen

Precies. Daarmee wordt aan de voorwaarde voldaan dat - na het uitscakelen van analoge ontvangst - de publieke omroep overal in Nederland vrij te ontvangen is. Als dat nog niet het geval is zal dat snel moeten komen. de PO heeft een overeenkomst met KPN daarover gesloten.
Ik denk dat als de omroepbezuinigingen nog verder doorzetten, het met satellietverspreiding snel gedaan kan zijn.
95% heeft een kabelaansluiting (abonnee of niet) en de rest kan via Digitenne kijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies op het goede moment.

net dat Nederland begint te kraken in zijn kredietcrisis, krijg je zo iets op je mat vallen.

Ik kan nu al zeggen dan 9,95 euro voor sommige

klanten nou net DE druppel is.

Uitstel van HD,tegenvallende kwaliteit SD zenders

1 lichtpuntje is er wel.

We kunnen nu gratis de regionale tv zenders in Spanje kijken.

nou,daar zitten we nu net op te wachten.

Maar het heeft geen r##t met CDS te maken

Succes bij Kassa en/of Radar....

Topfield 7700 Hsci , Philips 2212

Echostar ap700 , Jaeger 99 G

Triax 78cm , Triax 64cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast G.Visserman

Die kaart gaat iederen dus gewoon 9,95 kosten.

 

Ik zal eenzelfde brief retour schrijven dat ik straks met een nieuwe Seca-3 kaart mijn Philips DSX 7072 niet meer kan gebruiken. Een nieuwe ontvanger kost nu eenmaal geld en daarom vraag ik Canaal Digitaal om een bijdrage van 100 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even op een rijtje:

 

We moeten dus gaan betalen voor een nieuwe kaart waar wij als klant niet om gevraagd hebben en zij geld aan verdienen terwijl dat stukje plastic ze nog geen euro kost.

 

Ondertussen gaan ze rustig door met de prijsverhogingen en verdwijnen er telkens kanalen (richting een duurder pakket) en komt niks voor terug.

 

Je wordt nog extra op kosten gejaagd wanneer blijkt dat de nieuwe kaart niet werkt in je ontvanger. So much for eigen apparatuur keuze. Natuurlijk voelt CDS zich niet verantwoordelijk. Mag je een nieuwe receiver kopen het liefst gecertificeerd waarbij ze de certificering na een tijd weer intrekken wanneer het hen uitkomt. Of andere optie is die gare module van hen die net zo beroerd werkt als ze zelf functioneren.

 

Ook is de kans groot dat ze binnen 2 jaar geheel overstappen op DVB-S2 MPEG4 om geld/bandbreedte te besparen. Kortom daar gaat je investering.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval recreatiepakketters mogen (ik zeg bewust niet moeten) betalen voor de kaart.

 

Voor Familie pakketters en degene met minstens een HD pakket is de kaart gratis.

 

Wat er met Standaard, Settop en Basis gaat gebeuren weten we nog niet en is nog niets concreet.

 

Laten we eerst afw88 en dan pas schreeuwen...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aan de andere kant, beter alvast informatie inwinnen dan achteraf ineens haast te moeten maken.

 

Ik heb de vraag inmiddels voorgelegd aan consuwijzer, en dit is de reaktie die ik uiteindelijk kreeg:

 

Citaat:
Een aanvulling naar aanleiding van uw reactie:

 

Een aanbieder mag een technische wijziging doorvoeren indien hij in de overeenkomst met de abonnee een wijzigingsbeding is overeengekomen. Indien deze wijziging niet aantoonbaar in het voordeel van de consument is moet de aanbieder de abonnee wel de mogelijkheid bieden om de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

 

Daarnaast hebben wij uw melding geregistreerd. De OPTA is hierover geïnformeerd. De OPTA is belast met toezicht op de naleving van de wet- en regelgeving op het gebied van post en elektronische communicatiediensten welke erop gericht is concurrentie op deze markten te bevorderen.

 

ConsuWijzer geeft u in eerste instantie praktisch advies over uw rechten en hoe u zelf uw recht kunt halen. ConsuWijzer en de toezichthouders lossen uw probleem met een bedrijf dus niet persoonlijk voor u op. In Nederland zijn er namelijk speciale instanties die u daarbij helpen. ConsuWijzer wijst u de weg en geeft u daar advi es over. Uw melding bij ConsuWijzer is wel heel belangrijk voor de toezichthouders. Zij gebruiken uw meldingen namelijk om een beter beeld te krijgen op waar het misgaat in de markt en hebben wettelijke middelen om in te grijpen.

 

Eén of meerdere meldingen kunnen er voor zorgen dat een toezichthouder:

- een bepaalde sector extra gaat controleren

- een onderzoek start naar een bedrijf

- op basis van een onderzoek besluit om een boete op te leggen aan een bedrijf

- een bedrijf dwingt om met een structurele oplossing te komen voor problemen die consumenten ervaren

- via ConsuWijzer extra voorlichting geeft over een bepaald onderwerp

 

De toezichthouders ontvangen via ConsuWijzer jaarlijks tienduizenden meldingen. Helaas kunnen toezichthouders tijdens een onderzoek vaak niet bekend maken om welk bedrijf het gaat en wat er onderzocht wordt. Dat kan het onderzoek belemmeren. Het bedrijf zou met die informatie immers haar voordeel kunnen doen. Maar de uitkomst van een onderzoek kan natuur lijk ook zijn dat een bedrijf de wet níet overtreedt. Meestal moet er dus eerst een uitspraak zijn voordat een toezichthouder de bedrijfsnaam en overtreding bekend kan maken. Uitspraken die openbaar zijn communiceert ConsuWijzer onder andere via www.consuwijzer.nl en in kranten.

 

Meer weten over wat er gebeurt met uw klacht bij ConsuWijzer en welke acties de toezichthouders hebben ondernomen naar aanleiding van klachten bij ConsuWijzer? Kijk op www.consuwijzer.nl

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Dus als meer mensen consuwijzer tippen over deze vreemde gang van zaken hoe groter de kans dat er een onderzoek wordt gestart door de Opta. Dus recreatie pakket houders die alvast hun nieuwe card hebben gekregen inclusief de bewuste brief met de "activatie" kosten, maak melding op consuwijzer.nl van dit fenomeen.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed idee, die consuwijzer.

 

Op een ander forum waar CDS meeschrijft, laat men op de vraag voor welke pakketten een bijdrage zal worden gevraagd weten dat dit voor "bepaalde pakketten" zo zal zijn en dat iedereen individueel per brief zal worden ingelicht.

 

Blijkbaar is het onmogelijk dat duidelijk te laten weten.

 

Tsja, als het onwettig wordt, is het steeds moeilijk dat uit te leggen, want krom is krom en dat is natuurlijk niet uit te leggen als recht.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

En we lachen verder, aanpassing van de FAQ van CDS over de kaartwissel (werd gesignaleerd op het andere forum waarvan ik de naam niet noem)

 

Oude versie:

 

Citaat:

4. Moet ik betalen voor de nieuwe smartcard? Voor de overgrote meerderheid van de abonnees is de nieuwe smartcard gratis.

 

is gewijzigd naar :

 

Citaat:

4. Moet ik betalen voor de nieuwe smartcard?

Afhankelijk van het zenderpakket vragen wij om een eenmalige bijdrage in de verwerkingskosten voor de nieuwe smartcard. De abonnees waarbij dit het geval is, zullen hierover uitgebreid worden geïnformeerd in de begeleidende brief die zij ontvangen bij hun nieuwe smartcard.

 

Wat een grap.

 

Blijkt ook dat Sport1 niet meer in het 3 weken pakket zal voorkomen.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt erger... Ben benieuwd wat consuwijzer hier aan gaat doen... Ook Kassa en/of Radar inschakelen lijkt me nu een puik idee(!) Dat ze het ff afleren geld vragen voor iets waar wij als abonnee niet om vragen(!!!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...