Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tot nu toe had ik geen locale zenders, maar vorige week een nieuwe LNB-houder gekocht met 28,2 erbij. Ik heb drie LNB's.

Alles werkte prima.

Maar nu lukt het me voor geen meter om de zenders te krijgen en mijn Drreambox goed in te stellen.

En ik ben al sinds vanochtend tien uur bezig. Pfff, ik Heb het helemaal gehad.

Wie kan mij (liefst vandaag nog) helpen, ik woon in Purmerend.

Geplaatst:

Welke image heb je, heb je ontvangst op alle 3 de satellieten?

Je kunt in de meeste images een zenderlijst downloaden.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

nee, ik heb geen ontvangst op alle satellieten. Dat is het nu juist.

In de handleiding staat dat je moet beginnen met 19,2. Die moet op hoogte nul staan in het tweede gaatje van rechts.

Dat heb ik gedaan. Maar ik ontvang dan geen BVN of NEderlandse zenders. Heel af en toe is hij "locked" maar niet altijd.

Ik heb alleen sommige BBC zenders op de 23,5. Maar ook niet alles. Het automatisch zoeken duurt letterlijk uren dus dat heb ik maar 1 keer gedaan. Verder heb ik de zenderlijsten van Henk geinstalleerd via een plugin in de Dreambox 7025.

Met mijn vorige LNB-houder was dit allemaal geen probleem en ging het heel soepeltjes maar met deze set, lukt het voor geen meter.

Er komt nu morgen iemand voor 40 euro de boel uitrichten.

• Moderator
Geplaatst:

Haal je niet de satellieten door elkaar?

Je schrijft, dat je de bbc zenders op 23 graden ontvangt.

BBC zit op 28 graden (Astra 2)

De regionale zenders zitten op 23,5 graden (Astra 3)

Misschien de verkeerde LNB aan de verkeerde sat gelinkt in je setup?

Heb je als eerste de mast van je schotel absoluut waterpas staan, anders gaat het niet werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen