Ga naar inhoud


Betalende smartcardwissel bij TVVlaanderen


Gast Paullo

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Frankb1
Als je al belgacom adsl hebt is de koppelverkoop geen probleem. Dit zal ook ooit wel eens afgeschaft worden. En de internet snelheidsverlaging tijdens het tv kijken is ook niet zo een ramp. je surft toch niet tijdens het tv kijken. Trouwens, de snelheid is bij mij altijd van ondergeschikt belang geweest. Anders had ik telenet internet gehad.


Dat is het excuus dat Telenet ook gebruikt. Ze gaan er ook vanuit dat je al Telenet klant bent.

De eene is al een grotere schurk dan de andere. Ik vindt het nu bij TVV dan nog heel goed meevallen.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 205
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Over die Telenet-shakes gesproken, waarover hier zoveel heisa werd gemaakt.

 

Ik heb vandaag er publiciteit van in de brievenbus gekregen.

 

Er staat vermeld "Je dient te beschikken over een actieve tv-aansluiting van Telenet, Integan, Infrax of PBE en een HDMI-kabel. Deze zijn niet inbegrepen in de Shake-prijs."

 

Het wordt dus wel degelijk vermeld.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Over die Telenet-shakes gesproken, waarover hier zoveel heisa werd gemaakt.

Ik heb vandaag er publiciteit van in de brievenbus gekregen.

Er staat vermeld "Je dient te beschikken over een actieve tv-aansluiting van Telenet, Integan, Infrax of PBE en een HDMI-kabel. Deze zijn niet inbegrepen in de Shake-prijs."

Het wordt dus wel degelijk vermeld.
Greets


correctie: Het wordt nu dus wel degelijk vermeld.
Is tevens nu op hun web site ook aangepast.

Maar toch blijft het zo koppelverkoop!!!


mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Maar toch blijft het zo koppelverkoop!!!


En dan, koppelverkoop is toch niet verboden, zolang je maar voldoet aan een aantal voorwaarden die duidelijk in de Wet op de Handelspraktijken staan of een uitzondering verkrijgt.

Belgacom en Telenet hebben dacht ik hierop een uitzondering verkregen. Wat is daar het drama aan. Als TVVlaanderen morgen telefonie en internet wil aanbieden samen met haar televisieabonnement, kan zij toch ook om zo'n uitzondering verzoeken.

Trouwens kijk naar Frankrijk, daar worden toch ook volledige bundels van televisie, internet en telefonie aangeboden.

Blijkbaar heeft er iemand gereageerd op de Shakes-publiciteit en aan Telenet laten weten dat de reclame misleidend was en is het aangepast. Er zijn andere providers die minder meegaand zijn ten overstaan van hun klanten en zich hullen in stilzwijgen tegenover hun klanten.

Ik wacht nog steeds op een schriftelijk antwoord van TVVlaanderen op mijn vraag over de kosten van de nieuwe kaart, nochtans gesteld per mailbericht van 27 februari 2009.....

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Citaat:
Maar toch blijft het zo koppelverkoop!!!


En dan, koppelverkoop is toch niet verboden, zolang je maar voldoet aan een aantal voorwaarden die duidelijk in de Wet op de Handelspraktijken staan of een uitzondering verkrijgt.

Belgacom en Telenet hebben dacht ik hierop een uitzondering verkregen. Wat is daar het drama aan. Als TVVlaanderen morgen telefonie en internet wil aanbieden samen met haar televisieabonnement, kan zij toch ook om zo'n uitzondering verzoeken.

Trouwens kijk naar Frankrijk, daar worden toch ook volledige bundels van televisie, internet en telefonie aangeboden.

Blijkbaar heeft er iemand gereageerd op de Shakes-publiciteit en aan Telenet laten weten dat de reclame misleidend was en is het aangepast. Er zijn andere providers die minder meegaand zijn ten overstaan van hun klanten en zich hullen in stilzwijgen tegenover hun klanten.

Ik wacht nog steeds op een schriftelijk antwoord van TVVlaanderen op mijn vraag over de kosten van de nieuwe kaart, nochtans gesteld per mailbericht van 27 februari 2009.....

Greets


Dat is allemaal niets!

Maar als je iets wordt opgedrongen te kopen waar je niets aan hebt dan is het wel verboden, maar Telenet wordt de hand boven het hoofd gehouden door de politiek!!!!!
Er wordt je analoog TV aangesmeerd die je niet nodig hebt en technisch is het perfect mogelijk digitaal signaal te leverbaar zonder analoog. Maar de politiek moest blijkbaar niet veel hebben om overtuigt te zijn.
Dit mijn vriend is diefstal!!!! en dat doen ze bij miljoenen klanten elke maand.

Ze hebben enkel 1 groot probleem. Wat gaan ze doen de dag dat ze analoog volledig gaan uitschakelen. Dat zou een prijsverhoging van maar liefst 13,75 € / maand zijn voor digitaal TV. Tegen dan waarschijnlijk al gestegen in prijs.
Daar gaan pas koppen rolle.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Origineel bericht van: riji
Origineel bericht van: Coliseo

Een vaste lijn is ook voldoende vermoed ik...


Ja, mits je geen abonnement hebt bij een andere ADSL-internetprovider.


Ik denk wel dat je een minimum abbo zult nodig hebben, zonder internet geen TV.

Als er geen IP verkeer kan zijn zal je ook geen IPTV kunnen kijken.

mvg


Niet dus :

"Indien Belgacom TV beschikbaar is bij u, is het voldoende dat u :

- OFWEL over een vaste telefoonlijn van het type « Classic Line » beschikt
- OFWEL over een Belgacom Internet aansluiting (zelfs zonder vaste telefoonlijn) beschikt"


Bron : http://www.adsl-telecoms.be/component/ad...c1/listing.html
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zijn ze van strategie veranderd.

 

Ik heb bij het begin van Bcom TV uitgerekend wat het kost en wat je nodig had. Kwam toen op meer dan 1.000 € voor het eerste jaar uit. Dat is dus ook al nietmeer het geval.

Toen moest je een Bcom internet lijn hebben.

 

Ik ga nu een Kopstation plaatsen in een hotel dat een jaar Bcom TV heeft. Mensen zijn er niet over te spreken. Werkt voor geen meter. Ze hebben toch een ADSL lijn per kamer op het moment. Die ze dus ook moeten betalen.

Lijk dus nog niet zo lang terug te zijn. Hotel is open since 2de kwartaal 2008.

 

Ze hebben moeilijk om tegen concurentie op de boksen en er is er nog één op komst. Dus ze moeten trukken uit de doos blijven halen.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

beetje off topic... maaruh een adsl lijn per kamer ???

 

Goed gek hoor.. dat is toch totaaaal krankzinnig.

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die koppelverkoophistorie van analoog en digitaal bij Telenet begrijp ik toch niet goed hoor.

 

Zo kun je toch ook TVVLaanderen verwijten dat je niet enkel een abonnement op het pluspakket kunt nemen, maar verplicht er het basispakket moet bij nemen.

 

Of je kan nog verder gaan en het TVVlaanderen verwijten dat je om NED3 te ontvangen er alle andere zenders uit het basispakket moet bijnemen, terwijl je enkel maar NED 3 wenst en dat dus ook koppelverkoop is.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Die koppelverkoophistorie van analoog en digitaal bij Telenet begrijp ik toch niet goed hoor.


Belgacom en Telenet hebben helemaal geen uitzondering voor koppelverkoop. Deze wet geldt voor iedereen. De arrogantie druipt er van af als Telenet zelfs in zijn reclame vermeldt dat je analoge kabeltv nodig hebt. Blijkbaar voelen ze zich zo sterk de hand boven het hoofd gehouden.

De packs (belgacom) en shakes (telenet) zijn perfect wettig. Alle elementen kan je ook afzonderlijk verkrijgen: telefoon, internet, tv en gsm.
De koppelverkoop slaat alleen op tv. Bij beiden moet je minimaal een ander product aanschaffen: classic lijn of internet light (belgacom) of analoge kabeltv (telenet).
Belgacom heeft in de loop der 'jaren' al een aantal keer deze voorwaarde veranderd - in het begin moest je zelfs adsl go internet nemen. De voorwaarden van beiden zijn technisch helemaal niet nodig voor het tv-product.
OK, voor belgacom moet je op het koperen netwerk aangesloten zijn en voor telenet op het kabelnetwerk, maar er technische snufjes genoeg die allerlei beperkingen kunnen inbouwen opdat je enkel en alleen het digitale tv-product kan hebben.
Pure koppelverkoop dus.

Zoals TokeMUp al stelt... dit zal zolang blijven duren totdat men de analoge tv bij Telenet stopzet. Waar we met belangstelling naar uitkijken: wat met de prijs van digitale tv dan?

Voor TVV zie ik echt het probleem niet. Het product is digitale tv.
Er valt wat voor te zeggen om zijn eigen pakket te kunnen samenstellen... maar is dit technisch mogelijk?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: adupont
Origineel bericht van: Paullo
Die koppelverkoophistorie van analoog en digitaal bij Telenet begrijp ik toch niet goed hoor.


Belgacom en Telenet hebben helemaal geen uitzondering voor koppelverkoop. Deze wet geldt voor iedereen. De arrogantie druipt er van af als Telenet zelfs in zijn reclame vermeldt dat je analoge kabeltv nodig hebt. Blijkbaar voelen ze zich zo sterk de hand boven het hoofd gehouden.

De packs (belgacom) en shakes (telenet) zijn perfect wettig. Alle elementen kan je ook afzonderlijk verkrijgen: telefoon, internet, tv en gsm.
De koppelverkoop slaat alleen op tv. Bij beiden moet je minimaal een ander product aanschaffen: classic lijn of internet light (belgacom) of analoge kabeltv (telenet).
Belgacom heeft in de loop der 'jaren' al een aantal keer deze voorwaarde veranderd - in het begin moest je zelfs adsl go internet nemen. De voorwaarden van beiden zijn technisch helemaal niet nodig voor het tv-product.
OK, voor belgacom moet je op het koperen netwerk aangesloten zijn en voor telenet op het kabelnetwerk, maar er technische snufjes genoeg die allerlei beperkingen kunnen inbouwen opdat je enkel en alleen het digitale tv-product kan hebben.
Pure koppelverkoop dus.

Zoals TokeMUp al stelt... dit zal zolang blijven duren totdat men de analoge tv bij Telenet stopzet. Waar we met belangstelling naar uitkijken: wat met de prijs van digitale tv dan?

Voor TVV zie ik echt het probleem niet. Het product is digitale tv.
Er valt wat voor te zeggen om zijn eigen pakket te kunnen samenstellen... maar is dit technisch mogelijk?


Goed verwoord. Kan hier enkel nog bij aanvullen, dat een aanbieder niet verplicht is, om het pakket dat hij aanbied splitsbaar moet maken.

Waar Telenet dan ook nog in de fout gaat is het feit dat ze de openbare omroep achter de codering hebben. Dat is verboden, maar toch doen ze het weer. Het is dus geen openbare omroep bij Telenet maar een afgesloten omroep die jij en Ik betaald hebben met belasting geld.
TV Vlaanderen doet dit ook, maar zij zouden het moeten oplossen zoals Canaldigitaal doet. Achter het kaartje, omdat de rechten niet geschonde mogen worden buiten onze lands grenzen, maar de Belgen de optie geven om gratis (mits betaling van hardware) te kijken.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: adupont

1. OK, voor belgacom moet je op het koperen netwerk aangesloten zijn en voor telenet op het kabelnetwerk, maar er technische snufjes genoeg die allerlei beperkingen kunnen inbouwen opdat je enkel en alleen het digitale tv-product kan hebben.

2. Voor TVV zie ik echt het probleem niet. Het product is digitale tv.
Er valt wat voor te zeggen om zijn eigen pakket te kunnen samenstellen... maar is dit technisch mogelijk?


1. Belgacom TV met enkel een telefoonabonnement is voldoende mits je op die vaste lijn geen internetabonnement hebt bij een andere internetprovider. Zou dit technisch mogelijk zijn?
2. Je eigen pakket kunnen samenstellen is misschien wel veeleisend, maar TV-VL zou de kanalen toch kunnen groeperen in homogene pakketten naargelang hun doelgroep/inhoud (sport, muziek, kinderen, erotiek, film, documentair en lifestyle... inclusief HD-kanalen, die dan wat zwaarder kunnen wegen (1 voor de prijs van 2 SD).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riji

2. Je eigen pakket kunnen samenstellen is misschien wel veeleisend, maar TV-VL zou de kanalen toch kunnen groeperen in homogene pakketten naargelang hun doelgroep/inhoud (sport, muziek, kinderen, erotiek, film, documentair en lifestyle... inclusief HD-kanalen, die dan wat zwaarder kunnen wegen (1 voor de prijs van 2 SD).


Dat is niet haalbaar en zou de kosten doen oplopen.
Waarom zou TV Vlaanderen dit moeten, er is geen enkel andere provider die het wel doet.
Trouwens zou je het willen zien zoals bij Telenet, waar je voor 1 erotiek zender (appart toevoegbaar) 14,95 € betaald / maand.
Dan is de gratis toevoeg optie van TV Vlaanderen toch interessanter niet?

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens artikel 55 van de Wet op de Handelspraktijken is het geoorloofd gezamelijk tegen een totale prijs aan te bieden: producten of diensten die een geheel vormen.

 

Volgens artikel 56 van de Wet op de Handelspraktijken is het geoorloofd samen met een hoofdproduct gratis aan te bieden, het toebehoren van een hoofdproduct dat de fabrikant ervan specifiek aan het product heeft aangepast, en dat tegelijk ermee wordt geleverd opdat het gebruik van het hoofdproduct uitgebreid of vergemakkelijkt zou worden.

 

Behoudens vergissing moet voor de digitale televisie (basispakket) niet worden bijbetaald (behalve de huur van de decoder).

 

Ik denk dat Telenet hiermee juridische munitie heeft om één en ander te gaan beargumenteren.

 

Ik moet hiet Telenet niet verdedigen, maar als jullie menen dat de inbreuk op de Wet op de Handelspraktijken zo duidelijk is, schrijf dan naar de Economische Inspectie of dien een strafklacht in.

 

Graag vernam ik ook welke regelgeving in België enige operator oplegt om de VRT-kanalen ongecodeerd door te geven.

 

Heb ik toch nog nooit gelezen.

 

Greets

 

 

PS Er is wel degelijk een uitzondering voor Telenet in de Wet van 13 juni 2005 gemaakt, nml

 

" Art. 112. Volgende diensten en producten zullen geacht worden een geheel te vormen in de zin van artikel 55, 1°, van de wet van 14 juli 1991 betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en bescherming van de consument, zodat het geoorloofd is ze gezamenlijk tegen een totale voordelige prijs of producten, aan te bieden : telefoon-, internet-,

TV-diensten en/of intermediaire interactieve producten, aangeboden middels een geïntegreerde technologie door verkopers actief in de sector van de telecommunicatie-, informatie- en media-technologie.

Deze diensten en/of intermediaire interactieve producten kunnen gezamenlijk worden aangeboden onder de hierna cumulatief toe te passen voorwaarden :

1° elk product en elke dienst, zolang het aanbod geldt, afzonderlijk en tegen zijn gewone prijs in dezelfde inrichting verkregen kunnen worden;

2° de consument dient duidelijk over de afzonderlijke prijs van elk product of dienst geïnformeerd te worden, alsook over het prijsvoordeel;

3° het gezamenlijk aanbod dient de consument een prijsvoordeel ten opzichte van de afzonderlijk aangeboden producten of diensten te bieden. Het moet een bepaald of bepaalbaar voordeel zijn op het moment van de aankoop;

4° elke aankondiging betreffende het gezamenlijke aanbod en elke titel waarmee het voordeel dat eruit voortvloeit verworven kan worden, dient de eventuele limiet van hun geldigheidsduur, de voorwaarden en elke andere modaliteit van het aanbod te vermelden;

° wanneer men gezamenlijk producten en/of diensten aanbiedt,

mag men, met inachtneming van de eventuele specifieke wettelijke bepalingen en voorzover een tijdige opzegging gebeurt, slechts een maximumtermijn van één jaar voorzien gedurende dewelke de consument gebonden is. De toepassing van een retroactieve sanctie in geval van opzegging door de consument is uitgesloten. Het voordeel blijft behouden voor de consument tot op het moment van de opzegging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...