Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In de Ziggo Nieuwsbrief van vrijdag 6 maart maakt Ziggo bekend dat ze Eurodocsis 3.0 modems gaan verstrekken, om te beginnen aan abonnees met een Z3i abonnement. Met een Z3i abonemnet heb je nu een 30Mb/sec download en 3Mb/sec upload snelheid. Dat wordt straks 40Mb/sec download. Volgens een bericht op Tweakers zou het modem van het type Arris TM702G zijn, en volgens de specs kan dat maximaal 161Mb/sec download en 122 Mb/sec upload aan. Het ding heeft daarom een 1Gb ethernet aansluiting.

Overigens kondigt Ziggo ook aan in de tweede helft van 2009 alle snelheden weer te gaan verhogen. ADSL kan dat niet echt bijhouden.....

De Eurodocsis 3.0 standaard ondersteund ook IPv6, dus wellicht dat Ziggo daar nu ook aan gaat beginnen. De Apple Airport Extreme routers ondersteunen dat ook (incl. IPv6 > IPv4 omzetting), en als enige bij mijn weten, dus zo kun je al helemaal meedoen aan IPv6.

Geplaatst:

Volgens de site is een Z3-abonnement nu slechts 15 Mb/1,5 Mb.

Alleen als je een duur alles-in-één pakket hebt krijg je 30 Mb/s.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Geplaatst:
Origineel bericht van: grunnsat
In de Ziggo Nieuwsbrief van vrijdag 6 maart maakt Ziggo bekend dat ze Eurodocsis 3.0 modems gaan verstrekken, om te beginnen aan abonnees met een Z3i abonnement. Met een Z3i abonemnet heb je nu een 30Mb/sec download en 3Mb/sec upload snelheid. Dat wordt straks 40Mb/sec download. Volgens een bericht op Tweakers zou het modem van het type Arris TM702G zijn, en volgens de specs kan dat maximaal 161Mb/sec download en 122 Mb/sec upload aan. Het ding heeft daarom een 1Gb ethernet aansluiting.

Overigens kondigt Ziggo ook aan in de tweede helft van 2009 alle snelheden weer te gaan verhogen. ADSL kan dat niet echt bijhouden.....

De Eurodocsis 3.0 standaard ondersteund ook IPv6, dus wellicht dat Ziggo daar nu ook aan gaat beginnen. De Apple Airport Extreme routers ondersteunen dat ook (incl. IPv6 > IPv4 omzetting), en als enige bij mijn weten, dus zo kun je al helemaal meedoen aan IPv6.

Allemaal leuk en aardig, maar er zijn nogal wat nadelen.

1. Ziggo is niet landelijk, als je dus niet in het Ziggo gebied woont heb je gewoon pech.
2. De kosten. De Z3i abo kost maar liefst € 47,95. Daarbij komen ook nog eens de TV abo kosten want je bent verplicht dat er bij te nemen. (hoezo koppelverkoop?)

Bron van de Ziggo website:
Let op: de prijzen van internet en telefonie zijn exclusief de kosten van het Televisie Z1-abonnement.

Met een Alles-in-1 pakket ben je relatief wat goedkoper uit, maar dan kost TV + internet toch al gauw ruim € 60 per maand.

Een satelliet abo + ADSL abo is dus een stuk goedkoper en in vrijwel het hele land leverbaar.
Je hebt dan misschien een wat lagere internet snelheid maar het scheelt wel behoorlijk wat in de kosten. De vraag is dus over je de meerprijs er voor over hebt.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Hoppy

Een satelliet abo + ADSL abo is dus een stuk goedkoper en in vrijwel het hele land leverbaar.
Je hebt dan misschien een wat lagere internet snelheid maar het scheelt wel behoorlijk wat in de kosten. De vraag is dus over je de meerprijs er voor over hebt.

als het je niet om de snelheid gaat, kan je ook een abbo nemen bij ziggo met een lager pakket. En dat adsl in het hele land leverbaar is is mooi maar daar staat weer een snelheid tegenover die je nooit van te voren weet, doordat je afstand tot de wijkcentrale het bepaald.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Geplaatst:

Bij Ziggo is het hoeveel mensen er tegelijk internetten.

Lood om oud ijzer dus.

20mb internet incl telefonie 29,95.(eerste 6 mnd 14,95)

Nou laat Ziggo dan maar zitten hoor.

Is mij te duur.

Neem je er tv bij (tele2)eerste 6 mnd 29,95 daarna 39,95

Dus met 20 mb internet+telefonie+tv ben je 39,95 p/m kwijt.

Is dus aantrekkelijker dan de kabel.

Mits de afstand naar de centrale niet te ver is natuurlijk (dit om de 20mb te halen)

Gr Cb1

Geplaatst:
Origineel bericht van: CB1
Lood om oud ijzer dus.

Gr Cb1

Dat is dus niet het geval op de kabel haal je wel de gewenste snelheid, dit is dus niet het geval bij adsl of je moet net naast de centrale wonen.

The birdman has left the building

Geplaatst:

Dat geldt ook voor ADSL. Ga er maar van uit dat per 10 abonnees met een 20Mb abonnement slechts 20Mb echte internet capaciteit aanwezig is bij je provider, ofwel een oversubscriptie met een factor 10. Alleen als je een heel duur professioneel abonnement hebt heb je altijd gegarandeerd de nominale snelheid naar Internet.

In de praktijk haal ik op mijn z3 Ziggo abonnement zo ongeveer de nominale snelheid.

Gast thomas999
Geplaatst:
Lood om oud ijzer dus.

Dat klopt juist niet hoor. Bij Ziggo kabelinternet is 20 Mb echt 20 Mb. Bij ASDSL abonnementen staat er niet voor niets "tot" 20 Mb. Meestal is dat 12-16 Mb, behalve als je ongeveer naast de centrale woont.
Geplaatst:
Origineel bericht van: thomas999
Lood om oud ijzer dus.

Dat klopt juist niet hoor. Bij Ziggo kabelinternet is 20 Mb echt 20 Mb. Bij ASDSL abonnementen staat er niet voor niets "tot" 20 Mb. Meestal is dat 12-16 Mb, behalve als je ongeveer naast de centrale woont.

Klopt, je krijgt in de praktijk een lagere snelheid bij ADSL, daar betaal je echter ook aanzienlijk MINDER voor. Met die 15 Mbps ben ik best tevreden voor € 30 per maand inclusief telefonie.

Als ik dan toch voor een internet abo zou willen gaan met de maximale snelheid zou ik nooit een asymmetrische aansluiting willen. Dus geen 15/1,5 maar dan 15/15, of 20/20 Mbps. Dat kan met glasvezel wel en kost dan zo ongeveer hetzelfde als bij Ziggo.
De kabelaars hebben niet de toekomst maar de glasvezelaanbieders.
Het gaat niet alleen maar op de (maximaal haalbare) downloadsnelheid maar ook om de uploadsnelheid.
Geplaatst:

ik ben toch heel erg blij met mijn alles in 1 extra abbo bij ziggo, 20mb internet is toch wel heel prettig. En daar betaal ik graag wat extra voor.

ADSL komt in het dorp waar ik woon niet hoger dan 5mbps, dus ik heb nu 4x zo snel....

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Geplaatst:

Hier sluit ik me bij aan. Ben pas naar Alles in 1 extra overgestapt (december) en ben dik tevreden. ASL zit hier flink onder wat ze opgeven i.v.m afstand van centrale (bijna 6km) Had het internet Abbo van 47,95 en nu dus alles in 1-extra. Hoop met alles in extra ook in aanmerking te komen voor eurodocsis3. Heb wel vernomen vn een Kennis die bij dat bedrijf werkt, dat eerst de grote steden aan de beurt zullen komen in het ziggo gebied.

Gerrit

Geplaatst:
Lood om oud ijzer dus.
20mb internet incl telefonie 29,95.(eerste 6 mnd 14,95)
Nou laat Ziggo dan maar zitten hoor.
Is mij te duur.
Neem je er tv bij (tele2)eerste 6 mnd 29,95 daarna 39,95

Dus met 20 mb internet+telefonie+tv ben je 39,95 p/m kwijt.

Is dus aantrekkelijker dan de kabel.
Mits de afstand naar de centrale niet te ver is natuurlijk (dit om de 20mb te halen)

Gr Cb1

zoals al eerder aangegeven in deze draad, dat met dat delen van e kapaciteit is al lang achterhaald, door de DOCSIS standaard wordt de bandbreedte zo verdeeld dat je gewoon je normale snelheid kan halen. Alleen als er teveel mensen op een downstream zitten kan het langzamer worden maar dat is dus niet technisch voorgeschreven maar een planning zaak. Net zoals je bij de DLSAM ook achteraan staat in de rij als er teveel mensen de uplink moeten delen.

En die 20 Mb haal je ook niet over DSL, als je vrouw tv zit te kijken, die stream snoept namelijk bandbreedte weg van je internet verbinding. Wat bij kabel ook weer niet het geval is.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Geplaatst:

Ziggo smile

al zouden ze het 1Tbps maken voor € 4,95 de maand, bij merde komt het er niet meer in.

vaker offline dan online en een helldesk van niks.

neen, ik dank u vriendelijk

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:
Origineel bericht van: Ome Merde
Ziggo smile
al zouden ze het 1Tbps maken voor € 4,95 de maand, bij merde komt het er niet meer in.
vaker offline dan online en een helldesk van niks.

neen, ik dank u vriendelijk

merDe

friesland he.............
hebben ze daar kabel dan ? whistle

dat zeg ik ..............linux

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen