Ga naar inhoud


Wie wil mij helpen met een excelsheet maken?


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Stapelgek word ik van het Excel misschien dat iemand mij kan helpen.

Maar hoe leg ik in godsnaam uit wat ik wil. Nou ik waag een poging,

 

In een excelfile moeten zeven kolomen zitten.

Kolom 1 “Naam” - kolom 2 “Uurloon” - kolom 3 “Werkuren” - kolom4 “Fooi” - kolom 5 “Salaris” - kolom 6 "Overuren" - kolom 7 “Totaal”

 

Boven de kolommen komt 1 bedrag die ingevuld moeten worden namelijk ” totaal fooi “

 

Wat ik wil is dat iemand meteen ziet wat hij moet uitbetalen aan een personeelslid door simpelweg zijn uurloon, werkuren en overuren in te vullen.

 

Excel moet dan uitrekenen wat het personeelslid krijgt.

De fooi wordt alleen verdeeld over de werkuren en niet over de overuren.

 

Voorbeeld: Stel er is in 1 week 50 euro fooi. Piet heeft 15 uur gewerkt, Marie heeft 10 uur gewerkt.

Totaal aantal uren gewerkt 25 uur.

50 euro gedeeld door 25 werkuren = gemiddelde fooi van 2 euro per uur

Piet krijgt dus 15 uur x 2 euro = 30 euro en Marie krijgt 10 uur x 2 euro = 20 euro

 

Als ik het dan wat wiskundig formuleer dan krijg ik dit:

Totaal per naam moet zijn:

(werkuren x uurloon) + (overuren x uurloon) + werkuren x gemiddelde fooi per uur

Waarin fooi per uur is: Totaal fooi gedeeld door totaal werkuren.

 

Kunnen jullie het nog volgen?

post-464-1318260171,7856_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo zou het excelsheet moeten berekenen:

 

Het zou trouwens logisher ogen als de kolom "Overuren" naast de kolom "Werkuren" zou staan.

 

 

post-464-1318260171,8159_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo iets bedoel je ??

 

Ik heb alleen de overuren al bij het salaris ingerekend.

 

Laa thet maar ff weten

Ga ik nu ff met de hond wandelen.

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Dat is per persoon toch

 

        Totaal Fooi                 

totaal werkuren werknemers x uren werknemer = fooi per werknemer

 

     B1         

SUM(C7:C11) x C1 (voor Piet)

 

     B1         

SUM(C7:C11) x C2 (voor Klaas)

 

enz

 

En als je de formule wilt drag and droppen dan hier en daar wat $ gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

was er net mee bezig toen ik aan de telefoon werd geroepen / dus kon het niet afronden

 

maar

neen dat eerlijke van jullie is extreem onterecht daar je de rechten van de langer uren werkende medewerker kompleet negeert

en de rechten van die ook extra overuren draait kompleet negeert

de pot wordt verdeeld door het aantal medewerkers in functie van 40/40 + A x 2/40 en kan dus nooit enkel hoofdelijk verdeeld worden.

 

Citaat:
als je maar 4 dagen werkt (32 uur) heb je 32/40 recht op bijkomende vergoedingen en rechten (bijvoorbeeld de vakantie uren opbouw etc) indien we de werkweek op 40 uur hebben vastgesteld

ik wil het wel eens nader uitleggen maar nu geen tijd

chiao

 

maar fte per contract en extra bonus (zoals Fooi potje) zul je naar rato moeten verdelen.

dat is niet makkelijk EN

 

 

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zou ik het doen:

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren wat een energie steken jullie hier in. Daarvoor mijn dank.

 

Even wat betreft de fooien discussie. Als kroegbaas bemoei ik mij niet met de fooien. Dat is dus geheel in handen van het personeel. De overuren waar we overspreken in de excelsheet is de extra tijd die heel soms nodig is om de kroeg af te sluiten. Normaal gesproken doen ze daar een half uur over maar is het extreem druk geweest dan kan dat ook uitlopen naar een uur en dan komt de faktor overwerk erbij. Echter wil het personeel zelf niet dat dit meedeelt in de "fooi-uren" Ze moeten bijvoorbeeld om half 10 beginnen en om tien uur openen en ze rekenen ook vanaf 10 uur de fooi-uren. Tja het is hun eigen geld dus wie ben ik om me daar druk om te maken. En het is best eerlijk omdat het voor iedereen telt maakt het op zich niets uit. Dus laten we daar geen discussie over houden :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con, die van jou is precies wat ik wou. Je bent een kanjer. :-)

 

Reuze bedankt.

 

Ik moet hem nog wel even uitbreiden naar een stuk of 12 personeelsleden maar dat zal me wel lukken denk ik.

 

 

Tof

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AlanS
Con, die van jou is precies wat ik wou. Je bent een kanjer. :-)

Reuze bedankt.

Ik moet hem nog wel even uitbreiden naar een stuk of 12 personeelsleden maar dat zal me wel lukken denk ik.


Tof


Ik kan het niet laten om te zeggen: leuk om te horen, ik ben ook maar een mens. Hoewel . . . GAK.

Ik zal um aanpassen op 12 mensen.

HG CC

Daar isie dan, ik quote mezelf maar . . . .

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Origineel bericht van: AlanS
Con, die van jou is precies wat ik wou. Je bent een kanjer. :-)

Reuze bedankt.

Ik moet hem nog wel even uitbreiden naar een stuk of 12 personeelsleden maar dat zal me wel lukken denk ik.


Tof


Ik kan het niet laten om te zeggen: leuk om te horen, ik ben ook maar een mens. Hoewel . . . GAK.

Ik zal um aanpassen op 12 mensen.

HG CC

Daar isie dan, ik quote mezelf maar . . . .



Ik denk dat het niet meer klopt, Jack The Ripper heeft maar een half uur gewerkt en die tijd nodig gehad om iemand om te brengen. Dus dat worden dan weer 11 personeelsleden om te delen ;-)

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: patyv
. . . .Ik denk dat het niet meer klopt, Jack The Ripper heeft maar een half uur gewerkt en die tijd nodig gehad om iemand om te brengen. Dus dat worden dan weer 11 personeelsleden om te delen ;-)


Voorstel is om Jack the stripper aan te nemen, voordeel; weer 12 mensen en meer aantrekkingskracht voor het kroegpubliek.
Binnenkort dus uitbreiding naar meer personeel. Nu alleen nog maar een regel "copy and paste".

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Mag Jack Daniels ook?
Ik zit niet op mannelijke strip act te wachten.


Hik, mij om (hik) het (hik) even, hik.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...