seije017 Geplaatst: 1 maart 2009 Geplaatst: 1 maart 2009 ik heb hier een speedtouch 580 in de meterkast en daaraan een linux server hangen. door ruimte gebrek staat deze op een tafel naast de meterkast. nu wilde ik deze op zolder plaatsen en draadloos doen via de linksys wrt54g. is dat mogelijk maar deze zitten niet in dezelfde ip reeks. mijn 580 zit in de 10.0.0.138 reeks. en de linksys in de 192.168.1.1 . kan dit?
Oldereast Geplaatst: 2 maart 2009 Geplaatst: 2 maart 2009 Gebruik de linksys als een switch (utp uit de speedtouch op een LAN poort aansluiten van de linksys) Geef de router een ip in de range van de speedtouch en haal de DHCP eraf. Op deze manier hou je de ip adressen in dezelfde range en voorkom je problemen met port forwarden. Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
seije017 Geplaatst: 2 maart 2009 Auteur Geplaatst: 2 maart 2009 nou ik wil dus draadloos vanaf de speedtouch naar de linksys . die zet ik boven in een kast bij de cv ketel met de server en alle meuk die er bij hoord. dan heb ik alleen de speedtouch in de meterkast hangen.
Oldereast Geplaatst: 3 maart 2009 Geplaatst: 3 maart 2009 Dan kan je beter een wifi kaartje of stick aan je linux server hangen, daarmee voorkom je een hoop problemen. Ik neem aan dat die speedtouch al draadloos is. Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen