riji Geplaatst: 12 maart 2009 Geplaatst: 12 maart 2009 Misschien een wat ongewone vraag, maar ik zou graag mijn beperkte kanalenlijst ongewijzigd houden. Met de DM-7020 kon je dit bij de opties instellen, namelijk dat wanneer je op een bepaalde transponder afstemt, de Dreambox NIET automatisch de kanalen van deze transponder bijwerkt (ontbrekende kanalen toevoegt, naam wijzigt... ). Met het PLI-image dat ik op de DM-800 gebruik kan dit echter niet en bij een vraag op hun forum bleek men daar ook niet toe bereid. Misschien kent iemand een image (eventueel het originele van Dreammedia) waar dit met een DM-800 wel kan. Omdat ik vermoed dat men naar het werken met favorieten zal verwijzen (omdat daar naamwijzingen niet worden doorgevoerd), moet ik een ander aspekt belichten: in mijn gezin wil men de bediening eenvoudig en zo klaagt men dat bij het herstarten na het uitschakelen van de stroom ('s avonds een gewoonte), de DM-800 niet herstart in de juiste favorietengroep maar blijkbaar in "Alles" en blijkbaar ook niet altijd met het kanaal dat men laatste gebruikte. Zo belandt men dan in die onoverzichtelijke alfabetisch geordende kanalenmassa (8 satellieten). Ik vermoed dat de DM-800 geen instelling heeft om een vast opstartkanaal en een vaste favorietengroep in te stellen?
Gast Jurian Geplaatst: 12 maart 2009 Geplaatst: 12 maart 2009 Gewoon een keer netjes afsluiten via het menu, op het kanaal wat je als default wilt hebben. Daarna zal die gewoon op dat kanaal starten, tot je 'm opnieuw netjes afsluit op een ander kanaal.
Satje07 Geplaatst: 12 maart 2009 Geplaatst: 12 maart 2009 Settings in b.v. Dreamset laden; bij "Indelen lijst" even op de kanalen Ctrl A vervolgens rechter muistoets "Set Service" op Untouched by STD en daarna weg saven of meteen weer uppen naar je box. Suc6 Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120 75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13 Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920 ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)
riji Geplaatst: 12 maart 2009 Auteur Geplaatst: 12 maart 2009 Origineel bericht van: Jurian Gewoon een keer netjes afsluiten via het menu, op het kanaal wat je als default wilt hebben. Daarna zal die gewoon op dat kanaal starten, tot je 'm opnieuw netjes afsluit op een ander kanaal. Ik denk dat we de box netjes afsluiten: mijn vrouw plaatst toestel in stand-by en schakelt dan de stroom uit. Ik kan niet verlangen dat ze hiertoe in het menu gaat en ik kan ook de instelling niet wijzigen waarbij de box direct afsluit ipv in stand-by te gaan want ik heb nog nooit een ontvanger gehad die zo verschrikkelijk traag opstart.
riji Geplaatst: 12 maart 2009 Auteur Geplaatst: 12 maart 2009 Origineel bericht van: Satje07 Settings in b.v. Dreamset laden; bij "Indelen lijst" even op de kanalen Ctrl A vervolgens rechter muistoets "Set Service" op Untouched by STD en daarna weg saven of meteen weer uppen naar je box. Suc6 Dit lijkt interessant, ik ga dit proberen.
riji Geplaatst: 12 maart 2009 Auteur Geplaatst: 12 maart 2009 Origineel bericht van: riji Origineel bericht van: Satje07 Settings in b.v. Dreamset laden; bij "Indelen lijst" even op de kanalen Ctrl A vervolgens rechter muistoets "Set Service" op Untouched by STD en daarna weg saven of meteen weer uppen naar je box. Suc6 Dit lijkt interessant, ik ga dit proberen. Ik heb even Dreamset gestart (de editor die ik overigens doorgaans gebruik) en ik realiseer mij meteen dat "Untouched by STD" wel een oplossing is om veranderingen op kanaalniveau te voorkomen, maar mijn hoofdprobleem situeert zich in het ongewenst toevoegen van kanalen en dit is op transponderniveau en daar kan ik het STB-gedrag niet wijzigen met de editor.
Satje07 Geplaatst: 13 maart 2009 Geplaatst: 13 maart 2009 Bij mij worden kanalen alleen toegevoegd als ik een scan doe (niet automatisch) Image maakt daarbij niet uit; gebruik zelfbewust Nabilo 6 zit alles in en werkt best. Zal mijn lijst een keer op sat4all zetten stop je die er een keer in. lees wel wat je bevindingen zijn. Ed Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120 75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13 Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920 ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)
riji Geplaatst: 14 maart 2009 Auteur Geplaatst: 14 maart 2009 Toch wel jammer dat zo'n veelzijdige ontvanger, zo'n elementaire instelmogelijkheid mist, waardoor je verplicht opgescheept zit met zoveel rommel/ontoegankelijke kanalen.
riji Geplaatst: 17 juli 2009 Auteur Geplaatst: 17 juli 2009 Origineel bericht van: riji Misschien een wat ongewone vraag, maar ik zou graag mijn beperkte kanalenlijst ongewijzigd houden. Met de DM-7020 kon je dit bij de opties instellen, namelijk dat wanneer je op een bepaalde transponder afstemt, de Dreambox NIET automatisch de kanalen van deze transponder bijwerkt (ontbrekende kanalen toevoegt, naam wijzigt... ). MiLo mag ik vragen of dit verzoek nog altijd een kans maakt?
Littlesat Geplaatst: 17 juli 2009 Geplaatst: 17 juli 2009 Met PLi is dat in te stellen via het diversen menu in de expert modus... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
martin52 Geplaatst: 17 juli 2009 Geplaatst: 17 juli 2009 Origineel bericht van: riji Origineel bericht van: Jurian Gewoon een keer netjes afsluiten via het menu, op het kanaal wat je als default wilt hebben. Daarna zal die gewoon op dat kanaal starten, tot je 'm opnieuw netjes afsluit op een ander kanaal. Ik denk dat we de box netjes afsluiten: mijn vrouw plaatst toestel in stand-by en schakelt dan de stroom uit. Ik kan niet verlangen dat ze hiertoe in het menu gaat en ik kan ook de instelling niet wijzigen waarbij de box direct afsluit ipv in stand-by te gaan want ik heb nog nooit een ontvanger gehad die zo verschrikkelijk traag opstart. Je dient eenmalig de box opnieuw op te starten. Als je in standby de stroom eraf haalt, dan doe je eigenlijk hetzelfde als bij een stroomuitval. Daarom; zet de box op het kanaal (zowel radio als televisie) waarmee je wilt opstarten. Ga naar menu en kies 'shutdown' en daarna 'dreambox opnieuw opstarten'. Overigens heb ik (net zo als satje) nog nooit een update gehad van mijn zenderlijst, op mijn db 800 met allerlei verschillende images in multiboot.
riji Geplaatst: 17 juli 2009 Auteur Geplaatst: 17 juli 2009 Sorry mensen, mijn berichtje is in de verkeerde discussie geplaatst: was bedoeld voor het MiLo-image. MiLo heeft ervoor gezorgd dat je kunt opstarten met een vast zelfgekozen zender. Mocht ik nu nog mijn settings ongeschonden kunnen houden. Littlesat: ik wist niet dat PLI deze optie nu ook biedt voor Enigma2. Ik ben echter heel tevreden met het MiLo image, zodat ik niet vlug nog zal veranderen. martin52: het is niet omdat je je kanalen-attribuut met een editor instelt als "untouched by STD" dat de lijst "alles" (alle kanalen) niet wordt bijgewerkt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen