Gast pwiel Geplaatst: 3 maart 2009 Geplaatst: 3 maart 2009 Ik heb sinds enkele weken last van storing bij de ontvangst via schotel van NL 1, 2 en 3. De overige zenders en BVN geven geen problemen. Wanneer ik de voeding van mijn telefoon eruit haal, is ook de storing verholpen. Alleen raar dat het niet op de commerciele zenders stoort. Wat zijn de opties / mogelijkheden om deze storing te omzeilen, behalve dagelijks de stekker uit de telefoon trekken?
Moderator ceesv Geplaatst: 3 maart 2009 Moderator Geplaatst: 3 maart 2009 Ned 1,2 en 3 zitten op een andere transponder (frequentie) als de andere door jou genoemde zenders. Je dect telefoon gebruikt een frequentie, de stoort op de ned. zenders. Wat je kunt doen, is een kabel gebruiken met een betere afscherming, en/of de dect telefoon en basis station verder weg te zetten van je sat. ontvanger. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast pwiel Geplaatst: 6 maart 2009 Geplaatst: 6 maart 2009 Dank voor de snelle reactie. Ik blijf het een vreemde situatie vinden. Sinds een week of twee is er constant storing. Ik heb een klein huis en zelfs als ik de telefoon aan het andere eind van de kamer aansluit heb ik deze problemen. Ook een andere telefoon helpt niet. Wat voor kabel zou ik hiervoor nodig hebben?
Moderator ceesv Geplaatst: 6 maart 2009 Moderator Geplaatst: 6 maart 2009 Ik weet niet wat voor kabel je op dit moment aan je ontvanger hebt hangen. Maar doorgaans helpt het, wanneer je een goede kwaliteit satellietkabel gebruikt. (Geen bouwmarkt kwaliteit) Dit is een kabel met een gevlochten en folie afscherming. Ook lassen en koppelingen halverwege de kabel kunnen storend werken. Verder kan het zijn, dat je kabel niet goed in de connector zit, waardoor de afscherming teniet gedaan wordt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen