Satdorus Geplaatst: 2 maart 2009 Geplaatst: 2 maart 2009 Origineel bericht van: rienk wel eens van digitenne gehoord ? daar zijn ned 1 2 en3 vrij te ontvangen Geen ontvangst hier, .............. curry!
Gast thomas999 Geplaatst: 2 maart 2009 Geplaatst: 2 maart 2009 Origineel bericht van: rienk wel eens van digitenne gehoord ? daar zijn ned 1 2 en3 vrij te ontvangen Precies. Daarmee wordt aan de voorwaarde voldaan dat - na het uitscakelen van analoge ontvangst - de publieke omroep overal in Nederland vrij te ontvangen is. Als dat nog niet het geval is zal dat snel moeten komen. de PO heeft een overeenkomst met KPN daarover gesloten. Ik denk dat als de omroepbezuinigingen nog verder doorzetten, het met satellietverspreiding snel gedaan kan zijn. 95% heeft een kabelaansluiting (abonnee of niet) en de rest kan via Digitenne kijken.
jaap008 Geplaatst: 2 maart 2009 Geplaatst: 2 maart 2009 sjaak geprobeerd echter het gaat nog niet heb er tekst bij gezet maar helaas gr jaap
satcat Geplaatst: 2 maart 2009 Geplaatst: 2 maart 2009 Ik heb em anders wel gelezen maar je hebt het ondertussen weer weggehaald. Zo te lezen gaat het over de bijdrage van €9,95 bij een recreatie-pakket.
jaap008 Geplaatst: 2 maart 2009 Geplaatst: 2 maart 2009 heb hem naar sjaak gestuurd deze zet hem online is inderdaad in dit geval het recreatie pakket ,maar ook dit pakket zegt bellen aan voordelig tarief en bij verlies diefstal of kapot gaan word deze kosteloos vervangen gr jaap
Satlux Geplaatst: 2 maart 2009 Geplaatst: 2 maart 2009 Precies op het goede moment. net dat Nederland begint te kraken in zijn kredietcrisis, krijg je zo iets op je mat vallen. Ik kan nu al zeggen dan 9,95 euro voor sommige klanten nou net DE druppel is. Uitstel van HD,tegenvallende kwaliteit SD zenders 1 lichtpuntje is er wel. We kunnen nu gratis de regionale tv zenders in Spanje kijken. nou,daar zitten we nu net op te wachten. Maar het heeft geen r##t met CDS te maken Succes bij Kassa en/of Radar.... Topfield 7700 Hsci , Philips 2212 Echostar ap700 , Jaeger 99 G Triax 78cm , Triax 64cm
Gast G.Visserman Geplaatst: 2 maart 2009 Geplaatst: 2 maart 2009 Die kaart gaat iederen dus gewoon 9,95 kosten. Ik zal eenzelfde brief retour schrijven dat ik straks met een nieuwe Seca-3 kaart mijn Philips DSX 7072 niet meer kan gebruiken. Een nieuwe ontvanger kost nu eenmaal geld en daarom vraag ik Canaal Digitaal om een bijdrage van 100 euro.
Codx Geplaatst: 2 maart 2009 Geplaatst: 2 maart 2009 Even op een rijtje: We moeten dus gaan betalen voor een nieuwe kaart waar wij als klant niet om gevraagd hebben en zij geld aan verdienen terwijl dat stukje plastic ze nog geen euro kost. Ondertussen gaan ze rustig door met de prijsverhogingen en verdwijnen er telkens kanalen (richting een duurder pakket) en komt niks voor terug. Je wordt nog extra op kosten gejaagd wanneer blijkt dat de nieuwe kaart niet werkt in je ontvanger. So much for eigen apparatuur keuze. Natuurlijk voelt CDS zich niet verantwoordelijk. Mag je een nieuwe receiver kopen het liefst gecertificeerd waarbij ze de certificering na een tijd weer intrekken wanneer het hen uitkomt. Of andere optie is die gare module van hen die net zo beroerd werkt als ze zelf functioneren. Ook is de kans groot dat ze binnen 2 jaar geheel overstappen op DVB-S2 MPEG4 om geld/bandbreedte te besparen. Kortom daar gaat je investering. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Littlesat Geplaatst: 3 maart 2009 Geplaatst: 3 maart 2009 In ieder geval recreatiepakketters mogen (ik zeg bewust niet moeten) betalen voor de kaart. Voor Familie pakketters en degene met minstens een HD pakket is de kaart gratis. Wat er met Standaard, Settop en Basis gaat gebeuren weten we nog niet en is nog niets concreet. Laten we eerst afw88 en dan pas schreeuwen... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Moderator wiz Geplaatst: 3 maart 2009 Moderator Geplaatst: 3 maart 2009 Aan de andere kant, beter alvast informatie inwinnen dan achteraf ineens haast te moeten maken. Ik heb de vraag inmiddels voorgelegd aan consuwijzer, en dit is de reaktie die ik uiteindelijk kreeg: Citaat: Een aanvulling naar aanleiding van uw reactie: Een aanbieder mag een technische wijziging doorvoeren indien hij in de overeenkomst met de abonnee een wijzigingsbeding is overeengekomen. Indien deze wijziging niet aantoonbaar in het voordeel van de consument is moet de aanbieder de abonnee wel de mogelijkheid bieden om de overeenkomst kosteloos te beëindigen. Daarnaast hebben wij uw melding geregistreerd. De OPTA is hierover geïnformeerd. De OPTA is belast met toezicht op de naleving van de wet- en regelgeving op het gebied van post en elektronische communicatiediensten welke erop gericht is concurrentie op deze markten te bevorderen. ConsuWijzer geeft u in eerste instantie praktisch advies over uw rechten en hoe u zelf uw recht kunt halen. ConsuWijzer en de toezichthouders lossen uw probleem met een bedrijf dus niet persoonlijk voor u op. In Nederland zijn er namelijk speciale instanties die u daarbij helpen. ConsuWijzer wijst u de weg en geeft u daar advi es over. Uw melding bij ConsuWijzer is wel heel belangrijk voor de toezichthouders. Zij gebruiken uw meldingen namelijk om een beter beeld te krijgen op waar het misgaat in de markt en hebben wettelijke middelen om in te grijpen. Eén of meerdere meldingen kunnen er voor zorgen dat een toezichthouder: - een bepaalde sector extra gaat controleren - een onderzoek start naar een bedrijf - op basis van een onderzoek besluit om een boete op te leggen aan een bedrijf - een bedrijf dwingt om met een structurele oplossing te komen voor problemen die consumenten ervaren - via ConsuWijzer extra voorlichting geeft over een bepaald onderwerp De toezichthouders ontvangen via ConsuWijzer jaarlijks tienduizenden meldingen. Helaas kunnen toezichthouders tijdens een onderzoek vaak niet bekend maken om welk bedrijf het gaat en wat er onderzocht wordt. Dat kan het onderzoek belemmeren. Het bedrijf zou met die informatie immers haar voordeel kunnen doen. Maar de uitkomst van een onderzoek kan natuur lijk ook zijn dat een bedrijf de wet níet overtreedt. Meestal moet er dus eerst een uitspraak zijn voordat een toezichthouder de bedrijfsnaam en overtreding bekend kan maken. Uitspraken die openbaar zijn communiceert ConsuWijzer onder andere via www.consuwijzer.nl en in kranten. Meer weten over wat er gebeurt met uw klacht bij ConsuWijzer en welke acties de toezichthouders hebben ondernomen naar aanleiding van klachten bij ConsuWijzer? Kijk op www.consuwijzer.nl Met vriendelijke groet, Dus als meer mensen consuwijzer tippen over deze vreemde gang van zaken hoe groter de kans dat er een onderzoek wordt gestart door de Opta. Dus recreatie pakket houders die alvast hun nieuwe card hebben gekregen inclusief de bewuste brief met de "activatie" kosten, maak melding op consuwijzer.nl van dit fenomeen. groet, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Gast Paullo Geplaatst: 3 maart 2009 Geplaatst: 3 maart 2009 Goed idee, die consuwijzer. Op een ander forum waar CDS meeschrijft, laat men op de vraag voor welke pakketten een bijdrage zal worden gevraagd weten dat dit voor "bepaalde pakketten" zo zal zijn en dat iedereen individueel per brief zal worden ingelicht. Blijkbaar is het onmogelijk dat duidelijk te laten weten. Tsja, als het onwettig wordt, is het steeds moeilijk dat uit te leggen, want krom is krom en dat is natuurlijk niet uit te leggen als recht. Greets
Gast Paullo Geplaatst: 3 maart 2009 Geplaatst: 3 maart 2009 En we lachen verder, aanpassing van de FAQ van CDS over de kaartwissel (werd gesignaleerd op het andere forum waarvan ik de naam niet noem) Oude versie: Citaat: 4. Moet ik betalen voor de nieuwe smartcard? Voor de overgrote meerderheid van de abonnees is de nieuwe smartcard gratis. is gewijzigd naar : Citaat: 4. Moet ik betalen voor de nieuwe smartcard? Afhankelijk van het zenderpakket vragen wij om een eenmalige bijdrage in de verwerkingskosten voor de nieuwe smartcard. De abonnees waarbij dit het geval is, zullen hierover uitgebreid worden geïnformeerd in de begeleidende brief die zij ontvangen bij hun nieuwe smartcard. Wat een grap. Blijkt ook dat Sport1 niet meer in het 3 weken pakket zal voorkomen. Greets
Littlesat Geplaatst: 3 maart 2009 Geplaatst: 3 maart 2009 Het wordt erger... Ben benieuwd wat consuwijzer hier aan gaat doen... Ook Kassa en/of Radar inschakelen lijkt me nu een puik idee(!) Dat ze het ff afleren geld vragen voor iets waar wij als abonnee niet om vragen(!!!) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen