Ga naar inhoud


Betalende smartcardwissel bij TVVlaanderen


Gast Paullo

Aanbevolen berichten


  • Reacties 205
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Het is weinig geweten (ze maken er niet echt reclame voor), maar tegenwoordig kun je ook BelgacomTV krijgen zonder Internet én zonder vaste lijnsabonnement.

Maar dat kost dan slechts één euro minder dan dat je wel een vaste lijn zou nemen.

Daarmee kunnen ze claimen dat het toch geen koppelverkoop is, want je kunt de producten apart kopen...

 

Wat dat filteren betreft bij Telenet, ik denk dat dat toch iets ingewikkelder is dan dat.

Het komt erop neer dat alle muxen die digitaal zijn uitgefilterd moeten worden.

Maar mettertijd zullen zeker nog analoge in digitale omgezet worden.

Die filters zouden dus moeten programmeerbaar zijn.

Zo simpel is het dus ook weer niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Het is weinig geweten (ze maken er niet echt reclame voor), maar tegenwoordig kun je ook BelgacomTV krijgen zonder Internet én zonder vaste lijnsabonnement.
Maar dat kost dan slechts één euro minder dan dat je wel een vaste lijn zou nemen.
Daarmee kunnen ze claimen dat het toch geen koppelverkoop is, want je kunt de producten apart kopen...

Wat dat filteren betreft bij Telenet, ik denk dat dat toch iets ingewikkelder is dan dat.
Het komt erop neer dat alle muxen die digitaal zijn uitgefilterd moeten worden.
Maar mettertijd zullen zeker nog analoge in digitale omgezet worden.
Die filters zouden dus moeten programmeerbaar zijn.
Zo simpel is het dus ook weer niet.


Als je slim bent ga je niet uitfilteren, maar defragmenteren. Alle analoog bij elkaar op de freq. band en alle digitaal bij elkaar op de freq. band. Filter voor enekant en filter voor andere kant.

Filters maken ze op maat. Laten ze nu ook doen voor hun TOF. (Telenet only filter) voor Telefonie en internet zonder andere diensten.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel inderdaad off-topic aan het worden maar in de andere thread schrijf je dit:

 

Citaat:
De VRT zenders mogen ze zelfs bij wet niet versleutelen en doen dit vrolijk wel.

 

En hier wordt het dan, als je de vraag krijgt welke wet dat dan wel zegt:

 

Citaat:
Het feit dat je al betaald voor VRT is dat niet genoeg?

 

Enfin, samengevat er bestaat geen wet over die dat voorschrijft.

 

Wat analoge en digitale televisie betreft, zou Telenet wel eens kunnen argumenteren dat het gaat om het geheel, namelijk kabeltelevisie en dat het om één dienst gaat (zowel analoog als digitaal), er is dan zelfs in die hypothese geen sprake van koppelverkoop, maar van één product dat in zijn geheel wordt aangeboden en dat je in zijn geheel moet afnemen.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zullen ze iets aan de prijzen moeten doen.

 

En daar zal het schoentje vringen.

Of analoog goedkoper of digitaal duurder.

 

Want je moet nog analoog apart kunnen aanbieden. Wat nu 13,75 € / maand kost.

 

Maar er tegen in gaan heeft geen zin. Politiek (gemeenten) hebben handen in de zakken van Telenet.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Als je slim bent ga je niet uitfilteren, maar defragmenteren. Alle analoog bij elkaar op de freq. band en alle digitaal bij elkaar op de freq. band. Filter voor enekant en filter voor andere kant.

En jij gaat ervan uit dat het digitale dus niet meer zal uitbreiden ?
Ik denk dat Telenet straks wel nog een paar analoge zenders zal schrappen, om er digitale van te kunnen maken.
Hoe ga je dat doen als je met dergelijke filters werkt ?
Eventjes alle huizen aandoen waar enkel analoge TV is om de filters te vervangen ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: TokeMUp
Als je slim bent ga je niet uitfilteren, maar defragmenteren. Alle analoog bij elkaar op de freq. band en alle digitaal bij elkaar op de freq. band. Filter voor enekant en filter voor andere kant.

En jij gaat ervan uit dat het digitale dus niet meer zal uitbreiden ?
Ik denk dat Telenet straks wel nog een paar analoge zenders zal schrappen, om er digitale van te kunnen maken.
Hoe ga je dat doen als je met dergelijke filters werkt ?
Eventjes alle huizen aandoen waar enkel analoge TV is om de filters te vervangen ?


Heb Ik gezegt dat Telenet aan het eind van zijn digitaal roll-out is?
Er zullen zeker nog zenders geschrapt worden! Eerst alle thema en buitenlandse zenders. Tot er allen nog maar de Vlaamse zenders overblijven. Dan blijven er 7 zenders over.
Dat ze huis aan huis moeten gaan is mijn probleem niet. Maar beweren dat het technisch niet mogelijk is, is bull sh*t.
Als ze dan huis aan huis moeten krijgen de mensen tenminsten waar voor hun geld. Een aansluiting kost 62,99 € en dan is enkel de kabel aangesloten. Die je zelf gelegt en bekostigt hebt.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat ze huis aan huis moeten gaan is mijn probleem niet.


Waarmee ook al van de eerste keer gezegd is, dat hetgene jij voorstelt weinig realistisch is.

Als we hier ook maar durven opperen dat TVVlaanderen een bepaalde kost zelf moet dragen, sta je al op je achterste poten, maar als het over Telenet gaat, die moeten de meest kostelijke operaties gaan uitvoeren. Dat noemt : 2 maten en 2 gewichten, de ene mag alles, daarin begrepen het onwettelijke en de andere mag niets en overtreedt dan volgens jou elke dag wel duizend keer de wet en daarvan maak je een groot schandaal en als er geen wetten overtreden worden, dan verzin je er wel een wet in de genre van "dat het bij wet verboden is om de openbare zenders te coderen". Als we je dan vragen in welke wet dat staat, komt er als antwoord "je betaalt er toch al voor". Tsja, dat is natuurlijk geen ernstig antwoord.

Ik vraag mij af of jij niet een bepaalde contentieux hebt met Telenet, die maakt dat als het over Telenet gaat er maar op los geschreven wordt.

Mij niet gelaten, maar hou het dan wel realistisch.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Origineel bericht van: riji

2. Je eigen pakket kunnen samenstellen is misschien wel veeleisend, maar TV-VL zou de kanalen toch kunnen groeperen in homogene pakketten naargelang hun doelgroep/inhoud (sport, muziek, kinderen, erotiek, film, documentair en lifestyle... inclusief HD-kanalen, die dan wat zwaarder kunnen wegen (1 voor de prijs van 2 SD).


Dat is niet haalbaar en zou de kosten doen oplopen.
Waarom zou TV Vlaanderen dit moeten, er is geen enkel andere provider die het wel doet.
Trouwens zou je het willen zien zoals bij Telenet, waar je voor 1 erotiek zender (appart toevoegbaar) 14,95 € betaald / maand.
Dan is de gratis toevoeg optie van TV Vlaanderen toch interessanter niet?

mvg


Ik had het niet over Telenet en ik ben het ook met de rest van je reactie oneens.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, begint dit niet ietwat te persoonlijk te worden?

 

Paullo, je bent deze thread begonnen om de onwettelijkheid van de betalende smartcardwissel bij TVV aan te kaarten.

Hierin heb je gelijk. Het zou jammer zijn moest TVV na al die tijd dezelfde streken krijgen als zijn concurrenten.

Anderzijds probeerde TokeMUp enige nuance in de discussie te brengen door te wijzen op dergelijke praktijken bij Belgacom en co.

Dit moet ook kunnen.

Bij Belgacom en Telenet is er wel degelijk koppelverkoop. Als je de redenering begint dat analoge en digitale tv als één moet beschouwd worden, geen probleem, maar dan ook één prijs a.u.b.

 

Kortom, TVV is de (h)eerlijke aanbieder van digitale TV. Hopelijk hebben ze de moed om rond deze gang van zaken een eerlijke communicatie te doen zodat we verder kunnen zonder al te veel gezever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aantal bladzijden terug heb ik al gevraagd er geen persoonlijke discussie van te maken omdat hetgene ik schreef over de onwettelijkheid van de smartcardwissel door iemand die hier veel post werd omschreven als gekanker en mij - als het mij niet aanstond bij TVVlaanderen - liet weten dat het dan beter was over te stappen naar Telenet, iedereen zou daar gelukkiger bij worden.

 

Ik vraag dus niets liever.

 

Ik vertel hier niet dat ik alléén de waarheid ken en als iemand wat dan ook wil nuanceren, mij geen probleem maar dan liefst wel op objectieve wijze en gegrond op de werkelijkheid en niet op wat keuken- en huistuinwetten, die voor de noodzaak worden uitgevonden.

 

Ik ga hier niet verder de discussie voeren over Telenet en Belgacom en ga ook niet beweren dat het daar allemaal rozegeur en maneschijn is, want anders zou ik daar een abonnement hebben, maar men moet ook geen oogkleppen opzetten en daardoor tot een soort van misplaatste devotie voor TVVlaanderen komen.

 

Greets

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook niet akkoord met de wijze waarop TV Vlaanderen dit nu doet. Heb Ik trouwens al eerder gepost.

 

Ik vind het langs de andere kant dan ook weer overdreven om voor 12,5 € zo een kabaal te maken. Is ocharme 1,04 € / maand.

 

Als je daar liever een een prijs verhoging voor hebt op het basis pakket, voor de rest van je abbo tijd bij TV Vlaanderen.

 

En Ik verwees dan naar andere telecom bedrijven die ergere praktijken al jaar en dag doen. Ik bedoel daar niet mee van kijk zij doen dat, dus mag TV Vlaanderen dat ook.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Een aantal bladzijden terug heb ik al gevraagd er geen persoonlijke discussie van te maken omdat hetgene ik schreef over de onwettelijkheid van de smartcardwissel door iemand die hier veel post werd omschreven als gekanker en mij - als het mij niet aanstond bij TVVlaanderen - liet weten dat het dan beter was over te stappen naar Telenet, iedereen zou daar gelukkiger bij worden.


Paullo,

U bent waarschijnlijk werkzaam bij een of andere gazet? Omdat die ook goed zijn in verdraaien van woorden.
Ik heb nooit vermeld dat jij zou gekankert. Ik heb wel vermeld "En nu ga IK kankeren".

We zijn ondertussen op bladzijde 14. Heb je nu al contact opgenomen met TV Vlaanderen?
Is er al iemand die een factuur heeft aangekregen waar de kosten van een te activeren nieuwe kaart op staat?

Jij hebt je klacht al op papier staan, deze klacht gaat dus direct in de prulle mand (aangetekend of niet), want je kan enkel protesteren op een factuur.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...