ReneBee Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 Hallo, Ik heb al aardig wat draadjes over de Multytenne doorgespit en d'r staat er ook een bij mij op het dak. M'n vraag is: wat is de beste manier van uitrichten. Ik weet dat je op Astra1 moet mikken en dat de andere dan meteen goed staan. Is er op Astra 1 nog een voorkeur transponder? Alvast bedankt weer voor de hulp. Groeten, René.
tgg Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 Hallo René, Volgens mij hoef je niet specifiek op één transponder uitgericht te zijn. Meestal gebruik ik de volgende transponder, 10743 H 22000 5/6, omdat de zenders op deze transponder als kanaal 1 op mijn sat ontvanger staat die ik altijd gebruik voor het uitrichten van schotels. Op deze transponder zitten een aantal duitse zenders. Ik heb totaal 7 multytenne's uitgericht en eigenlijk allemaal zonder problemen, mits de pijp waar hij aanzit maar echt verticaal is. grt. Teun
ReneBee Geplaatst: 28 februari 2009 Auteur Geplaatst: 28 februari 2009 Hallo Teun, Dank voor je antwoord. Ik heb een tegelvoet die op het platte dak staat.Ik zal er eens een waterpas langshouden. Over het algemeen doet de Multytenne het wel aardig hier. Ik heb allen geen ontvangst meer op Hotbird 11727.00 V , Canal 24 horas en TVE internacional( die heb ik wel via Astra 1). Ik heb op de Hotbird transponder wel signaalsterkte, maar 0 kwaliteit. En hier en daar zijn de Engelsen op 28.2 wat minder wat kwaliteit betreft. Alle regionalen op 23.5 doen het prima: hoge kwaliteit en aardig wat signaal. Groeten, René.
tgg Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 Astra 2 is bij mji ook regelmatig iets minder van kwaliteit. Vooral 12524H, Op hotbird heb ik geen probleem, ook op 11727V niet. Ik heb echter op hotbird ook niet alle TP's gescand. Ik vind hier een hoop junk waar je toch nooit naar kijkt. Astra 1 en 3 zijn gewoon de sterkste. grt. Teun
ReneBee Geplaatst: 28 februari 2009 Auteur Geplaatst: 28 februari 2009 Hallo Teun, Dank voor je reactie. In ieder geval goeds te weten dat die transponder met de Multytenne geen probleem hoeft te zijn. Nu nog zin maken om het dak weer op te gaan Groeten, René.
Gast privatos Geplaatst: 1 maart 2009 Geplaatst: 1 maart 2009 Schotel uitrichten op Astra 1 en dan zouden de andere satellieten signaal moeten geven. Eventueel zou je de BBC bijvoorbeeld kunnen fijnuitrichten. Let wel: antenne moet op een loodrecht paal gezet worden. Ikzelf had deze antenne uitgericht (omdat ik een HD decoder heb) op de HD transponder van Canaal Digitaal op Astra 3, omdat dat de zwakste transponder is. Leo.
nokiabeginner Geplaatst: 1 maart 2009 Geplaatst: 1 maart 2009 Wat mij wel opvalt is dat ik met de satfinder er tussen een beter ontvangst signaal heb? Zonder de satvinder valt Ned 1,2,3, en Nickelodeon nog wel eens uit en als ik de satfinder aan mijn LNB hang heb ik dat niet, rara? Grtz, Nokiabeginner 2x Nokia 9304s Sattracker 4.0 Merlin by Interpol + Multytenne Golden Media 990 CR HD PVR Spark LX (SPARK & ENIGMA2)
ReneBee Geplaatst: 1 maart 2009 Auteur Geplaatst: 1 maart 2009 @privatos: Het gekke hier is dat alle 23,5 transponders er uit knallen. Ik ga eerst de bekabeling vervangen want, , er zit een las in de kabel van de LNB naar de ontvanger. Weliswaar een F-koppelstukje maar toch. En dan maar eens aan de fijafregeling. René.
tgg Geplaatst: 1 maart 2009 Geplaatst: 1 maart 2009 @privatos: Ik zie dat je een triple van CD heb en deze is niet geheel te vergelijken met een multytenne, omdat de LNB's anders geplaatst zijn in de kop. Ik vermoed dat hierbij voor het uitrichten ook verschil tussen zal zitten. Het hart van de Multytenne is volgens mij Astra 1, maar bij de triple denk ik Astra 3. (Neem met niet kwalijk als ik mij vergis). Mogelijk dat dit ook de ontvangst verschillen verklaard tussen de triple en de multytenne? grt. Teun
Gast privatos Geplaatst: 3 maart 2009 Geplaatst: 3 maart 2009 Ik heb ook de multytenne gehad. (zie de andere berichten van mij kant) Ook bij die antenne was het geen probleem met de ontvangst van alle satellieten. Leo.
tgg Geplaatst: 3 maart 2009 Geplaatst: 3 maart 2009 @Privatos: Klopt, ik ben er van overtuigd dat beide goed resultaat geven. Zoals je al aangeeft: mits de paal maar lood en lood recht is. gr. Teun
ReneBee Geplaatst: 4 maart 2009 Auteur Geplaatst: 4 maart 2009 Ik moet inderdaad nog een keer fine-tunen en een goede kabel tussen de LNB en de ontvanger leggen. Met wat ik hier gelezen heb, moet het wel goed komen lijkt me. Bedankt voor de reacties. René.
Gast wijlre Geplaatst: 6 maart 2009 Geplaatst: 6 maart 2009 hallo, hoe tevreden ben je over de technisat hd ontvanger. ik begrijp dat je geen technisatontvanger gebruikt?
Gast privatos Geplaatst: 6 maart 2009 Geplaatst: 6 maart 2009 We zitten hier in het Multytenne forum. Ik heb een nieuwe topic aangemaakt bij: Overige receivers (analoog/digitaal) Kijk hier maar even- http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1644244#Post1644244 Leo.
Ice Cold Ice Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Ik heb mijn Multytenne Twin laten installeren door een landelijk opererend bedrijf met de volgende resultaten op mijn Clarke-Tech 2100 plus: Antenne instellingen Hot Bird (13e): signaalsterkte 92%, signaalkwaliteit 75%. Voor transponder 10775 zijn de cijfers: 92%-75%. Antenne instellingen Astra 1 (19e): signaalsterkte 94%, signaalkwaliteit 20%. Voor NL 1/2/3 zijn de cijfers: 88%-76%. Antenne instellingen Astra 3 (23.5e): signaalsterkte 90, signaalkwaliteit 21. Voor de regionale zenders zijn de cijfers: 90%-51%. Antenne instellingen Astra 2 (28e): signaalsterkte 90, signaalkwaliteit 21. Voor BBC1 zijn de cijfers: 90%-21%. Ik ben niet geïnteresseerd in de Hot Bird zenders, maar wel in de overige 3 satellieten. Op de Astra 1 heb ik zelden problemen met TV kijken. Op de Astra 3 kan ik soms naar de regionale zenders kijken en naar Eredivisie Live 2 slechts zelden. Ook de BBC zenders op de Astra 2 kan ik slechts zelden zien (het ging goed tijdens de vorstweken begin januari 2009). De schotel heeft vrij zicht en staat waterpas. Mijn vraag is: loont het om een ander bedrijf mijn schotel te laten uitrichten, zodat ik wel naar Astra 2 en 3 kan kijken? Het lijkt er nu dus op dat mijn schotel optimaal op de Hot Bird staat afgesteld en niet op Astra 1 (zoals het volgens de handleiding zou moeten).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen