cracker12 Geplaatst: 8 maart 2009 Geplaatst: 8 maart 2009 Ik had met de Seca2-kaart een goed werkend systeem met Infinity USB card reader, PM cam en ProgDVB. Nu met de nieuwe Seca3 kaart van CD ontvang ik bepaalde zenders wel, maar een aantal niet. Ook met een andere nieuwe kaart niet, dus het moet aan mijn installatie liggen. Laatste versie PM cam, stabiele ProgDVB 4.62 (die nieuwere lopen bij mij steeds vast, ook op een schone WinXP Pro) en laatste versie Infinity driver (1.60). Ik ontvang niet Ned 1, 2 en 3, SBS6, Net5 en Veronica, en NatGeo. Dat lijkt dus niet transpondergebonden. Iemand een idee waar mijn fout ligt, en belangrijker: hoe kan ik het oplossen? Ik stel de vraag hier in verband met PM Cam, maar ook in het CD-forum heb er nog niets over gelezen. Met dank alvast, C.
Albert_H Geplaatst: 9 maart 2009 Geplaatst: 9 maart 2009 Ik heb ook problemen gehad met de nieuwe kaarten en de PoorMansCam. Ik kreeg de kaarten twee weken geleden en ze werkten meteen prima in de GEMPC410, PoorMansCam en DVBDream. Na het vorige weekend had ik echter geen beeld meer op de CD kanalen met de nieuwe kaarten. Of het alle kanalen waren of dat er enkele nog wel beeld gaven weet ik niet, ik heb de oude kaart er weer ingeschoven en het werkte weer. Ik las dat er problemen waren met bepaalde series SECA3 kaarten en heb het daarom even zo gelaten. Afgelopen vrijdag er eens naar gekeken en toen bleek dat de nieuwe kaarten het ook niet deden in de Mediaguard cam in mijn Nextwave ontvanger. Voor één kaart een heractivatie aangevraagd via internet en na een minuut of tien had ik weer beeld op de Nextwave in de Mediaguard cam. Toen ik echter de andere nieuwe kaart in de Mediaguard cam schoof had ik eerst geen beels, maar na een minuut of 10, zonder heractivatie, wel weer beeld. Of de heractivatie er iets mee te maken had betwijfel ik. Ik had echter op dat moment nog steeds geen beeld in mijn PC met de nieuwe kaarten en de PoorMansCam. Maar toen ik zondagmorgen de nieuwe kaart weer even in de GEMPC410 cardreader schoof had ik met de PoorMansCam ook beeld en dat is de hele dag zo gebleven. De datum van beide kaarten staat echten nog op 01-07-2009 , dus ik heb nog geen update gehad via de sat. Al met al wat onduidelijk, en dat zal ook wel zo blijven tot mijn oude kaarten uitgeschakeld worden, 10 maart meld CD in een mailtje, en de nieuwe een update via de sat gekregen hebben. Op dit moment heb ik dus weer goed beeld, zelf op film 1 2 3 nu na 24.00 uur. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
cracker12 Geplaatst: 9 maart 2009 Auteur Geplaatst: 9 maart 2009 Dank voor je uitgebreide reactie, Albert_H. Mijn oude kaarten zijn inmiddels uitgeschakeld sinds 1 maart, maar op de PC nog steeds niet alle zenders. Ik vergat nog te vermelden dat de nieuwe kaart in een Echostar probleemloos alle zenders weergeeft, dus er is niks mis met de (her)activatie, maar het zit 'm ergens in de PM Cam - Infinity constructie. Ik lees wel hoe het bij jou gaat na de 10e. Vriendelijke groeten, C.
cracker12 Geplaatst: 15 maart 2009 Auteur Geplaatst: 15 maart 2009 Wie o wie heeft een constructie met Poor Man's Cam en ProgDVB goed lopen sinds de kaartwissel? De kaart is goed - in de Echostar komen alle zenders door, dus waarom niet meer via mijn Infinity? Ik krijg bij de eerder genoemde zenders de melding "Invalid input, or null event or all nanos processed. No decode", wat dat ook moge betekenen. Iemand die hulp kan bieden?
Albert_H Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 Bij mij loopt op dit moment de nieuwe oranje kaart met de PorMansCam en DVBDream goed. De kaart staat echter nog op 01-07-2009, dus ik heb nog geen update gehad. Nog wel alles vrij, ook de film kanalen. Mijn oude kaarten doen het niet meer. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
cracker12 Geplaatst: 17 maart 2009 Auteur Geplaatst: 17 maart 2009 Albert_H, ik heb je voorbeeld opgevolgd en DVBDream geinstalleerd: probleemloos alle zenders in beeld! Het is dus iets in ProgDVB wat niet goed werkt. Oke, we stappen dus over op DVBDream. Met hartelijke dank voor je antwoorden en tip. C.
Albert_H Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Mooi dat het werkt. Ik heb momenteel ruzie met ProgDVB. Ik heb twee systemen lopen, één met de TT 3200 S2 en één met de FloppyDTV kaart. In beide systemen krijg ik ProgDVB niet stabiel aan de praat. Ik zal het nog eens met oudere versies proberen. Bij mij is ProgDVB en de BDA drivers geen succes lijkt het wel. Vroeger met mijn Skystar 2 kaart liep ProgDVB altijd als een zonnetje. Beide kaarten die ik gebruik hebben een CI, maar daarmee krijg ik helemaal niets aan de praat. Alleen met DVBViewer heeft het gewerkt, maar nu met de nieuwe kaarten lijkt dat ook niet meer te lukken. Als ik tijd vindt nog maar eens uitgebreid zoeken naar DVB software - driver combinaties. Ik ben blij dat het met DVBdream bij mij stabiel draait. Het enige probleem dat ik daarmee heb is dat na het opstarten van DVBdream de decodering niet start als ik op een gecodeerd kanaal afgestemd sta. Ik moet dan eerst even een fta kanaal kiezen en daarna kan ik zonder problemen gecodeerde kanalen kiezen en heen en weer zappen. Maar zo blijft er altijd wel wat uit te zoeken met de DVB kaarten in de PC. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen