marnik Geplaatst: 4 maart 2009 Geplaatst: 4 maart 2009 Heb een nieuwe schotelantenne aangekocht maar ik zou die graag draaibaar maken. De schotel heeft een diameter van 1.20 m . Kan iemand mij een goeie tip geven welke motor ik best zou aanschaffen ?? Er zijn er verschillende op de markt maar ik moet hier bij vermelden dat mijn schotel nogal aan de zware kant is . Alvast bedankt voor de tips Grtz Marnik
Fatfreddy Geplaatst: 4 maart 2009 Geplaatst: 4 maart 2009 Voor dat formaat schotel is mijn optiek een 36v. H2H motor of een polarmount met actuator het beste vooral omdat de schotel zoals je aangeeft nogal aan de zware kant is. Dit houd dan wel in dat je dan ook nog besturingsunit bijvoorbeeld een Vbox2 voor dit soort motoren dient aan te schaffen.
vGnp Geplaatst: 4 maart 2009 Geplaatst: 4 maart 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Een Stab HH120 trekt dat makkelijk hoor, heb je nog usals ook Voor zover ik weet staat het 120 deel in de naam ook voor 1 meter 20 (max)Google is your friend vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
alleyoop Geplaatst: 4 maart 2009 Geplaatst: 4 maart 2009 De HH120 gaat inderdaad tot 1,20m maar het maximaal toegelaten gewicht is 17kg en dan denk ik dat bijna alle glasvezelschotels uit de boot vallen.
Big fellow Geplaatst: 4 maart 2009 Geplaatst: 4 maart 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: alleyoop De HH120 gaat inderdaad tot 1,20m maar het maximaal toegelaten gewicht is 17kg en dan denk ik dat bijna alle glasvezelschotels uit de boot vallen. Hoe bedoel je dat? een 120 alu schotel weegt toch geen 17 kg Ik draai er een Gregorean 90cm mee rond, zonder pijn Er staat toch duidelijk een verwijzing naar glasvezel schotels... Ongetwijfeld zal een alu schotel veel lichter zijn maar een SMC ("glasvezel") schotel is dat niet... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Big fellow Geplaatst: 4 maart 2009 Geplaatst: 4 maart 2009 Je snapt niet waarom een SMC schotel van 120cm niet zal gaan op een HH120? Misschien omdat een SMC schotel van 120cm zwaarder is dan 17kg? Een 120cm schotel van Visiosat weegt 23kg... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
wammeswaggel Geplaatst: 4 maart 2009 Geplaatst: 4 maart 2009 In ons winderig landje lijkt het mij niet erg verstandig een HH120 maximaal te belasten: zij zijn weliswaar vrij goedkoop, maar als ie op een moeilijk toegangbare plaats staat...... Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
alleyoop Geplaatst: 4 maart 2009 Geplaatst: 4 maart 2009 Origineel bericht van: Big fellow Je snapt niet waarom een SMC schotel van 120cm niet zal gaan op een HH120? Misschien omdat een SMC schotel van 120cm zwaarder is dan 17kg? Een 120cm schotel van Visiosat weegt 23kg... Inderdaad, op het forum van Sadoun las ik het relaas van iemand die het geprobeerd had met een metalen schotel van 120cm en ondanks het gewicht van 17kg (limiet voor deze motor) kreeg ie hem niet meer omhoog vanuit zijn uiterste oost-of west positie. Die kerel heeft het wel kunnen oplossen door de beugel achteraan de schotel te vervangen door een zelfgemaakte constructie met een houten plankje zodat de schotel dichter bij de motorarm kwam.
Gerdy Geplaatst: 5 maart 2009 Geplaatst: 5 maart 2009 Origineel bericht van: marnik Heb een nieuwe schotelantenne aangekocht Welk Merk? Is hij voorzien van een polarmount of niet? Gerdy
marnik Geplaatst: 6 maart 2009 Auteur Geplaatst: 6 maart 2009 Sorry voor de late reactie Mijn schotel is van het merk Gessat.Verder staat er niets op dus geen polarmount of iets dergelijke. Ik moet dus met deze schotel alles juist plaatsen via de beelden of met mijn ontvanger (maxplus 2100s) Wat het gewicht betreft moet ik de schotel toch weer van de mast halen en effen ééns wegen. Ik weet wel dat het een zwaar geval is. Zal het hier dan effen door geven. Wel vrees ik dat ik goed zal mogen uitkijken voor de aankoop van een motor. Grtz
marnik Geplaatst: 6 maart 2009 Auteur Geplaatst: 6 maart 2009 Sjaak , dit zijn de volgende gegevens die ik gevonden heb : GES van 120-3 offset antenne , gewicht heb ik zelf gewogen en die is 12.300 kg op een digitale weegschaal . Dacht dat die veel zwaarder was . Wat denkt u Sjaak ???? een verkeerde aankoop ??? Alvast dank voor de tips Groetjes Marnik
marnik Geplaatst: 6 maart 2009 Auteur Geplaatst: 6 maart 2009 Sjaak , bedankt voor de tips . Groeten Marnik
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen