Marco Veluwe Geplaatst: 4 maart 2009 Geplaatst: 4 maart 2009 Ik kom tot de conclusie dat alle PVR receivers die gecodeerd op kunnen nemen met Seca3 een probleem hebben. Het lijkt er sterk op dat er nu niet meer elke maand een coderingswissel verzonden wordt maar elke 2 dagen. Hierdoor zijn gecodeerde opnamen na 2 dagen waardeloos geworden. Dit is alleen te voorkomen na 1 dag te decoderen, maar dit is toch wel heel erg kort. Omdat het met de codering te maken heeft lijkt het er op dat dit voor alle merken PVR-receivers geldt die gebruik maken van CD-codering. Hij is fijn !!!! Humax iCord / Grundig DSR3735 / PowerCamPro 2.04 2x Triax 88cm / ALPS Quad BSTE4_101B 2x / Smart Tit Twin 2E-TTG 2x / Spaun DiSEqC 212F 411F Hotbird-Astra1-Astra3-Astra2-Eurobird
Gast Paullo Geplaatst: 4 maart 2009 Geplaatst: 4 maart 2009 CDS maakt publiciteit - op een ander forum - met de verbeteringen die deze kaart heeft, meer bepaald veelvuldiger kaartupdates zodanig dat je sneller beeld hebt (alsof na 5 seconden beeld of na 3 seconden beeld iets wijzigt) Daardoor moet je blijkbaar wel onmiddellijk gecodeerde opnames decoderen. Greets
fransken Geplaatst: 5 maart 2009 Geplaatst: 5 maart 2009 dan hebben bv de topfield gebruikers een groot probleem de 4000 en de 5000 serie neemt haast altijd gecodeerd op ik hoop dat topfield hier iets aan gaat doen als dit klopt XT9200 / 5000 , XP1000 OPENPLI 4.0VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1ufSYNOLOGY DS1512 3TB REDS
Rekordc Geplaatst: 5 maart 2009 Geplaatst: 5 maart 2009 Lijkt wel Irdeto, ik moet de kaartjes elke week in een originele ontvanger updaten. Dit is voor mij een reden om aan een overstap naar seca te gaan denken, maar als nu blijkt dat met deze nog vaker geupdate moet worden toch maar niet. Rekordc Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi
Littlesat Geplaatst: 5 maart 2009 Geplaatst: 5 maart 2009 Het wordt nog erger dan Irdeto. CDS kan dit zelfs elke minuut updaten als ze willen. Het wordt dus tijd voor de TopFields dat ze gedecodeerd kunnen gaan opnemen. Als dit hardware matig niet kan dan hebben deze gebruikers een probleem. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Murdock Geplaatst: 5 maart 2009 Geplaatst: 5 maart 2009 Het is niet zo dat de codes worden vernieuwd maar dat de EMM/ECM's van een dag oud worden geweigerd door de kaart. Ik heb begrepen dat CDS een oplossing hiervoor zoekt. Zeker nu ze de 8100 hebben goedgekeurd die niet eens auto-decoding heeft. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Rico H Geplaatst: 5 maart 2009 Geplaatst: 5 maart 2009 Origineel bericht van: fransken dan hebben bv de topfield gebruikers een groot probleem de 4000 en de 5000 serie neemt haast altijd gecodeerd op ik hoop dat topfield hier iets aan gaat doen als dit klopt Met de 5000 serie in combinatie met de Silverline tap (= geweldig !) kun je elke nacht automatisch een gedecodeerde kopie maken.. Helaas kan dit niet voor de 4000 serie, dus als het niet wordt opgelost door CD of Topfield, dan krijg ik nog heel wat uit te leggen aan mijn ouders en schoonouders.. Rico Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e
Littlesat Geplaatst: 6 maart 2009 Geplaatst: 6 maart 2009 Het word nog leuker als CDS de keys om het uur gaat upgraden.... zoals feitelijk bij Irdeto-II gebeurt. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Rico H Geplaatst: 11 maart 2009 Geplaatst: 11 maart 2009 Origineel bericht van: Rico dus als het niet wordt opgelost door CD of Topfield, dan krijg ik nog heel wat uit te leggen aan mijn ouders en schoonouders..Rico Mijn schoonouders hebben intussen boos naar CD gebeld met de opmerking dat hun Topfield 4000PVR door deze kaartwissel een paar dagen na opname dit niet meer kunnen bekijken. Reaktie van de CD-medewerker was dat: - je een update moest doen want Topfield zou een firmware update klaar hebben staan. Dit klopt echter niet, ik heb op de Topfield-website en OTA gecheckt en er is geen nieuwe firmware - terug naar de leverancier moet gaan met een klacht Alsof die je kan helpen, behalve dat ze je een nieuwe ontvanger zouden kunnen verkopen - ze je adviseren een gecertificeerde ontvanger te kopen. Ik heb ergens gelezen dat gecertificeerde ontvangers ook lang niet allemaal de mogelijkheid bieden automatisch een (gedecodeerde) kopie te maken Ik ben maar begonnen met het uitleggen hoe ze handmatig een kopie kunnen maken, maar dit is natuurlijk niet ideaal, helemaal niet als je bijvoorbeeld op vakantie gaat. Rico Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e
Littlesat Geplaatst: 12 maart 2009 Geplaatst: 12 maart 2009 Voor een gecertificeerde ontvanger vind ik CDS/TVV mede verantwoordelijk dat alles goed gaat. Echter dit biedt nog geen garantie (het Strong voorbeeld met de fastscan bug) waar CDS/TVV de certificatie heeft moeten intrekken, iets wat toch uiteindelijk goed gekomen is. Voor niet gecertificeerde ontvangers mag je toch wel echt terug gaan in dit geval naar TopField zelf. Alleen hun kunnen dit oplossen. Hier heeft zelfs CDS/TVV niet de macht een machtiging of zo in te trekken. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Rico H Geplaatst: 12 maart 2009 Geplaatst: 12 maart 2009 Ok, maar tot voor kort was er geen enkel probleem en werkte het bekijken van een oudere opname gewoon goed als het tenminste in dezelfde maand gebeurde. Nu veranderen zij de codering en ontstaat ineens dit probleem. Op een ander forum las ik dat CD zich hiervan vooraf niet bewust was; zij waren over deze problemen zelf ook verbaasd en moesten eerst bij het coderingsbedrijf navragen hoe dit kon... Daarna meldden zij dat dit helaas niet anders kan en dat je maar een automatische instelling voor decodering op je ontvanger moet maken. Ik vrees dat Topfield, maar ook andere ontvangerproducenten, geen nieuwe software zal ontwikkelen voor hun oudere types, zoals de 4000PVR. Dus er zit niets anders op dan opnames snel te bekijken of te kopieeren.. Ook niet echt ideaal als je op vakantie bent.. Rico Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e
Mister HaCk Geplaatst: 12 maart 2009 Geplaatst: 12 maart 2009 Ja oorzaak is dat vroeger elke maand de key gewijzigd word, nu is dat onregelmatig maar zèker 1 keer in zoveel uur. Hierdoor raak je dus je encryptie key kwijt die je nodig hebt om een opname te decoderen. Tevens is ook zo dat de recht hebbende dit ook niet wilt!! Dat je via 1 abonnement 2 kanalen kunt bekijken, al is 1 opgenomen en later gedecodeerd.
Littlesat Geplaatst: 13 maart 2009 Geplaatst: 13 maart 2009 Citaat: Ik vrees dat Topfield, maar ook andere ontvangerproducenten, geen nieuwe software zal ontwikkelen voor hun oudere types, zoals de 4000PVR. Buiten het softwarematige moet het ook nog hardwarematig mogelijk zijn om feitelijk twee zenders tegelijkertijd te kunnen decoderen... Dus er is zelfs een kans dat het helemaal niet mogelijk is. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Rico H Geplaatst: 13 maart 2009 Geplaatst: 13 maart 2009 Origineel bericht van: Littlesat Buiten het softwarematige moet het ook nog hardwarematig mogelijk zijn om feitelijk twee zenders tegelijkertijd te kunnen decoderen Ok, dat zou helemaal mooi zijn. Als je een kopie handmatig maakt, dan decodeert ie op dat moment. Softwarematig moet het mogelijk zijn dat je een instelling kunt maken dat ie automatisch (bijv. elke nacht) een kopie maakt van een opname. Voor deze mogelijkheid lijkt me een softwarematige uitbreiding voldoende. Rico Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e
Eduard07 Geplaatst: 13 maart 2009 Geplaatst: 13 maart 2009 Origineel bericht van: Rico H Softwarematig moet het mogelijk zijn dat je een instelling kunt maken dat ie automatisch (bijv. elke nacht) een kopie maakt van een opname. Voor deze mogelijkheid lijkt me een softwarematige uitbreiding voldoende. Rico Achterhoedegevecht? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen