Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast Ronaldinho-
Geplaatst:

Nee.. Maar dat is al heel lang bekend! Wpa is beter beveiligd

Geplaatst:

Inderdaad, de WEP beveiliging is zwaar achterhaald, deze bevat zwakke plekken, waardoor een hacker (met kant en klare tools) de WEP beveiliging in no time kraakt. Ook heb ik vernomen dat WPA-TKIP niet meer veilig is. Het beste gebruik je de daarom WPA2 beveiliging in combinatie met een lange sleutel, dit wordt wel als veilig geacht.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:

WPA of WPA2 icm AES beveiliging gebruiken, dus geen TKIP.

Verder je sleutel geen standaard woordje etc kiezen maar echt een wachtwoord met cijfers letters hoofdletters etc en rond de 10 digids is voldoende. Dan zit je gewoon safe.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:

Achja,zolang ze het pentagon enzo gewoon binnen komen maak ik me niet zoveel illusies meer of het veilig is.

Het veiligste is internet de deur uit doen denk ik.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Geplaatst:

als dat toen pas op goedemorgen NL was verteld, ben je net als die nieuws zender zelf wel erg LAAT wakker geworden.

ik kan het me echter heel goed voorstellen dat je dat (internetveiligheid) allemaal niet moet en hoeft te volgen

echter blijven, alle hardware PC producenten, providers en softwareontwikkelaars de gene die erop hadden moeten wijzen, in gebreken.

ik zou maar rap een betere beveiliging laten, of zelf, installeren.

chiao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
echter blijven, alle hardware PC producenten, providers en softwareontwikkelaars de gene die erop hadden moeten wijzen, in gebreken.

Deze is wel leuk, stond vandaag op het internet :

Telecomwaakhond OPTA gaat controleren of internetproviders goede voorlichting geven over draadloze routers. En dat is nodig: uit een recent onderzoek van de Consumentenbond blijkt namelijk dat bijna 50% van de draadloze routers niet of slecht beveiligd is.

Hoewel consumenten zelf eindverantwoordelijk zijn voor de beveiliging van hun draadloze internet thuis, kunnen zij dit alleen wanneer zij goede voorlichting krijgen over de risico's en oplossingen. Aangezien veel draadloze routers geleverd zijn door de internetaanbieder hebben zij daarom een plicht ook goede voorlichting te geven.

De voorlichting over draadloze routers geldt zowel voor nieuwe routers die nu geleverd worden aan consumenten als voor routers die in het verleden geleverd zijn. Bij die laatste geldt bijvoorbeeld dat deze vaak niet beschikken over moderne veilige mogelijkheden (zoals WPA). De internetproviders moeten hun klanten hier op wijzen en aangeven hoe consumenten de router door een moderne en veilige variant kunnen vervangen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Gido
Origineel bericht van: Tonskidutch

Deze is wel leuk, stond vandaag op het internet :

Telecomwaakhond OPTA gaat controleren of internetproviders goede voorlichting geven over draadloze routers. En dat is nodig: uit een recent onderzoek van de Consumentenbond blijkt namelijk dat bijna 50% van de draadloze routers niet of slecht beveiligd is.

Hoewel consumenten zelf eindverantwoordelijk zijn voor de beveiliging van hun draadloze internet thuis, kunnen zij dit alleen wanneer zij goede voorlichting krijgen over de risico's en oplossingen. Aangezien veel draadloze routers geleverd zijn door de internetaanbieder hebben zij daarom een plicht ook goede voorlichting te geven.

De voorlichting over draadloze routers geldt zowel voor nieuwe routers die nu geleverd worden aan consumenten als voor routers die in het verleden geleverd zijn. Bij die laatste geldt bijvoorbeeld dat deze vaak niet beschikken over moderne veilige mogelijkheden (zoals WPA). De internetproviders moeten hun klanten hier op wijzen en aangeven hoe consumenten de router door een moderne en veilige variant kunnen vervangen.

Dit is zeker niet verkeerd van de OPTA.

Installaties uitgevoerd door Belgacom installateurs en Telenet installateurs zijn nooit beveiligt in België.

Straffer nog. Ik ken een aantal ex installateurs die in onderaanneming gewerkt hebben voor Telenet. Die maakten er een sport van om zo weinig mogelijk installaties te beveiligen. Zo hadden ze Hotspots om op het internet te komen als ze onderweg waren. Ze markeerde dan de kabels tegen de gevel met een geele stikker. Die kan je in het Antwerpse tegen komen.

Ook Belgacom moet daar niet voor onderdoen. Heb al enorm veel installaties gezien van Belgacom waarvan 95% niet beveiligt was.

Geeft je een veilig gevoel nietwaar.

mvg
Geplaatst:

WEP kraak ik in notime. Heb die van de buren voor de gein gekraakt en ze de code gegeven :-)

Maar het beveiligingsprobleem ligt mijn inziens niet alleen bij de provider maar ook bij de fabrikanten van de draadloze routers. De onbeveiligde wifi staan namelijk bij bijna alle routers standaard aan. De onervaren koper ziet dat zijn labtop een internetverbinding heeft en bekommerd zich niet meer om de handleiding want het werkt immers al. Zetten ze het van huisuit uit dan moet de koper eerst in de gebruiksaanwwijzing kijken en kan dan lezen dat het signaal beveiligd moet worden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen