Ga naar inhoud


Wat is een goede antenneversterker voor de kabel?


renzie

Aanbevolen berichten

het kabelsignaal komt te zwak aan bij mijn dreambox 8000 op de 1e etage waardoor ik bepaalde kanalen geblokt ontvang met volgens de dreambox een signaalsterkte van 22,17 db. een aantal kanalen doet het wel goed en die hebben een signaalsterkte van 25,20 db. haal ik de splitters er tussen uit en loopt het signaal rechtstreeks van beneden naar de 1e etage waar de dreambox staat spelen alle kanalen goed met een DB van 26,05.

 

kan ik volstaan met een "bouwmarkt" antenneversterker (Elro) van 2x10db versterking kosten eur 15,99 of moet het een Hirschmann worden van eur 89,-?

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ach, tussen die 2 prijzen heb je nog een hoop keuze. Je kabelboer levert misschien wel een versterker?

 

Let wel even op of die versterker een retour mogelijkheid heeft (2-weg communicatie). Dit zou nodig zijn voor UPC.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm,

 

Ik heb ook een kabelantenneversterker nodig want de huidige (noname Gamma 70 Euro) geeft me teveel ruis.

 

De Ziggo-Standaard TV via de kabel signaal geeft perfect beeld. Maar dan wel alleen als er rechtstreeks vanuit de muur de kabel wordt verbonden aan de LCD TV. Maar ik heb er 4.. De huidige splitter voldoet dus niet; ik krijg veels teveel ruis. Zou die Hirschmann veel schelen of?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pak geen bouwmarkt merk dat is alleen maar ellende.

Voorkeur gaat naar Hirschmann met de mogelijkheid tot regeling van de versterking aansluiting F connectoren.

Versterker kiezen met retour en direct bij binnenkomst van de kabel gaan versterken. Waneer je achter een splitter gaat versterken ,versterk je ook het ruisniveau.

 

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, thanks. Het wordt een Hirschmann GHV-20M. deze heeft 4 aansluitingen met 1 retourkanaal.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hirschmann versterker gehaald en probleem opgelost!

 

Renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben er duidelijk een paar aandelen in Hirsckmann.

 

Merk maakt niet veel uit. Als het maar geen bouwmarkt rommel is.

De plaats waar je gaat versterken is veel belangrijker.

 

Meten is weten. Als je gaat versterken daar waar er al ruis is, dan mag je de beste Hirschmann hebben, maar je probleem is niet opgelost.

 

Als al ruis hebt daar waar het signaal binnen komt van de straat. Dan moet je de kabel boer bellen. Kun kabel kan ook stuk gaan door derde of natuur elementen. Of ze zijn U aan het puchen om digitaal te gaan, door het signaal terug te draaien. Zouden ze niet durven zeker?

 

Dus elk vertrouwbare merk van versterker is toepasbaar; Kathrein, Hirschmann, Axing, Astro, Triax, ... deze laatste heeft trouwens dezelfde modelletjes als Hirschmann allen de opklever met naam is anders.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat met die aandelen valt wel mee denk ik. Ik zag dat Hirschmann tegenwoordig blijkbaar deel uitmaakt van het Amerikaanse Belden concern (kabels), evenals bijv. Pope.

 

De voorkeur voor Hirschmann wordt eerder ingegeven door het feit dat deze fabrikant een volledig assortiment van hoogwaardige antenne materialen heeft, zoals kabel, contactdozen en coax pluggen. Hoe lang hebben we op die laatste moeten wachten? Je kon nooit iets anders krijgen dan die blik met plastic rommelplugjes.

 

In dit geval is er eigenlijk ook geen sprake van versterking. Door het splitten van het signaal zou het signaalniveau normaal gesproken veel lager zijn op iedere uitgang van de splitter als aan de ingang. Dit type versterker hoeft het signaal op de uitgangen. alleen maar gelijk te houden aan het goede signaal op de ingang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Neptunus
Vraag het WPW en/of Sjaak, die weten alles van antenne-versterkers af! :D

Ik dacht al wanner slaat Neptunes kwink sleep


Nu WPW nog, ik zou zeggen: kom er maar in! :D

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Sjaak(k)
En dat doet die versterker volgens mij nu juist niet met een niet regelbare versterking op de 4 uitgangen.


Uit de beschrijving van de Hirschmann GHV-20M :

Flexibel te gebruiken door 4 uitgangen:
• 1 uitgang met 12 dB versterking en passief
retourkanaal 5...65 MHz
• 3 uitgangen met elk 10.5 dB versterking,
zonder retourkanaal
• niveaucontroller 0...-20 dB op de ingang
voor gemeenschappelijk afstelling van alle
uitgangen

>Bron<

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik opteer ook voor Sjaak(k) zijn werkwijze.

 

Signaal aan de bron opkrikken en zien dat die niet over zijn nek gaat. (meten is weten)

Multitap met verschillende demping. Als alle afstanden gelijk zijn kan je een splitter nemen. Prijsverschil is te verwaarlozen.

 

Voordeel van een lijn versterker is dat de ster niet aan het invoer punt moet zitten. Dat voordeel heb je niet met een versterker met meerdere uitgangen. Maar niet alle situaties zijn het zelfde natuurlijk.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...