Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb volgende configuratie draaien:

- HUMAX HDCI-2000 met laatste update software

- Technisat Mult-Antenne met meerdere ingebouwde LNB's

- TV Vlaanderen basispakket

Deze configuratie kan Astra 1-2-3 en Hotbird ontvangen.

Voordeel: Werkt stabiel (sinds Humax software ipdate), kan één HD ontvangen en kan ook de engelse filmkanalen ontvangen.

Nadeel: op een paar spaanse radio zenders die ik hiermee niet kan ontvangen en ik mis de TV Vlaanderen menu structuur

Ik heb me gisteren een Philips DSR7121 gekocht om de nadelen weg te werken. Heb direct software update doorgevoerd.

Wat blijkt:

- Voordeel: ik kan nu de Spaanse radiozenders Radioole en M-80 ontvangen. Dat is mooi !

- NAdeel : Eén HD is niet te ontvangen

- Nadeel : ik kan geen Engelse zenders mee ontvangen

- Nadeel : ik kan geen hotbird zenders ontvangen - maar dat vind ik niet erg

Ik heb met TV Vlaanderen helpdesk contact opgenomen

- ze vertelden me dat Eén HD sinds kort uit het basispakket gehaald is ?

- voor verdwijnen Engelse zenders (vanaf 900 in hun TV Vlaanderen lijsje) is er vooralsnog geen verklaring, ze vermoedden dat mijn antenne een probleem heeft

Ben het hier niet mee eens, indien ik mijn "oude" Humax aansluit, werken de Engelse zenders (ik bedoel Film4, More 4 etc...) wel weer

Wie heeft een antwoord op de vraag wat ik moet doen om met de Philips DSR 7121 alsnog de Engelse Filmzenders te ontvangen.

Technisat Multitenne

DM800

----

Geplaatst:

Ik heb zoeven met mijn (vriendelijke) leverancier , ***geen-reclame*** te Kermt Hasselt gebeld. Ze moet het eens nakijken, maar ze vermoedt dat het misschien te maken heeft met de DiSEqC setting van mijn Technisat Multytenne te maken heeft.

Kan iemand dit beamen dat dit het probleem zou zijn ?

Wat kan ik doen ? frown

Technisat Multitenne

DM800

----

Geplaatst:

Werd zoeven telefonisch door TV VLaanderen technicus gecontacteerd ivm het hierboven geschetste probleem

We hebben een paar testen gedaan, configuratie gecontroleerd en probleem is inderdaad reel, de Engelse zenders (vanaf 900 in TVV lijst zijn niet te ontvangen)

TVV technicus gaf aan dat er inderdaad wat probleempjes zijn met de ontvangst van de Britse zenders in combinatie met de Philips DSR7121. Hij gaf me ook aan dat met de nieuwe software update (in april 2009) dit euvel zou moeten opgelost zijn

Was in elk geval aangenaam verrast om getelefoneerd te worden door TVV-technicus

Technisat Multitenne

DM800

----

Geplaatst:

moest je niet hier eens rondneuzen?

de philips jongens

die zullen best wel kunnen helpen met dergelijke vraagstukken, daar ze er meer ervaring mee hebben dan de gemiddelde sat4all lezer / lid

overigens lijkt het me zoals je het beschrijft een absoluut rampapparaat met die beperkingen en bovendien nog TVV's moedeloze opmerking dat het eind april zou zijn opgelost

dat mag je dan inderdaad hopen

chiao

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

• Moderator
Geplaatst:

Ik denk dat de ontvangst van de spaanse radiozenders op de Humax 2000 gemakkelijker te realiseren is.

Een Philips satontvanger met goedgekeurde software zal best werken voor mensen die alleen de nederlandse/vlaamse zenders willen zien, maar of het je gaat lukken met je andere wensen??

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Beste Cees,

Ik heb inmiddels de Philips ontvanger terug naar de winkel gebracht en heb mijn geld teruggekregen....het ging echt niet goed

Ik blijf dus bij mijn HUMAX....als je me kan helpen om de Spaanse radiozenders op mijn HUMAX te vinden ben ik je dankbaar

Groet

Technisat Multitenne

DM800

----

• Moderator
Geplaatst:

Ik zal morgen eens kijken wat ik kan doen.

Ik meld mij.

Groet, Cees (V)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen