Ga naar inhoud


[TF7710PVR] [7710HDPVR] Welke LAN Functionaliteit is er beschikbaar?


Gast UltraLinuz

Aanbevolen berichten

Gast UltraLinuz

Zojuist een leuke tweede hands 7710HDPVR aangeschaft.

 

Als onschuldige burger verwacht ik met een LAN aansluiting wat meer functionaliteit dan alleen de firmware over internet te kunnen updaten.

 

Kan ik dat apparaat niet aan een Windows Share of Samba Server hangen om films die ergens op mijn PC staan af te spelen. Copieeren via een USB disk lijkt mij niet helemaal van deze tijd.

 

Zijn er verder nog wat slimme programma's beschikbaar zoals bijv. een EPG die wat verder kijkt dan de dag van morgen.

 

De interface en gebruikershandleiding zijn een nogal summier op dit punt, maar ik vermoed dat er meer is onder de motorkap.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom op het forum.

De vragen zijn heel simpel te beantwoorden.

In volgorde van de vraagstelling:

 

Nee, voorlopig nog niet

Nee

Nee

Het is maar wat je onder de motorkap verwacht.

 

Met het antwoord van 3 keer Nee zal je misschien niet blij zijn maar ik veronderstel dat een onschuldige burger zich eerst goed oriënteert alvorens hij een leuke 2e hands apparaat koopt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Welkom op het forum.
De vragen zijn heel simpel te beantwoorden.
In volgorde van de vraagstelling:

Nee, voorlopig nog niet
Nee
Nee
Het is maar wat je onder de motorkap verwacht.

Met het antwoord van 3 keer Nee zal je misschien niet blij zijn maar ik veronderstel dat een onschuldige burger zich eerst goed oriënteert alvorens hij een leuke 2e hands apparaat koopt.

Hadden wij dat ook maar gedaan toen we een nieuwe kochten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: UltraLinuz
Zojuist een leuke tweede hands 7710HDPVR aangeschaft.

Als onschuldige burger verwacht ik met een LAN aansluiting wat meer functionaliteit dan alleen de firmware over internet te kunnen updaten.

Kan ik dat apparaat niet aan een Windows Share of Samba Server hangen om films die ergens op mijn PC staan af te spelen. Copieeren via een USB disk lijkt mij niet helemaal van deze tijd.

Met de nieuwste firmwares is het mogelijk om via een FTP-verbinding (of via een half werkende http-verbinding) bestanden te up- en downloaden.
Citaat:

Zijn er verder nog wat slimme programma's beschikbaar zoals bijv. een EPG die wat verder kijkt dan de dag van morgen.

Nee, in de nieuwste firmware is wel een MediaHighway EPG beschikbaar, maar die is nauwelijks bruikbaar. In Korea vinden ze het blijkbaar teveel geld om een developer naar Europa te sturen om zo de boel te testen/fixen. Dure apparaten zijn toch alleen maar voor zeurpieten die teveel geld hebben en anders over andere dingen klagen.
Citaat:


De interface en gebruikershandleiding zijn een nogal summier op dit punt, maar ik vermoed dat er meer is onder de motorkap.

Dat vermoed ik ook, en dat merk je ook wel na elke firmware update. Het valt me alleen tegen dat er zo slecht problemen gefixt worden en dat er nog steeds geen TAP-ondersteuning is, of iets van gelijke strekking voor deze decoders.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast UltraLinuz

Hmmmm de Http interface is in elk geval wat. Niet echt praktisch als je eerst je films moet uploaden, maar 't is in elk geval wat.

 

Maar er is dus nog steeds geen normale oplossing voor je EPG. In Duitsland had je altijd 3 weken vooruit je EPG, maar blijkbaar zit CanalDigitaal nog steeds als moeder kloek op haar eitjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hadrian

Nee, in de nieuwste firmware is wel een MediaHighway EPG beschikbaar, maar die is nauwelijks bruikbaar. In Korea vinden ze het blijkbaar teveel geld om een developer naar Europa te sturen om zo de boel te testen/fixen. Dure apparaten zijn toch alleen maar voor zeurpieten die teveel geld hebben en anders over andere dingen klagen.


De MHW EPG werkt wel op andere Topfields, maar op de 77x0HDPVR is het inderdaad droevig. Dus TF heeft wel degelijk werkende code voor andere modellen in huis, als ze daar nu eens naar kijken voor een nieuwe FW versie voor de 77x0 dan wordt het misschien nog wat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast UltraLinuz

We zullen ze eens even een mail sturen met een change request. Wie weet met een volgende release want dat is toch wel erg lekker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...