Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi Satters,

Ben in het bezit van een Samsung LE40A786 LED, maar nu wil ik een Blueray speler kopen maar dan voor je PC, welke is aanteraden voor zowel branden en afspelen, welke kabels heb je nodig voor HDMI weergave is deze weergave net zo goed als een standalone BLue rayspeler? kan je met een Blue ray speler ook gewone DVD branden en afspelen?

Misschien te veel vragen in een keer ...

Bedankt

Pinnoes

VU+ solo 4K/  atmolight

Geplaatst:

Een blu-ray speler op je pc sluit je hetzelfde aan als je dvd speler. Voor aansluiten op je tv is het beste om ook een grafische kaart te hebben die een hdmi uitgang heeft.

Je kunt met een blu-ray brander ook dvd's en misschien ook cd's branden.

Kwaliteit is hetzelfde als standalone.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Geplaatst:

Ik zou me gaan orienteren op een HTPC.

En het is te hopen dat die HTPC niet net zo goed is als een standalone speler. Die zijn namelijk bagger.

Een HTPC met een goede grafische kaart met hardware versnelling en post-processing geeft een veel beter resultaat dan standalone spelers.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb hier nog een blu-ray brander werkloos liggen, ik speel alle hd films gewoon rechtstreeks van de laptop af.

Even de hdmi kabel in de laptop en gaan.

Enige nadeel is de fan die flink loopt te blazen.

Geplaatst:

Misschien je programma eens beter instellen (of ander programma) en zorgen dat je videokaart het decoderen doet. Dat ontlast je processor en is de ventilator niet zo rumoerig

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Dat gaat wel helpen, het zal alleen niet in je portable zitten.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:
Origineel bericht van: paqbro
Dat gaat niet helpen.

Onzin elke moderne videokaart ondersteunt DXVA(2). Dwz dat mpg, vc1, h264 en nog een paar videoformaten gedecodeerd worden door de videochip. Bij ATi heet dit bijvoorbeeld UVD(2). Zelfs met een goedkope celeron kun je dan op je gemak een Blu Ray film afspelen.

Hier een leerzaam artikeltje om met Mediaplayer Classic de boel hardware matig te versnellen... let ook eens op de grafiekjes qua processorbelasting.

klik

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Mijn laptopje kan 1080p met gemak aan, ik geloof alleen niet dat ik door andere instellingen minder koeling nodig heb.

Ook mijn grafische kaart wordt warm.

Overigens wel een interessante link, ben hem nu aan het lezen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: paqbro
Mijn laptopje kan 1080p met gemak aan, ik geloof alleen niet dat ik door andere instellingen minder koeling nodig heb.
Ook mijn grafische kaart wordt warm.

ja dat zou kunnen in een laptop. Mijn processor belasting zakt nagenoeg naar 0. Hoewel die meer dan krachtig genoeg is.

Geplaatst:

Afspelen van mkv bestanden doe ik nu met mediaplayer classic, heb de instellingen staan zoals in de door jou gegeven link beschreven.

De fan gaat nog wel flink te keer, maar net 1 tandje lager.

Iets anders:

Blu-ray speel ik met powerdvd af, nadat ik een image laad op een virtuele speler d.m.v. Alcohol 120%. Speelt ook vloeiend af en natuurlijk super beeld.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen