SalimRMAF Geplaatst: 2 maart 2009 Geplaatst: 2 maart 2009 Ik benieuwd hoe iedereen hier naar zenders zoekt. Er zijn een aantal methodes, waaronder; 1: Sat's selecteren en search standard TP's. 2: Sat's selecteren en standard+niewue TP's zoeken. 3: Een file via USB/COM-poort laten inlezen met je Fav's. 4: De interresante TP's invoeren en alleen die scannen. Want ik dacht, tot voor kort dat de standaard TP's alle frequencies etc bevatten. Ik liep dus echt veel mis. (Decoder is aantal jaartjes oud) Stel, je hebt een Topfield 7700HSCI HD, wat zou je dan doen? PS: Ik had een tijdje geleden een file van Mental Theo gevonden met de standaard (interresante) zenders voor de Topfield.. Wordt dit bijgewerkt? Nou, hoe pakken jullie het aan? Ikzelf zoek de standaard TP's , zoek eventuele interresante additionele TP's en voeg dan alleen de zenders die ik nodig heb aan mijn FAV's; ik beperk me dan dus tot de favorieten. Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro - 9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36
WPW Geplaatst: 2 maart 2009 Geplaatst: 2 maart 2009 Origineel bericht van: SalimRMAF PS: Ik had een tijdje geleden een file van Mental Theo gevonden met de standaard (interresante) zenders voor de Topfield.. Wordt dit bijgewerkt? Ja mooi he ik hou dit wel bij als iemand mij verteld als er iets niet (meer)klopt of als ik dit zelluf constateer. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Elwin Geplaatst: 3 maart 2009 Geplaatst: 3 maart 2009 Ik laat gewoon alle vier de satellieten (Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hotbird) zoeken op FTA-zenders over alle transponders. De Nederlandse en gecodeerde zenders van CDS voeg ik daarna nog toe, en zet die op volgorde zoals ik ze wil hebben. Dat is het fijne van de MaxDigital, daar bepaal jij waar welke zender komt te staan. Dan ga ik die in een mooie volgorde zetten. Ik gebruik wel alle zenders die op die drie satellieten zitten, zijn er zo'n 1000. Ook heb ik een aantal favorietenlijsten waarin mijn meest bekeken zenders zitten. Zijn die in elk geval altijd makkelijk terug te vinden, al zitten de belangrijkste zenders toch vrij vooraan in het lijstje. Als er dan een nieuwe zender bijkomt zet ik die erbij waar ik wil (scan de transponder). Als er een zender van frequentie wisselt wissel ik die om met de oude. Moet wel zeggen dat ik soms lak heb aan al die wijzigingen op Hotbird enzo. Die zenders kijk ik toch zelden tot nooit...
SalimRMAF Geplaatst: 3 maart 2009 Auteur Geplaatst: 3 maart 2009 Maar.. er zijn ook "gecodeerde", interresante zenders die toch FTA zijn..? Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro - 9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36
Elwin Geplaatst: 4 maart 2009 Geplaatst: 4 maart 2009 Inderdaad, ook die voeg ik later nog toe. Zenders als Travel Channel, Croatian Music Channel & HRT-TV1 zijn altijd gecodeerd. Ook de RAI op Hotbird is soms dicht en dan heb je juist die zenders niet. Die moet je dan handmatig toevoegen. Is minder werk dan alle gecodeerde zenders van Hotbird te verwijderen volgens mij!
Hydraman Geplaatst: 7 maart 2009 Geplaatst: 7 maart 2009 Ik laat de ontvanger eerst alle FTA-zenders van Astra 1,2,3 en Hotbird inscannen en vervolgens voeg ik nog de kanalenlijst van CD toe (Fastscan).
Elwin Geplaatst: 11 maart 2009 Geplaatst: 11 maart 2009 Ja dat is ook een prima mogelijkheid. Zo deed ik het vroeger ook altijd met mijn Aston Wamba. Gewoon alles inscannen en dan de CDS-lijst erop zetten. Die zette automatisch alle Nederlandse zenders gerangschikt bij elkaar! Al is de zaplijst van CDS natuurlijk niet het je van het, maar dat is een beetje off-topic.
cookie monster Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 Maxdigital 220s , blind scan Humax HDCI 2000 , geen blind scan , dus transponder scan of in geval nieuwe frequenties / nieuwe SR in DVB-2 MPEG 2 of DVB(-2) MPEG 4 , ik check flysat C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen