Ga naar inhoud


[DM7025] MiLo image (ook voor Ronaldd liefhebbers)


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: DeBeek
Na installeren laatste MiLo ( werkt verder prima ) staan mijn timers en instellingen en mijn kanalen lijst gewoon in de MiLo image..


Kan twee oorzaken hebben.

1 - BarryAllen maakt zelf een settingsbackup en zet die in het image als je die extract. Ook als je zelf geen backup gemaakt hebt dus. Dit kun je uitzetten door de optie die iets van "postinstall" heet uit te zetten (heb zojuist BA eraf gegooid om te testen dus de precieze optie weet ik niet).

2 - MiLo image zet, in navolging van Ronaldd, allerlei settings uit je /media/hdd/backup directory terug in het systeem, zie post een stukje terug.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

welke mappen op de hd kunnen blijven staan als ik bv van newnigma naar milo ga

er staan nu lost+found / movie / prevskinpngs / usr /

op de hd

de backup map had ik al weggegooid

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ook nog een package nfs-utils waar een nfsserver uit komt rollen. Dat lijkt wel het gezochte feature te zijn. Ik weet helemaal geen ene moer van nfs af, dus als je wil uitleggen welke mount je van wat naar waar wil leggen, en liefst ook nog waar dat dan ergens in geconfigureerd wordt (of als iemand anders dat wil doen is het mij ook best), dan kan ik wel iets in het netwerk menu zetten om de NFS server te starten en configureren.

 

Klopt het dat de nfs server ook niet in Ronaldd zat?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fransken
welke mappen op de hd kunnen blijven staan als ik bv van newnigma naar milo ga


Een "maagdelijke" harddisk is ook al goed, de benodigde mappen worden vanzelf aangemaakt.

Ik zou wel aanraden om de /movie map te laten staan, mijn vrouw zou me vermoorden als ik die weggooide, want daar staan de opnames.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Er is ook nog een package nfs-utils waar een nfsserver uit komt rollen. Dat lijkt wel het gezochte feature te zijn. Ik weet helemaal geen ene moer van nfs af, dus als je wil uitleggen welke mount je van wat naar waar wil leggen, en liefst ook nog waar dat dan ergens in geconfigureerd wordt (of als iemand anders dat wil doen is het mij ook best), dan kan ik wel iets in het netwerk menu zetten om de NFS server te starten en configureren.

Klopt het dat de nfs server ook niet in Ronaldd zat?


Ik heb een 7020 en een 7025, beide met een interne harddisk, deze zijn over en weer gemount:

1. lokale mountpoint aangemaakt, een map genaamd hdd7020 op de 7025 en vice versa
2. op beide boxen de NFS server geactiveerd, client is uiteraarde IP van de andere box
2. via mountmanager (die zit er bij jou ook in) een NFS mount gemaakt naar de disk van de andere box.

waar dat allemaal staat is mij niet duidelijk, het gaat allemaal via interfaces.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt nfs-utils (waar nfsserver in zit) installeren met het volgende commando (do een "ipkg update" als hij het package niet vindt):

 

ipkg install nfs-utils

 

Vervolgens werkt het niet, de server wil niet starten, dus als iemand wil uitleggen wat er nog moet gebeuren dan is dat welkom...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@milo en deBeek

 

Ik heb geen BA maar wel een cf kaart in de DB zitten.

Dan heeft ronaldd hetzelfde probleem.

Milo die fix van jou komt die ook in jou image?

Ik kan niet zien welke regel jij veranderd hebt.

Is het ook mogelijk om een skin toe te voegen in jou feet?

Hij komt uit newnigma is een hele mooie. Hier zie je ook de sat. positie in (als de image het toelaat)

Ik mail hem wel naar jou

 

Anton

VU+ Solo2 OpenPli powered

Triax 78 Triple LNB

Qnap TS-119 NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een "hotfix" aangehecht, deze lost het probleem op (wel pas na installatie). Om toe te passen, naar de box kopieren (bijvoorbeeld naar /tmp met ftp) en het volgende commando geven:

 

cd /

tar xzf /tmp/fstabfix.tar.gz

 

Daarna rebooten, of de volgende commando's geven:

 

umount /media/hdd

mount /media/hdd

mount /media/cf

 

Daarna zijn harddisk en CF weer in orde. Probleem werd veroorzaakt door een heel raar versieprobleem in het bouwsysteem, wordt opgelost in volgend image.

fstabfix.tar.gz

Link naar reactie
Delen op andere sites

NFS Server voor MiLo (experimenteel, geript en aangepast van PLI)

 

@Neptunus: Probeer deze eens?

 

Installeren via telnet (ipkg install...) of via software manager -> advanced

 

http://www.milosoftware.com/dreambox/feed/enigma2-plugin-systemplugins-nfsserver_2.6-r0_mipsel.ipk

 

Komt bij de volgende release gewoon in de plugin lijst, moet hem nog wat oppoetsen en in de "netwerk" setup plaatsen.

Heb hem op mijn box getest en ik kan hem vanuit mijn Linux onwikkel machine dan gewoon bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@milo,

 

Die skin welke ik mailde, kun jij daar iets mee?

http://feed.newnigma2.to/stable/dm7025/2...-r0_mipsel.ipk.

Zie:

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...or_#Post1643932

 

Kun jij ook iets met zo'n cfinstaller welke newimage2 gebruikt?

http://feed.newnigma2.to/stable/dm7025/2...5-r1_mipsel.ipk

 

groet

Anton

 

VU+ Solo2 OpenPli powered

Triax 78 Triple LNB

Qnap TS-119 NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de skin uitpakken met 7-zip (gratis), die opent ipk files.

 

De data.tar.gz bevat de skin files, die pak je (met 7-zip) uit naar je dreambox.

 

Met deze skin crasht dan enigma omdat er een font mist. Font toevoegen of de skin.xml aanpassen en een ander font gebruiken om dat op te lossen. Daarna werkt de skin.

 

Imagebakkers vinden het ontzettend interessant om hun "geheimen" te bewaren, die vaak niet meer omvatten dan een tooltje uit openembedded pakken en in het image kwakken. Veel meer doe ik tenslotte ook niet. Bij de skins wordt er dus voor gezorgd dat de ipk een afhankelijkheid heeft naar een file of pakket uit hun image, terwijl ze eigenlijk gewoon prima werken op andere images.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: antonlamers
Kun jij ook iets met zo'n cfinstaller welke newimage2 gebruikt?


Geen idee wat die eigenlijk doet. Lijkt me ook niet geschikt voor een doorsnee gebruiker?

Een plugin om wat filetjes naar je CF te verplaatsen is natuurlijk zo gemaakt. Het is mij nog met geen enkel image gelukt om de flash vol te krijgen. De truuk is dat je nooit een online update moet doen. Alle ge-update data staat dan twee keer in je systeem, en dan loopt de flash wel vlug vol.

De meeste plugins zijn maar een paar honderd kilobyte. Na installatie van het image en alle settings (ik heb een rotor dus een flinke lijst) is er ruim 4 MB vrij voor plugins enzo.

Ik zie er meer heil in om het image zo te maken dat er efficient gebruik wordt gemaakt van de beschikbare ruimte. Door bijvoorbeeld CCcam (ruim 1MB) in te bouwen wordt er ongeveer 600k uitgespaard in je flash, omdat hij nu in het gecomprimeerde gedeelte staat en daar maar 400k inneemt. Als je los hem moet downloaden (zoals in de meeste images) dan kost hij je de volle 1MB van je flash. Hetzelfde geldt voor een aantal libraries die ik daarom erin link in plaats van ze door de plugin te laten installeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...