Ga naar inhoud


Kan ik de seca3 kaart weigeren?


aphap

Aanbevolen berichten

Ik lees alleen maar vreselijke dingen over het nieuwe kaartje.

Ik heb tot nu toe nog steeds mijn oude seca2 kaart.

 

Daarom vroeg ik me af of het mogelijk is om deze seca3 kaart te weigeren en gewoon met seca2 door te gaan.

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: aphap
Ik lees alleen maar vreselijke dingen over het nieuwe kaartje.
Ik heb tot nu toe nog steeds mijn oude seca2 kaart.

Daarom vroeg ik me af of het mogelijk is om deze seca3 kaart te weigeren en gewoon met seca2 door te gaan.

Tuurlijk smile Alleen heb je dan binnenkort geen beeld meer.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aphap
Ik lees alleen maar vreselijke dingen over het nieuwe kaartje.
Ik heb tot nu toe nog steeds mijn oude seca2 kaart.

Daarom vroeg ik me af of het mogelijk is om deze seca3 kaart te weigeren en gewoon met seca2 door te gaan.


Bij mij is de Seca 2 kaart al uitgeschakeld en de Seca 3 kaart werkt probleemloos. Dus er is er in ieder geval één in dit land waar het goed gaat. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nummer 2 meld zich.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Nummer 2 meld zich.


Na kleine probleempjes mag nummer 3 zich ook melden. Werkt prima. Heb alleen nog de gratis kijkperiode, dus ik weet niet of het na die periode nog werkt. Maar op dit moment geen problemen. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dat wel beantwoorden. De eerste 3 wkn staat de kaart pre enabled. Daarna moet deze in het abonnement gezet worden. Dat wil zeggen niet alleen een nieuwe key (maandelijke verlenging) maar ook wat extra gegevens die eenmalig op de kaart worden geschreven. De vraag is of jouw ontvanger of softcam dat ondersteund.

 

Overigens voor de mensen die willen dat hun seca2 kaart blijft werken tot de eind datum in de kaart is het misschien verstandig een blocker te gebruiken.

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

in iedergeval bij de mensen die een softcam gebruiken en ook div ontvangers, maar goed dit is uiteraard niet voor iedereen bedoeld.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Alleen als ze eind van het jaar stoppen met Seca 2,


Is het dan zo dat je je updates nog kan halen met je oude kaart tot eind dit jaar? (mits je de nieuwe nog niet gebruikt heb natuurlijk)
Of is het nu zo dat de update van april al niet meer verzonden wordt naar de oude kaart?

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

[Off Topic mode aan/]

Met een blokker hou je alles tegen wat CDS naar de kaart wil sturen.

Dus ook geen nieuwe key's meer voor je seca2 kaart maar CDS kan je kaart ook niet uitschakelen...

 

Je houd dus beeld totdat de key's verlopen zijn en dat is zo ongeveer de datum van geldigheid op je seca2 kaart.

Nu ka het best zijn dat CDS stopt met nieuwe key's versturen voor de seca2 kaart.

Zij zijn toch van plan om de seca 2 kaarten na 3 weken na ontvangst van je seca3 kaart uit te schakelen.

Er is dus een gerede kans dat je door gebruik van een blokker tot het definitieve einde van seca2 kan kijken.

Gezien de probs met het administratieve systeem van CDS met seca3 en het wel of niet moeten bijbetalen voor de seca3 kaart voor zeker 70% van de abonnee's van CanalDigitaal kan het uitschakelen van seca2 nog wel even duren ...

[On Topic mode aan]

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ook hier de nieuwe kaarten ontvangen. Werken ook prima in de pre-activatiestand. Het hele verhaal wat de volledige Seca-3 zal doen eind dit jaar is een beetje koffiedeik kijken.

 

Kan me nog herinneren uit de Irdeto tijd dat er een hele tijd 'soft gecodeerd' werd en er later steeds meer functies uit de kaart gebruikt naarmate het algoritme bekend werd. Zou zomaar kunnen dat dat bij Seca 3 ook gebeurd.

 

Ik sluit me aan bij de groep die zegt: 'We zien het wel als Seca 3 volledig geimplementeerd wordt'. Mensen met EMU boxen *kunnen* dus nog voor onaangename verrassingen komen te staan. Maar het *hoeft* natuurlijk niet!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...