Ga naar inhoud


aandrijfriem volvo66?


Gast Ronaldinho-

Aanbevolen berichten

Gast Ronaldinho-

Ik heb de aandrijfriem van de Volvo 66 versleten , is dit simpel zelf op te lossen of is het werkelijk een moeilijk verhaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou t zijn er 2 en zo n set kost ongeveer 150 euro.

Simpel zelf op te lossen is t zeker niet.

De riemen lopen over 8 conische schijven die afhankelijk van de snelheid groot of klein zijn .

De zo geheten van doorne transmissie of variomatic.

Dat hele systeem zit gemonteerd in t subframe waar ook je achterwielophanging aan vast zit.

T subframe kan blijven zitten als ik me goed herinner maar voor de rest moet alles los om de nieuwe riemen te monteren.

Niet zo maar even te doen dus .

 

 

 

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ronaldinho-

Kijk dit is nuttige info.. Dank daarvoor..

Breng hem dan wel weg! Hij maakt nu meer geluid dan snelheid dus is het zeker een van de riemen.. Maar na 31 jaar is dat ook niet zo gek....

 

Gr Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze eens vervangen met hulp van een echte daf/volvo fanaat. Zijn er een zaterdag mee bezig geweest, motor moest er half uit dus radiator/koelvloestof eruit om ruimte te maken, dus ook maar de drukgroep+drukplaten vervangen etc. etc. etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het anders is als van een Volvo 340, ik denk namelijk van niet, die heb ik al heel veel vervangen. Ik draai die er in een 1/2 uur op. Ik denk als ik me kwaad maak, nog sneller. Je moet in de riem gaan hangen, die naar buiten trekken aan de achterste schijven. Dan trek je die schijf naar buiten, dan zet je er een dop 19 tussen. Dan duw je de riem terug naar de buiten kant van de schijf. De dop zal nu de schijven uit elkaar houden. Je hebt nu zoveel ruimte op de riem, dat je hem eraf kan draaien door em er naast te duwen en de auto naar voren of naar achter te duwen.

 

Op de voorste poelie zitten 2 vacuum slangen, die moeten los anders kunnen de riemen er niet langs. Monteer de nieuwe riemen op dezelfde manier. als ie erom zit, ga dan flink in de riem hangen, dan valt de dop 19 weer tussen de schijven uit en klaar is klara.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.volvo300club.nl/berichten.php?content=Variomatic%20v300&menu=techniek

 

 

Ik zie even niet in waarom je de motor zou demonteren die zit voorin.

Tenzij er helemaal geen flens verbinding zit in de cardanas.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

das geen Volvo, maar een Trabant.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...