Ga naar inhoud


[MaxDigital 225 HD-PVR Combo] Geen beeld met Seca3 kaartje


Elwin

Aanbevolen berichten

Sinds vanavond heb ik geen beeld meer op álle zenders van CDS met de nieuwe Seca3 kaart. Ik heb ruim twee weken lang gekeken naar de gratis kijkperiode maar nu doet ie dus niks meer. Heractiveren wil niet lukken. Nieuwste software voor de Seca3-kaartjes zit erin, dus daar kan het niet aan liggen.

 

Iemand tips om weer beeld te krijgen? Overigens op de oude Seca2-kaart wel gewoon beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: cornea
even in een " Canaldigitaal goedgekeurde ontvanger"
dan heb je binnen 5 minuten beeld.(raar maar waar)

Geen idee hoe het over een maand weer gaat.


Ik heb nu m'n oude Nokia-ontvangertje (volgens mij dezelfde als de Strong 8000) van onder het stof gehaald maar tot op heden nog geen beeld op de zenders. BVN etc. doen het wel. Moet ik voor die oude Nokia ook nog nieuwe software installeren om weer beeld te krijgen op de zenders?

Origineel bericht van: planetbitworld
Dit is een fout in de firmware.
Bij de clarke-tech is dit al opgelost maar de maxdigital loopt helaas weer achter met de firmware updates.


Dus er komt wéér nieuwe software aan dan? Deze software (1.18) zit er nog geen twee weken in... frown

Edit (14:06): hij is inmiddels ge-update. Heb weer beeld, maar moet ik dit nu elke maand doen om beeld te blijven houden? Lijkt me sterk...
Link naar reactie
Delen op andere sites

De auto update werkt niet goed van de seca 3 kaart.

Dus helaas ja er moet weer nieuwe firmware in.

Maar zo ingewikeld is dit plaatsen nu ook niet meer tegenwoordig.

Alleen zoals eerder aangegeven gaan de software updates bij maxdigital niet echt snel meer.

Maar gelukig komen ze tot op heden wel.

 

 

2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik durf niets meer stellig te beweren over de nieuwe smartcard , maar wil wel even mijn ervaringen tot nu toe kwijt .

- de nieuwe kaart werkte bij mij meteen met fw 1.18p

- ik heb niet meteen na ontvangst de nieuwe kaart ingebruik genomen maar ik meen me te herinneren dat dat in het weekend van 7-8 februari was.

- ik heb geen uitval gehad wat zou kunnen betekenen dat de puls die cds beweert te verstuurd te hebben om het tijdelijke pretpakket te verlengen bij mij wel gewoon is binnengekomen.

- ik heb ook nog even een oude fw versie 1.09 ingezet. Hiermee had ik ook wel beeld(???)

Dat had ik gedaan om iets te controleren. Ik heb nl afgelopen kerstmis mijn maxplus geruild met mijn broer die in Frankrijk woont omdat hij op zijn Nokia 9302s (canaldigitall goedgekeurd) geen volledige kanalenlijst meer kon binnenkrijgen,nl geen zenders met een sr van 27500, dus oa geen rtl's meer. Met Kerst was de laatste fw. voor de maxplus 2.12 , deze stond er dus op toen mijn broer de nieuwe kaart in de maxplus duwde.

Groot was mijn verbazing toen hij zei dat hij gewoon beeld had. Hoe dat nu verder loopt moet ik nog even afwachten maar begrijpen doe ik het niet.

Nu weer terug naar mijn Maxcombo.

-Vanacht is de kaart geupdate(geldigheidsdatum nu 5/5/2009). ik heb nog steeds het volledige pretpakket.( nu naast pakket 63 ook 57 en 62 ) ??

- Vanochtend heb ik mijn oude kaart weer in de ontvanger gestopt , deze is nu inderdaad ongeldig gemaakt

Ik heb dus helemaal geen beelduitval gehad. Dus over 1.18p heb ik niets te klagen betreffende werking met de nieuwe kaart.

hierbij nog even wat info van canaldigitaal van een ander forum over de de nieuwe smartcard en uitval na drie weken.:

 

"1) De nieuwe kaart staat nog niet in het abonnement, voor diegene die de kaart als eerste gekregen hebben staat dit gepland voor aankomende week.

Dan is het nieuwe smartcardnummer zichtbaar in bv. MijnCanalDigitaal.

 

Abonnees, waarvan het emailadres bij ons bekend is, ontvangen altijd een herinnerings email om de nieuwe kaart in de ontvanger te doen, voordat we de oude kaart definitief uitschakelen en onbruikbaar maken.

( Pas dus op met oude mediaguard 2 kaarten die aangeboden worden via het internet, grote kans dat deze niet meer werken!)

 

Daarom heeft heractiveren geen zin.

 

We hebben onze IVR op 0900-9323 en 9325 zo aangepast dat, wanneer men het nieuwe smartcard nummer opgeeft deze direct in het abonnement gezet wordt.

Kies hiervoor in het begin menu optie 2, geen beeld, vervolgens optie 1, geen beeld op NL zenders maar wel FTA. Dan in het volgende menu kies men voor optie 2, geen beeld. Dat is alles.

Heractivatie is daarna (de volgende dag, want de kaart wordt direct al

geactiveerd) mogelijk.

 

2)De reden dat de kaart de eerste weken wel beeld geeft heeft te maken dat , door het insteken van de kaart in de ontvanger de interne teller die de pre-view regelt, gestart wordt. Bij sommige ontvangers werkte ook dat niet doordat de software in de ontvanger niet juist is. Dit is bijvoorbeeld het geval met ontvangers die voorzien zijn van niet originele software, zoals Strong, Philips en Pioneer.

 

Om ervoor te zorgen dat er beeld blijft op de nieuwe smartcard totdat de werkelijke kaartwissel gebeurd, sturen we een signaal die de normale periode verlengd.

 

Naar nu blijkt wordt dit signaal niet verwerkt bij enkele merken ontvangers, zoals sommige SAB modellen en DigitallWorld. Ook sommige CI-modules doen dit niet. Dit probleem bestond ook al bij de bestaande smartcard, waardoor men elke maand zelf een her-activatie moest aanvragen. Dit is allemaal ontvanger en software gerelateerd."

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: planetbitworld
De auto update werkt niet goed van de seca 3 kaart.
Dus helaas ja er moet weer nieuwe firmware in.
Maar zo ingewikeld is dit plaatsen nu ook niet meer tegenwoordig.
Alleen zoals eerder aangegeven gaan de software updates bij maxdigital niet echt snel meer.
Maar gelukig komen ze tot op heden wel.



Dat vind ik het grootste minpunt. De software komt zo laat. Software in de ontvanger laden is geen probleem. Dat is zo gepiept, maar kom maar is met nieuwe software... Dat duurt bij MaxDigital altijd wel een tijdje... frown
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...