Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eerste vraag:

4LNB's op 2 ontvangers?

Ik dacht zelf aan het volgende: 2 switches 4/1 kopen en 4 TWIN lnb's. Uitgangen nummer 1 van lnb's op switch 1 aansluiten. Uitgang nummer 2 van lnb's op switch 2 aansluiten. Daarvandaan 2 kabels. Een kabel naar ontvager 1 en kabel 2 naar ontvanger 2.

Tweede vraag:

5 LNB's op 3 ontvangers?

Derde vraag:

Ik ben op zoek naar mogelijkheid om bijvoorbeeld 1 schotel met 8 LNB's op 8 ontvangers aan te sluiten. Ontvangers moeten los van elkaar werken.

3 lnb's op 1 ontvanger heb ik ooit al aangesloten, maar hoe het moet als er meerdere ontvangers zijn blijft voor mij lastig. Wie heeft antwoord op bevenstaande vragen?

Gast privatos
Geplaatst:

Voor 3 satellieten zou je drie octo lnb's en 8 diseqc-switch 4/1 moeten hebben.

Met een diseqc-switch 17/8 zou je 4 satellieten d.m.v een 4 quatro lnb's ook onafhankelijk van elkaar kunnen schakelen.

Leo.

post-37986-1318260183,5132_thumb.jpg

post-37986-1318260183,549_thumb.jpg

Geplaatst:

wat is dan op zich een betere oplossing? laugh

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Gast privatos
Geplaatst:

De diseqc-switch 17/8 vind ik de betere oplossing.

Let wel, er moet per satelliet 4 coaxkabels naar binnen verlegt worden naar de switch.

Vanuit de switch gaan dan 8 kabels naar een ontvanger.

Misschien is het een optie om per lnb een multycoax naar binnen te leggen.

Dan zijn de desbetreffende aansluitingen op de lnb (V-H, V-L, H-H en H-L) beter uit elkaar te houden.

Leo.

post-37986-1318260183,5859_thumb.jpg

Geplaatst:

eerste vraag is al door je zelf prima beantwoord

Citaat:
Ik dacht zelf aan het volgende: 2 switches 4/1 kopen en 4 TWIN lnb's. Uitgangen nummer 1 van lnb's op switch 1 aansluiten. Uitgang nummer 2 van lnb's op switch 2 aansluiten. Daarvandaan 2 kabels. Een kabel naar ontvager 1 en kabel 2 naar ontvanger 2.

doen zo.

tweede vraag <5 LNB's op 3 ontvangers?> is een kosten vergelijking

ofwel per ontvanger 8/1 switch (ascon of maximum) + 5 quattro LNB's

ofwel per ontvanger 2/1 uncom switch + 2 * 4/1 com switch + 5 quattro LNB's (is beduidend duurder)

ofwel gelijk voor oplossing 17/8 met Quadro LNB's gaan ( = ook oplossing voor derde vraag)

derde vraag <8 LNB's op 8 ontvangers>

ofwel per ontvanger 8/1 switch (ascon of maximum) + 8 Octo LNB's

ofwel gelijk voor oplossing 17/8 met Quadro LNB's gaan

zet globaal maar eens de prijskaartjes erachter en inderdaad vergeet niet de hoeveelheid kabelverbindingen (dat is ook snel 1euro/meter + 2 Krimpconnectors

we hebben net afgelopen weekend een diseqc switch 8/1 (maximum) aangebracht en na heel lang speuren, de instellingen in het diseqc menu van je receiver gevonden, dat bleek toch echt een goedkope oplossing

echter als je meer dan 4 receivers gaat voeden zullen de LNB kosten vele male hoger worden en heb je minder keuze inzake het merk en type LNB (quattro)

maar vergeet niet de keuze van de receiver / de switch en het merk LNB moeten wel lekker samenwerken

dempen en overspraak tijdens schakelen is niet met elke combinatie gewaarborgd.

chiao

Good Morning Heartache

Laura Fygi, Toots Thielemans

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen