Ga naar inhoud

satteliet kabel koppelen aan distributie kabel

Aanbevolen berichten

Gast johanmoni
Geplaatst:

goede middag

wij hebben vorige week een huis gekocht,nu volgend probleem

op alle slaapkamers en living is distibuti aanwezig kan ik deze doorlinken naar satteliet zijn er dingen op de markt waarmee ik dit kan doen nu staat er een blokje waar de vier aansluitingen van distrie op aangesloten zijn

gt johan

Geplaatst:
Origineel bericht van: johanmoni

op alle slaapkamers en living is distibuti aanwezig kan ik deze doorlinken naar satteliet zijn er dingen op de markt waarmee ik dit kan doen nu staat er een blokje waar de vier aansluitingen van distrie op aangesloten zijn

Ik vermoed dat daar waar de kabel binnenkomt er een switch is (blokje?) met 4 kabels die vertrekken naar 4 kamers...
Als het zo is, dan kun je inderdaad een coax (of meerdere indien er meerdere van de schotel komen) aankoppelen op kabels die in de muur zitten en naar de kamers lopen waar je sat wil hebben. Echter moeten de distributie-stekkerdoosjes (TV - RADIO) in de kamers er uit en vervangen worden door specifieke voor satelliet (met F-connector aansluiting).
Het is dus niet zo dat je één kabel van de schotel kan aansluiten op "het blokje" en denken dat je nu sat-signaal hebt in de 4 kamers :D

Gerdy

Geplaatst:

Inderdaad, ik had ook 2 kamers met coax achter een voorzetwand en om niet alles te moeten openbreken heb ik de wandcontactdoos vervangen door een sat-model en de kabels komende van de parabool naar de oude verdeeldoos gebracht waar ik ze met 2 F-connectoren en een tussenstukje aan mekaar heb gezet.

• 2 jaren later...
Geplaatst: (aangepast)

Goedemiddag.

Ik plaats in dit topic, omdat ik soortgelijke vraag heb.

Ik ga schotel plaatsen, afstand van tuner -> lnb is 25 meter.

Nu heb ik al een kabel van 20 meter.

Ik wil die dus gebruiken, en je raad het al, ik wil twee kabels koppelen met f-connector(draai) en 2x fconnector female busje.

Nu vraag ik mij af, dempt dit heel veel in signaal, of is het wel te doen? (dus dmv f-connector -> busje -> f-connector)

aangepast door Jeroensky

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen