Ga naar inhoud

Skystar2 en legaal Canaal digitaal kijken.

Aanbevolen berichten

Gast SamTheSecond12
Geplaatst:

Beste lezers,

Graag wil ik legaal canaal digitaal kijken met mijn skystar2 pci kaartje zonder CI. Wie kan mij opweg helpen? Wat moet ik aanschaffen? Bedankt voor de moeite.

Groet Newbie SamTheSecond

Gast SamTheSecond12
Geplaatst:

Beste,

Een Phoenix card reader.... heb je hier ervaringen mee? ik heb er het e.e.a. al over gelezen. Maar moet eerlijk bekennen dat het voor mij een lastige klus lijkt. Gaarne je reactie.

Met vriendelijke groet,

SAM

Geplaatst:
Origineel bericht van: Getyours2008
ahah ik lees het verkeerd pci zonder ci.

Maar de CI kan je los kopen of je kan een usb CI gebruiken
`

Het antwoord staat er toch in een phoenix kaartlezer zonder ci.
Dan moet je softwarematig de kaart aansturen met de plugin "Poor man's cam" en hier heb ik het werkend gehad maar ben er tijden mee bezig geweest voor het werkte.

Uiteraard is het het handigst als je een pc hebt met een seriele aansluiting daar moet de kaartlezer aan hangen. laugh
Geplaatst:

Je kan ook heel eenvoudig newcs op windows draaien, en dan met wincscs je skystar eenvoudig inloggen op je eigen server. volledig legaal.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

Zoals Lamlo en Aaart44 aangeven is een Phoenix compatible programmer een prima oplossing om een CD smartcard te gebruiken met een PCI of USB DVB kaart die geen CI heeft.

De meeste bruikbare cardreaders hebben een serieele koppeling met de PC maar er zijn ook bruikbare USB readers. Wel moet de DVB software die je gebruikt plugins ondersteunen en in dit geval de PoorMansCam van JoshyFun. DVB programma's als ProgDVB en DreamDVB doen dit. Met DVBviewer werkt niet zondermeer, maar het schijnt wel te kunnen met een extra plugin.

Als je gebruik wilt gaan maken van HTPC software zoals mediaportal dan kun je beter met de plugins uit de cardsharing gaan werken zoals Fransb al aangaf.

Al deze oplossingen kosten het nodige zoek en probeerwerk, maar ze zijn heel bruikbaar. Ik heb met veel DVB kaarten met CI getest, maar val steeds weer op de PoorMansCam terug omdat die voor mij het beste werkt. Hierbij aangemerkt dat ik alleen met ProgDVB en DVBdream werk.

De PoorMansCam vindt je op de site van Joshyfun. Voor mij werken de Infinity USB Phoenix en de Inifinity Unlimited goed.

In tegenstelling tot de naam heeft de USB Phoenix een serieele koppeling en betrekt deze zijn voeding uit de USB. De Unlimited kan, met een goede driver, alleen via de USB gebruikt worden. Er zijn ook een aantal andere cardreaders en smartmouses die bruikbaar zijn Zo gebruik ik op dit moment de GEMPC410 cardreader die het prima doet. Als je er een nodig hebt, pm mij dan maar even.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Groot extra voordeel van een Phoenix met Poormanscam is dat je zo'n 100 euro uitspaart (want je hoeft geen CI-module en CAM te kopen).

Zo'n Phoenix-lezer kun je zelfs geheel zelf maken, als je kunt etsen en solderen. Dan kost het je slechts een tientje.

Ik heb ooit eens op dit forum een link met bouwbeschrijving gegeven, maar die is waarschijnlijk met de aanpassingen verdwenen.

882342-phoenixinterface.zip

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.